Režie:
Fabián BielinskyKamera:
Marcelo CamorinoHudba:
César LernerHrají:
Gastón Pauls, Ricardo Darín, Leticia Brédice, Alejandro Awada, Graciela Tenenbaum, Antonio Ugo, Pochi Ducasse, Claudio Rissi, Ignasi Abadal, Elsa Berenguer (více)Obsahy(1)
Juan (Gastón Pauls) se jednoho rána pokusí nemotorně uplatnit stejný podvod na dvě různé pokladní v samoobsluze. Když je odhalen, ujme se ho muž, který ho celou dobu tajně pozoroval. Marcos (Ricardo Darín) se však za policistu pouze vydává: ve skutečnosti je zkušeným podvodníkem, jenž si nevinně vyhlížejícího mladíka vytipoval jako svého nového komplice. Juan se pod Marcosovým vedením rychle vypracuje v mistra přetvářky, který umí šikovně manipulovat s city svých bližních a vymámit na nich prakticky libovolnou částku. Před sehranou dvojicí je teď úkol ukrást a výhodně prodat vzácný aršík devíti známek z období Výmarské republiky nazvaný "Devět královen". Tu vlastní ostražitá dáma jménem Berta (Elsa Berenguer). Špičkoví podvodníci rozjíždějí smrtonosně elegantní hru, v níž neváhají překvapovat jeden druhého. Kromě pravých známek je však ve hře i jejich dokonalá kopie z padělatelské dílny Bertina bratra Sandlera (Óscar Núnez). Důležitou roli sehraje i bohatý sběratel Vidal Galdolfo (Ignasi Abadal) a Marcosova krásná sestra Valeria (Leticia Brédice), jež se sourozencovým životním stylem zásadně nesouhlasí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Scénář: Fabián Bielinsky .. Svého žánru průměr. Stejně tak je průměrný podvodník Juan, kterého u jednoho nepovedeného kšeftu potká Marcos. Ten je zkušenější a hlavně ukecanější. Oba se dají dohromady a přes spoustu kotrmelců a kliček rozjedou jednu větší akci.. Herecky i filmařsky povedená záležitost z Jižní Ameriky, kterou příjemně zdobí několik povedených hlášek, scén a podvodnických fíglů.. ()
4/10 Začátek, když se postupně rozkrývaly jednotlivé charaktery na zajímavých podvodnických existencí, jsem kvitoval podobně jako spousta jiných drobných podrazáků ve smyslu povedeného studijního materiálu "Jak na to". Bohužel, s přibývajícím časem se elegance a styl vytratili a nahradil je jenom přímočarý tah na branku v touze udělat jihoamerický remake/poctu severoamerickému Podrazu. Jako hrobníka celého filmu považuji poslední scénu, která otevře oči i tomu nejzabedněnějšímu divákovi - skončit to o záběr dřív v metru a nechat si udělat obrázek každému zvlášť... Ani hlavní protagonisté nebyli nijak extra sympatičtí - možná odvedli svůj telenovelový standard na pořádný celovečerák to ale nestačilo. ()
Kdybych k tomuto filmu býval nedělal titulky, dal bych za pět. Film, jež sleduji po pár vteřinách si zkrátka nelze užít a to ani poté, co se podívám na celý. Hlavní hrdina Gastón Pauls (to jméno slyším poprvé a nejspíš i naposledy) zahrál svoji postavu bravurně. Z vyjukaného zajíčka se na konci vyklube podlý a vyčuraný zlodějíček. ()
Oveľa premyslenejšie, sofistikovanejšie a uveriteľnejšie, než väčšina amerických heist movie. Tento film má skrátka všetko, čo od podobných filmov čakáte - skvelý nápad, napätie a vychytaný záver. Myslím, že keby s niečím podobným prišiel Hollywood, už teraz je z tohto filmu klasika. Film začína pomerne kľudne, až by som povedal tuctovo, no po pár minútach sa začne rozbiehať kolotoč neskutočných situácií. Každú minútu drží film diváka v strehu, stále sa niečo deje, film nemá hluchého miesta, nevypĺňa zbytočne vatou hluché miesta a nepoľaví až do samého záveru, kedy zasadí finálny úder znamenajúci knock-out. No a samostatne by som chcel dať palec hore za výkon Ricarda Darína. 85%. ()
Slavnějšími filmy inspirovaný špionážní kousek, který je příjemný svým exotickým prostředím, neznámými herci a docela svižnou režií již zesnulého Fabiana Bielinskyho. Bohužel po polovině filmu stále stejný koncept omrzí a ačkoliv zábavný konec má ambice velmi vysoké, Podraz je až nebezpečně nezapamatovatelným filmem. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (1)
- Film se natáčel v Argentině (Puerto Madero, Buenos Aires) v květnu 2000. (GASTON73)
Reklama