Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (336)

LION-MR.T 

všechny recenze uživatele

VAROVÁNÍ: NÁSLEDUJÍCÍ KOMENTÁŘ BY NĚMEL BÝT BRÁN JAKO RASISTICKÝ,ALE JAKO NÁZOR JEDNOTLIVCE. NEJSEM RASISTA. Nahota na prodej je kapitola sama o sobě. Jeden cikán v baru."Co je gáčo?" Krampol na to odpoví. "Nic gáčo." Dávám vysoké hodnocení,protože film se zas tam nesnaží přiblížit americe. Ubrusy na stole jako má moje babička,škodovky. Film nemá špičkové kaskaderské kousky a to je pro něj plus,protože tak působí více realisticky. Tvůrci si brali inspiraci zřejmě z jiných filmů zvláště coby záporných postav. V amerických filmech to bylo docela jednoduchý,asiati,černoši,rusové. Tady to byli romové ti špatní,film mi nepřipadá nijak k smíchu,spíše ti,kteří srovnávají americké akční film s filmem,jenž byl natočen v zemi,která byla zdržena totalitním režimem,snaha se více povedla a dialogy taky. Krampol. "Hele nech toho s těma píčama." Nevím,kdo slyšel píseň Červi v kině,její instrumentální verze je ta,která hraje při bitce skinhedů a cikánů a nebo v závěrečné přestřelce,v textu je hodně rasistických poznámek. Lou Fanánek Hagen zpíval dobře,stejně jako Machálková. "Žerem psi a nemáme vsi,zničený domy do Indie s rómy.""Fazolí hlavy,potoky lámy,hrdosti mladosti,čechosti jakosti,opičí na kosti,jsou tady jen hosti." Ale zpátky k filmu,takhle to nějak u nás chodilo a tak to bylo u nás natočeno. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Luki Vaculda, Jirka Krampol, Jonák, Jirka Pomeje a USA kočka herečka Kája Třísková. Otce obličejem nezapře a její šišlavá czech s americkým přízvukem mne opravdu iritovala. Prostě kvalitka a sranda ve stylu Playgirls. Vzhledem k dosti protirómské notě se tento film už asi nikdy nedostane do TV. Na Šluknovsku a možná i v Rudné by mohlo dojít k povstání. Tohle se prostě mohlo natočit jen v roce 1993... Je dokonce možné, že se snímek stane raritou spolu s Mužem na radnici, či Okresem na severu a bude velmi ceněný mezi sběrateli filmového neumění. Každopádně, kdo se rád sebepoškozuje ať už tělesně či intelektuálně rozhodně by neměl váhat! Hvězdička za tu srandu, jinak by to byl stoprocentní ODPAD. Nemluvě o soundtracku, kde ústředním motivem je píseň Van, Tůůů, Trýýýýýý.... (O kalibru tohtoto díla hovoří jasně nedávná historka, kdy za projekci tohoto filmu z DVD na jedné akci mne kamarád za puštění tohoto zvěrstva navrhl na vyškrtnutí z uživatelů CSFD :-). Dávám jednu Aranku. * ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

To si jednou Víťa s Pepou šňupli nadrcené omítky s Azurem a v tom solidním rauši pak spolu splácali bytelnou akční řežbu, na české poměry přímo nevídanou, a první pokus v boji o zlatého bludišťáka s českým zástupcem v tomto žánru byl na světě. Pepa do toho vložil svůj um investigativního žurnalisty se sklony k dramatičnosti a Víťa si nejspíš řekl, že tentokrát ty Bony s klidem dotáhne do úspěšného konce. Začalo to nadějně, až jsem si říkal, že tolik nahoty už v úvodních titulcích tehdy na premiéře určitě vyráželo dech. Byl jsem jako na trní. Pak se ale na scéně objevila ústřední dvojice; reportér Vaculík a Třísková, Američanka s českými kořeny, která tam paradoxně měla nejspíš představovat jakýsi sexuální objekt zájmu, což bylo asi stejně uvěřitelné, jako cikán, jedoucí na vlastním kole, protože vypadala jako Bohdalová v roli Fany, ovšem zamlada. Když pak ty dva doplnil stárnoucí Krampol, představující údernou sílu a ostříleného zabijáka, už mi šla hlava kolem. Z filmu je cítit velký problém společnosti s polistopadovým amnestováním všelijaké verbeže, která z republiky, spolu s "kapitalisty", v několika krocích udělala veliký bordel, rasistickou školku a ráj zlodějů. Všichni si mysleli, že můžou vše a také to dokáží. O vykreslení a zachycení tohoto se autoři snaží nejen v příběhu, ale i film samotný je důkazem. Bohužel, vinou nedostatku finančních prostředků a zkušeností s tímto žánrem obecně se z tohoto pokusu stal jen odstrašující příklad pro všechny a úsměvný unikát svého druhu, ve kterém si Jonák zahrál sám sebe a Pomeje podtrhl svou kategorii neherce, účinkujícího jen v propadácích. Do toho tam celý film neskutečně otravně vyje Bílá, to mi rvalo uši. Určitě, minimálně z akademických důvodů, lze tento film doporučit. Alespoň si pak člověk řekne, že ty céčkové filmy s obtloustlým Seagalem vlastně nejsou tak špatné. 30% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Film, který dobře zachycuje dobu, o níž vypovídá. Jenomže z filmařského hlediska je to tragédie. Ani by mi nevadil nezvládnutý kompars bitky skinů s cikánama, jako spíš herecké výkony všech ve filmu, Čechoameričanka Kája s přízvukem, Jirka zabiják a HLAVNĚ, hlavně ta příšerná hudba. Martina Adamcová jako prostitutka Veverka ukáže hodně :) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • Ve filmu lze zaslechnout píseň "Hold me baby", která se objevila už v roce 1987 v Olmerově filmu Bony a klid (1987). (Lajty)
  • Rozpočet filmu činil na tú dobu závratných 15 miliónov českých korún a ďalších 5 bolo použitých na monumentálny marketing. (Jello Biafra)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno