Režie:
Chad StahelskiKamera:
Dan LaustsenHrají:
Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård, Laurence Fishburne, Rina Sawayama, Hirojuki Sanada, Shamier Anderson, Ian McShane, Lance Reddick, Scott Adkins (více)Obsahy(2)
John Wick (Keanu Reeves) odhalí cestu, jak porazit Nejvyšší radu. Než se mu však podaří získat svobodu, musí čelit novému nepříteli, který má mocné spojence po celém světě. Bude to o to težší, že nová spojenectví mění staré přátele v nepřátele... (Vertical Entertainment)
Videa (18)
Recenze (832)
Nejlepší akční série všech dob. Teď už je to zkrátka jasné. A že čtvrtá kapitola trvá skoro tři hodiny? Aby ne, když má každá akční scéna asi tak třicet minut :) Jenže jaké akční scény to jsou! Něco takového jsem ještě vážně neviděl, natož v kině, a myslím, že už ani neuvidím, pokud tedy nevznikne Kapitola 5. Chad Stahelski využívá všechno, co sebe i Johna Wicka naučil v předchozích dílech, a staví mu do cesty nové překážky a nutí ho hledat nová řešení. Ze všeho nejdůležitější ale je, že příběh, který ta strašlivě groteskní jatka spojuje, není vůbec hloupý. Úvodní citace Lawrence z Arábie je sice spíše takový vtípek, ale po chvíli přijdou na řadu "leoneovské" hodinky s hracím strojkem a tušení, že ačkoliv budou padouši zase umírat po stovkách, nakonec půjde o westernový duel jednoho proti jednomu. John Wick se k němu propracuje bondovsky světoběžným způsobem a v zajímavé společnosti zabijáků, kteří mu sice jdou po krku, ale jsou tak skvěle napsaní a motivovaní, že vlastně fandíte i jim. Příběh totiž klade velký důraz na různé podoby přátelství, a to já mám rád. A jestli tímhle filmem Wickova cesta končí, lepší konec si nemohl přát. ()
Ještě jsem nikdy neviděl film, kterého každý jeden záběr je jak dokonalý obraz, propracovaný do nejmenšího detailu. Do zmiňovaných obrazů pak vložte nejnápaditější choreografie bojových umění, které jste kdy viděli, a dostanete čtvrtého Johna Wicka. --- A když už máte pocit, že jste viděli úplně všechno, nastane scéna s velkým mužem ve fialovém obleku na diskotéce. Ps: Pokud existuje peklo, vypadá nejspíš jak zmiňovaná scéna s tancujícími lidmi. --- Naprosto transcendentální zážitek, kdy v posledních dvaceti minutách jsem byl vyčerpán akčním tlakem, který na mě film vyvíjel. Kdo jde na příběh, bude dle mě zklamán. Kdo hledá nejlepší akční videoklip, pravděpodobně si sáhne do svého TOP5 všech čas. ()
Ještě si tady odložím slovní hodnocení o den později po shlédnutí:) S dalším dílem jsem nadmíru spokojen, akce opět perfektní, hlavně na diskotéce v Berlíně (tak nějak si představuji Berghain) a v hotelu v Osace. Adkinse jsem skoro nepoznal, chvíli mi to trvalo. Donnie Yen mě neskutečně potěšil, jeden z mých nejoblíbenějších herců, jeho postava mi přisla naprosto boží a spin off by byl super. Stopáž mohla být kratší, to je opravda. A samotný Wick byl zase nelítostný, tak jak ho máme rádi. Již se těším na spin offy. [Flora] ()
Pokud jsem dal čtyři hvězdy Extraction, pak je musím dát i Wickovi, ale moc už se mi teda nechtělo. Ono, ne že by tam bylo málo akce. Té je tam až až, možná dokonce více než by bylo záhodno. A začne to svižně hned v úvodu. V podstatě každých 10 m pohybu Johna nějakým směrem znamená haldy mrtvých, které se v celkovém součtu dají počítat v řádu nižších stovek... Asi to byla pro mne smůla, že jsem si tenhle čtvrtý díl dal po obou dílech Extraction. Tam je to co se týče killů nemlich to samé. Tady mi to lámání krků a rány do hlav už po chvilce začaly nudit. Fascinovala mne diskárna v Berlíně, kde ačkoliv se mezi tančícími rubou chlápci se sekyrkama (proč se sekyrkama jsem nepochopil), dav trsá v rytmech techna a blikajících stroboskopů dál jako by se nechumelilo. Možná měli tanečníci nachumeleno kdo ví, ale faktem je že prchat začali až když Wick opouštěl s důkazem v dlani taneční parket. Scénka z Paříže by zase mohla skvěle posloužit v rámci nějakého pořadu BESIP, proč přecházet rušné komunikace pouze na přechodu pro chodce. I zde doprava nepochopitelně jezdila ač se na kruháči dělo opravdu lecos. Inu uspěchaná a hektická je ta dnešní společnost a málokdo se věnuje dostatečně tomu, co se děje kolem vozu. Závěr mi konečně trochu spravil chuť a musím říci, že všeho už bylo tak akorát, takže jsem rád, že to čtyřkou končí. Od doby co Johnovi zabili štěňátko uteklo už 9 let a je asi načase se posunout někam dál. Jináč má Keanu můj respekt! Na těch skoro šedesát vypadá pořád dobře i pružně. Dávám tedy za 4 vlčáčí kousance. * * * * ()
