Reklama

Reklama

Vis a vis (Antena 3 / Fox verze)

(seriál)
  • Španělsko Vis a vis (více)
Trailer
Španělsko, (2015–2019), 42 h 2 min (Minutáž: 43–80 min)

Hrají:

Berta Vázquez, Alba Flores, María Isabel Díaz Lago, Marta Aledo, Najwa Nimri, Laura Baena, Jesús Castejón, Inma Cuevas, Maggie Civantos, Ramiro Blas (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(40)

Obsahy(1)

Macarena Ferreiro (Maggie Civantos) je obviněna z podvodu, který spáchala z lásky ke svému šéfovi. Svůj trest si má odsedět ve vězení Cruz del Sur, kde však vládnou pravidla zcela odlišná od běžného světa. Aby Macarena přežila, musí se místním pořádkům rychle přizpůsobit. Zároveň však bojuje za své propuštění, protože je přesvědčená o tom, že je nevinná. (FIAT 500)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

AloeB 

všechny recenze uživatele

Postavit se tváří v tvář seriálovému thrilleru z prostředí ženské věznice byl zdánlivě rutinní nápad, v konečném důsledku však neskutečně napínavá (a také částečně béčková) záležitost. Vis a Vis je Shawshank redemption s pohlednými Španělkami a šílenou stopáží, tedy až na to, že Red se vás zde za každou službičku pokusí zabít a Andy Dufresne je zde schizofrenně rozdělen na pomilování hodnou ale občas poněkud otravnou blonckou a nepohlednou Arabku s blížící se menopauzou, které si ještě k tomu jdou po krku. A jak už to v podobných seriálech bývá, tvůrci musí dramatu docílit za každou cenu, jen aby se divák nebál pustit si další z 16 netflixáckých epizod první série (a pak 19 série druhé a pak ještě třetí a čtvrtá, dokud neztratí pojem o čase), proto také často dochází k podivným scénáristickým berličkám a otravným vztahovým nedorozuměním. Asi největší trapas bylo vykousnutí se do té doby suverénně nejlepší postavy cajta Fabia s jistou nejmenovanou osobou, což pak nutně vedlo jen k otravným zápletkám s údajnou bipolární poruchou, což měl na svědomí démonický lékař Sandoval v podání toho vyděrače z Bajo la Rosa, který zde podává naprosto fantastický a slizký výkon. Mám-li zmínit ještě další skvělé postavy, určitě by mezi ně patřil tatínek Leopolda v podání skvělého Carlose Hipólita, jehož snaha osvobodit svoji dceru je sice občas přitažená za vlasy, ale dovede pobavit, Španělům zřejmě tyto role kriminalistů v důchodu jdou. Úžasnou postavou se zdaleka nejdojemnější scénkou je Sole a její city vydírající příběh o nemocném srdci, která má v závěru také jednu neskutečně debilní berličku, ale v konečném důsledku jsem u něho měl slzy na krajíčku. Taky jsem měl rád komisaře Castilla, černošku Kudrnku a cigánku Saray hranou Albou Flores z La Casa de Papel, nutno ale říct, že i ostatní postavy byly víceméně dobře napsané a zajímavé, jediným problémem tedy je, do jak moc šíleného příběhu byly zamotané. Často hapruje logika a skvělé scény následuje bizár, kde si divák rve vlasy, proč se jeho oblíbené postavy chovají jak prvotřídní debilové (že ano Maco). A nejde jen o maličkosti, jakože El Egyptio s rozdrcenou nohou si bezbolestně řídí auto. Občasná nízká kvalita ale nemění nic na tom, že je minimálně první série zábavná a dovede zaujmout. ()

FIAT 500 

všechny recenze uživatele

Mnohem lepší (a drsnější) než Orange is the new black... Nevím jestli je to španělštinou, menší frekvencí humoru nebo prostě tím, že Macarena není až tak naivně blbá jako Piper v americkém předchůdci Vis a vis, a proto sledování toho seriálu není takové utrpení, kdy si chcete vyrvat vlasy... Navíc tu jsou zajímavější i další dějové linky, úzce související s tou hlavní - ať už rodiče Macareny, Fábio jako dozorce nebo vztah s "Kudrnkou". Scény s explicitním násilím jsou občas hodně těžko stravitelné, na druhou stranu mi tak nějak k vězeňskému seriálu patří. První dvě série, které má Netflix dokonce s českými titulky, nakonec končí tak nějak trochu uzavřeně, což je fajn. Třetí a čtvrtou sérii totiž dával španělský Fox, takže se nedá čekat, že by se někdy tyto epizody objevily i na Netflixu. Nakonec jsem se dostal alespoň k úplnému rozuzlené celého seriálu, teda posledním dvěma dílům (a alespoň textovým obsahům epizod zbývajících). A možná jsem rád, že to na Netflixu skončilo dvojkou. Jinak bych nejspíš musel jít s hodnocením níže, což si právě ty dvě první řady nezaslouží... EDIT Jen doplním, že poslední dvě řady se na Netflixu nakonec objevily, takže závěr mého komentáře trochu kulhá. Ale jen trochu, protože stejně jsem se rozhodl tyto dvě řady, natočené s delším odstupem od prvních dvou sérií, vynechat. Vyjma tedy samotného konce. Takže hodnocení zůstává, přičemž jde vyloženě o oriony za první dvě sezony. Jsem zvědav na spin-off El oasis, který začne brzy... ()

Reklama

Caliboss 

všechny recenze uživatele

5* je za genezi vztahů mezi postavami, za připomínání skutečnosti, že při sebevětší snaze nelze život nalajnovat a ukázku toho, že venku občas běhají horší lidé než vevnitř (v base). K seriálu mě přivedla Najwa Nimri, pro mě nově objevená v La Casa de Papel, kde okamžitě zaujala na první dobrou, a které jsem během sledování Vis a Vis zcela podlehl. Potkat Zulemu, neskončil bych dobře, ale nemohl bych si pomoct. Příběhově a charakterově velmi silné dílo, o to víc mě upřímně mrzely zcela do očí bijící scénáristické přehmaty typu: scéna po probuzení z komatu, společný výslech apod. To jsem si vždy říkal, k čemu to mají zapotřebí? Ale chyby se najdou vždy. Konečný dojem vítězí ()

KajusaK 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Oblíbené postavy: Zulema, Tere, Maca. S1 - 100 %, S2 - 100 %, S3 - 95 %, S4 - 100%. Top momenty: smrt Casper, útěk z vězení, zapálená garáž, držení Macy a Palaciose v cele, smrt Encarny, Zulema u zubaře, bitka Zule s Macou proti Anabeliným holkám, Maca škrtí Zule na WC, Maca napadá Anabel v cele, Radeckého pochod, Roman napadá Fabia, Maca mučí Zule, Anabel přichází o spojence, Zulema & Alta boj proti převozu do jiné věznice, útěk Zulemy, útěk Saray, Sole s Tere a Kudrnkou ovládly vězení a pomohly utéct Saray, Zule na maškarním - pirát, glycerin a výbuchy slepic, Saray a její napadání tácem, válka v jídelně, "Sole nikam nepůjde", Maca se zbraní zachraňuje Zule, vzpoura ve věznici, závěr. ()

Daddko 

všechny recenze uživatele

Filmov z väzenského prostredia žien asi nie je veľa a tento seriál sa Španielom vydaril. Surový aj ľudský, má to myšlienku, na moju chuť trocha veľa lesbizmu. Až prekvapivo skvelé vyskladnenie herrečiek/hercov ku ktorým divák po dlhšej dobe môže získať sympatie. Ťažko som vyberal kto bol lepší Alba Flores alebo Najwa Nimri, asi kôli španielsko-cigánskemu temperament tá prvá. A kto by povedal že Berta Vázquez je rodená Ukrajinka. https://www.csfd.cz/tvurce/369153-berta-vazquez/prehled/ ()

Galerie (112)

Zajímavosti (7)

  • Od tretej série sa museli zmeniť kulisy, keďže štúdio, v ktorom sa točili prvé dve série, už bolo prestavané z ženskej väznice na Španielsku mincovňu, kde sa natáčal seriál La casa de papel. (matthew.17)
  • Najwa Nimri požiadala producentov, aby sa jej postava nemusela vyzliekať, nakoľko sa necíti dobre nahá pri takej veľkej skupine ľudí. Producenti jej vyšli v ústrety. (Game90)

Reklama

Reklama