Reklama

Reklama

O skleničku víc

  • angličtina One Glass Too Much (festivalový název) (více)
Animovaný / Loutkový / Krátkometrážní
Československo, 1953, 20 min

Obsahy(1)

Film je součástí a byl vydán na DVD s názvem Film - náš pomocník.
Rozsáhlá kolekce informačních a osvětových filmů z let 1948 až 1959 reflektuje proměny české společnosti 50. let v jejích pracovních zvyklostech i volnočasových aktivitách. (Filmexport)

Recenze (34)

Honza dAve 

všechny recenze uživatele

Animace se panu režisérovi povedla dokonale a spolu s nádherně vytvořenými loutkami a dalším výtvarnem předkládá divákovi výborný a opravdu napínavý animovaný filmeček, ve kterém uvidíte mimo jiné uhýbat šneky a opilého motocyklistu závodit s vlakem. To, že se jedná o agitaci tehdejšího Ministerstva zdravotnictví ani nevadí - je to agitace za dobrou věc a navíc to film od úvodních titulků přiznává. No a ty loutky jsou opravdu úchvatné. Dnes by film o opilých motorkářích asi vypadal jinak :o). Ještě podotýkám, že současné agitky BESIPu jsou nezajímavým, anti-poučným stupidním plýtváním peněz daňových poplatníků. Srovnávat je snad s tímhle krásným "animákem" je naprosto vyloučeno. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

První Pojarův skutečně samostatný film poté, co se rozhodl vykročit ze stínu svého studiového šéfa Jiřího Trnky. Ten sice byl výtvarníkem, ale scénář a režie byly plně v kompetenci Pojara. Na svou dobu novátorské a precizní, film sklidil v zahraničí ještě větší ohlas, než doma. Černá groteska o tom, že alkohol v krvi řidiče může nadělat pěknou paseku... Opilecký dojem byl navozován pohybem a rozostřováním kamery, případně kresbou mimiky na hlavičce loutky. Pracný a originální film, který mi moc nesedl stylem - mám přece jen raději Pojarovy poetické snímky... Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

Libidor 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních animovaných filmů Břetislava Pojara z první poloviny padesátých let. V této době patřil Pojar ke kmenovým animátorům Studia Jiřího Trnky, zároveň se ale již pokoušel režírovat sám. V protialkoholní agitce "O skleničku víc", pojednávající o motocyklistovi, jehož návštěva motorestu na cestě za milou dopadne tragicky, měl režii již zcela pevně ve svých rukou, přestože na celkové vizuální stránce je ještě patrný Trnkův rukopis (vytvořil loutky), ale jinak se Pojar již nechal inspirovat i jinými výtvarníky - např. Kamilem Lhotákem. Jako vždy je zde bezchybná animace, za kterou Pojar vděčí svým kolegům - Látalovi, Karpašovi a Ing. Hrabě - zvláště pasáž jízdy opilého motocyklisty těsně před nehodou je opravdovou lahůdkou a je rovněž skvěle vygradovaná. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Autoři tohoto filmu znovu naléhavě připomínají všem řidičům motorových vozidel, jak velkým nepřítelem je pro ně alkohol, který si mnozí z nich stále ještě nedovedou odepřít před nastoupením jízdy nebo během ní. Pro půvabné zpracování závažné myšlenky mělo by se dostat tomuto filmu co největšího uplatnění promítáním v závodních klubech, osvětových besedách a podobně. Filmový přehled 35/1954 ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

"O skleničku víc" je ve jménu společenské výchovy ironicky nesmlouvavé loutkové dílko. Je otázkou, nakolik jde o samostatnou práci Břetislava Pojara, neboť na scénáři s ním spolupracoval výtvarník a spisovatel Jiří Brdečka, proslulý svým ironickým a sarkastickým rytmem slov i kroků samotného děje. Brdečka je rovněž autorem textů písní, jež v podání trampské vokální skupiny Settleři přimějí do plzeňské dívky zamilovaného motocyklistu k osudnému kroku. Loutková podoba podle Jiřího Trnky je nesmazatelnou a charakteristickou stopou v československé animované tvorbě, hudba Jana Rychlíka stupňuje euforické nadšení omámeného motocyklisty (a to nejen vokálním zpěvem rozverných písní). Je to půvabně hravá černohumorná anekdota, nesmlouvavá, a přesto rozkošná a důmyslná ve svém provedení i všech drobnostech. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama