Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Rodinný

Recenze (15)

plakát

Komediograf (2003) (seriál) 

"To je pohodička, co?" :o)))

plakát

Pelíšky (1999) 

Dobrá komedie, která vždycky potěší. Jak může ale někdo napsat "nejlepší český film"? (Rob Roy) Trošku se tím plive na skutečně kvalitní filmovou tvorbu pánů Vláčila, Krejčíka, Menzela, Formana a dalších, se kterou se Pelíšky - tato v podstatě chytře převlečená televizní inscenace - nemůžou srovnávat...

plakát

Přednosta stanice (1941) 

Maxibageta s celými pečenými kuřaty je nepřekonatelná!

plakát

Smím prosit? (2004) 

naprosto zbytečný, neoriginální film na stokrát omleté téma

plakát

Top Gun (1986) 

Kýč, kýč a zase jenom kýč. Navíc nereálný, málo uvěřitelný.

plakát

Místo v životě (2006) (seriál) 

Zatím celkem dobrý scénář a slušné herecké výkony bohužel nemohou přebít otřesné zpracování: režie, kamera, zvuk, hudba, střih - to všechno šlo kvalitativně hodně dolů. Škoda, těšil jsem se na pokračování na dnešní dobu výborného seriálu "Místa nahoře" a domníval jsem se, že změna režiséra nebude až zas takovým negativním zásahem při vědomí, že scénáristé a herecký ansábl zůstávají stejní. Bohužel opak je pravdou a tak po prvních třech dílech přestávám tento seriál sledovat... :o((

plakát

Byt (1968) 

Vynikající, ale zároveň velmi depresivní snímek Jana Švankmajera, jehož děj se odehrává v místnosti se starým zdivem a odporným bytovým doplňkem (na což jsme ostatně u Švankmajerových filmů již zvyklí). Postava Ivana Krause (starší bratr Jana Krause), která se do takto vybaveného bytu dostává nedobrovolně, je postupně víc a víc terorizována všemi rekvizitami a nábytkem, jejichž vlastnosti a uživatelnost vykazují přesný opak. Krausova bezmocnost vrcholí zjištěním, že se z místnosti nedá odejít a že není sám, kdo se z bytu živý nedostal. Podobně depresivní zakončení filmu, použil autor i ve svém dalším mistrném díle "Kyvadlo, jáma a naděje".

plakát

Ruka (1965) 

Dokonalá metafora o vlivu totalitní moci na svobodně smýšlejícího jedince, v tomto případě ztvárněná rukou a panáčkem, jehož jediná radost (tvarovat květináče podle svých vlastních představ) je narušena vpádem ruky do panáčkova bytu. Její manipulativní chování postupně přerůstá v terorizování a vyústí až k tragickému konci. Poslední realizovaný film Jiřího Trnky patří k nejuznávanějším animovaným filmům vůbec. Jeho nadčasovost a mezinárodní srozumitelnost z něj učinila kultovní záležitost a vyvrcholení Trnkovy tvorby. Ze zcela pochopitelných důvodů byl snímek za totality (bohužel jako mnoho jiných) uložen do trezoru. Škoda, že mistr Trnka již žádný další film nestihl natočit!

plakát

Spalovač mrtvol (1968) 

Groteskní podobenství o muži jehož bizarní, ale mírumilovný způsob života a smýšlení naruší nástup nacistů k moci. Pan Kopfrkingl je vzorným zaměstnancem pražského krematoria a milujícím otcem rodiny, ze kterého myšlenky a ideje nacismu udělají nelidskou stvůru, jež se nezastaví před ničím, ani před likvidací členů vlastní rodiny židovského původu. Bezesporu nejlepší snímek Juraje Herze patří k největším klenotům československé kinematografie byl natočen podle velmi kvalitní předlohy Ladislava Fukse. Životní role Rudolfa Hrušínského (který zpočátku roli odmítal) a Vlasty Chramostové, pro níž to bylo na dlouhou dobu její poslední účinkování ve filmu - podobně jako pro jejího muže - kameramana snímku Stanislava Milotu. Za zmínku rovněž stojí velmi originální střih filmu (propojování jednotlivých obrazů) a hudba Zdeňka Lišky.