Alebo ako by to dopadlo, ak by Tarantino raz natočil Kill Bill 3 (s pomstou dcéry Vivicie A. Foxovej). Ako fanúšik akčných filmov 80. a 90. rokov tomu nechcem vyčítať blbosti ako že kým minule pozabíjal John „všetkých“, tak teraz je hrozba ešte väčšia (čiže musí pozabíjať „ozaj že všetkých fakt všetkých na celom svete“), absenciu polície (majúcej na saláme, že sa uprostred európskeho veľkomesta odohráva polhodinová prestrelka a masová bitka vrátane neborákov zrazených autami) alebo že Winston bol minule zlý, ale teraz sa na scéne zjavil niekto „zlejší“, takže zrazu je dobrý. Tiež by som sa rád vyhol naivnej (pseudo)kritike za to, ako „štatisti“ poslušne čakajú, kým John nezlikviduje ich parťákov a až potom mu nabehnú do rany. Toto je ošetrené trochu lepšie, ako v iných akčniakoch, takže počas čakačky aspoň nadskakujú v úzadí a teda vykonávajú pohyb, pri ktorom pôsobia ako keby sa snažili zaujať správnu pozíciu, čiže ich divné vyčkávanie až tak nebije do očí. Štvorka sa síce občas zmieta na hrane sebaparódie (Winstonova nekonečná chôdza galériou, megavážne reči á la Shakespeare, nekonečný pád zo schodov), ale nevadilo mi to a miestami som dokonca mal pocit, že je to tu naschvál. Prehlbovanie sveta zabijakov (šialená postava Killa hraná Scottom Adkinsom, ruskí Rómovia) ma v štvorke bavilo o kúsok viac, ako v niektorých z predchádzajúcich dielov, pretože tentokrát sa vďaka tomu príbeh posúva predsa len trochu iným smerom a máme dojem, že to ozaj už smeruje do nevyhnutných končín, z ktorých niet návratu. Keďže ale máme dočinenia so štvorkou, po ktorej napriek jej koncu zrejme na 99% príde päťka, tak kvázi definitívne veci sú na konci vyriešené, aby sa mohlo veselo pokračovať ďalej. Ale to je proste údel pokračovaní. Vyčítať im to je ako vyčítať oblohe, že je modrá. Je úžasné, ako sa z „ničoho“ stala taká veľkolepá akčná jazda s kamerovými jazdami, ktoré ak by sa objavili v melodráme, boli by nominované na Oscara, s bravúrnymi a v dobrom nekonečnými akčnými sekvenciami plnými nápadov a skvelých hereckých výkonov v čele nie-príliš-ukecaným Reevesom až cez fantastického Donnieho Yena a Hirojukiho Sanadu, ale tiež Fishburnea, McShanea, Billa Skarsgårda a najdrsnejšieho bachara, akého kedy mali v Shawshanku, ktorý to tu váhou a bradou dáva až na Russella Crowea. Rušila ma postava „Nikoho“. Pôsobí dojmom, že je tu len preto, aby aj v štvorke bol namakaný belgický ovčiak (hoc bez vestičky, blesky hromy na vás, zákerní tvorcovia!). Nie, že by sa Shamier Anderson nemohol pochváliť charizmou. Ale keď vidíte batôžkara, ako sa snaží pôsobiť rovnocenne v spoločnosti extrémnych zabijakov, ktorí vás dajú dole pomocou plyšáka, tak to proste pôsobí smiešne. Ako-taký akčný rešpekt si u mňa získal až vo finále, kedy prostredníctvom strelných zbraní, „vlčáka“ a geniálnej nepriestrelnej vesty (ten záber!) konečne pôsobil rovnocenným dojmom (s prižmúrenými očami). Vôbec som každopádne nepochopil, prečo niekoho takého markíz najal na likvidáciu osoby, ktorá behom pár sekúnd zabije desať cvičených zabijakov. Jediným dôvodom by azda mohlo byť to, že je stopár, ale je otázne, načo markíz potrebuje stopára, keď Wicka zjavne nemá problém vystopovať každý, kto chce. Ešte mi vadili blbosti ako že všetci naokolo tancujú a zjavne im nevadí, že tesne vedľa nich prebiehajú jatky, ale to už je údel akčných scén odohrávajúcich sa na diskotéke. A Caine by perfektne zapadol do Daredevila, ale tu pôsobí (napriek fantastickému Yenovi, ktorý však žiaľ čiastočne doplatil na nerozhodnosť tvorcov, ktorí netušili, či je dobrý, zlý alebo makový) podobne rozprávkovo, ako chlap, ktorý pred 40 miliónmi dolárov uprednostní svojho psa. Jasné, kto by nemiloval svojho psa. Ale... 40 miliónov??? Tvorcovia sa zjavne inšpirovali Daredevilom aj u druhej postavy v podobe tristokilového mafiána á la Kingpin. Ich nápady miestami berú dych, budete pri nich nechápavo krútiť hlavou (nunčaky, scéna z vtáčej perspektívy, kruháč). Toto je skrátka vrchol súčasného akčného (amerického) žánru a kto tvrdí, že nie, tak tomu nerozumie. () (méně) (více)
Galerie (55)
Zajímavosti (27)
- Donnie Yen v tomto filme stvárnil postavu slepého bojovníka, rovnako ako aj vo filme Rogue One: A Star Wars Story (2016). (Johnny.ARN)
- John Wick (Keanu Reeves) ve filmu řídí vůz Plymouth Barracuda z roku 1971. (Petr490)
- V akční scéně na slavném kruhovém objezdu Champs-Élysées lze v jednom momentu spatřit vůz Škoda Octavia ve verzi kombi. (luka4615)
Reklama