Reklama

Reklama

Svatá Maud

(festivalový název)
Trailer 2

Obsahy(1)

Film sleduje zbožnou zdravotní sestru, která je nebezpečně posedlá záchranou duše svého umírajícího pacienta. Vroucí víra Maud (Morfydd Clark) rychle vzbudila obsedantní přesvědčení, že musí zachránit duši svého sboru před věčným zatracením – bez ohledu na cenu. Spisovatelka a režisérka Rose Glass divoce láká diváky do této narušené psychiky a ustavičně připravuje svůj opravdový deník venkovské sestry na zneklidňující a nakonec šokující trajektorii. Morfydd Clark vykresluje svatou Maud s intenzivním stoicismem, který je v rozporu s znepokojivou zranitelností, protože Maud zoufale bojuje za rozhřešení a solidaritu od svého rozhořčeného pacienta. Glass něžně zachycuje tento vztah empatickým pohledem, který nejprve vychází z éterické snové atmosféry – ale není to dlouho předtím, než Maudova dogmatická upřímnost podnítí nezvratné tření, které její mysl roztočí v dusivý soutok plíživých pochybností a paranoie. Když Glass utahuje šrouby svého pomýleného mučedníka, předvádějící náboženské hrůzy, jako je Vymítač ďábla Williama Friedkina,snaží se dobře kývnout, což dále přispívá ke stále více děsivé malátnosti filmu. A když se tato zákeřná horečka klimaticky zlomí, důsledky jsou stejně zničující a děsivé. (Flekoun58)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (50)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Škoda, že se Saint Maud držela vcelku moc jistě u země a netlačila víc na pilu, určitě by to sneslo ještě pár scén navíc, které by ještě více prohloubily poznání vnitřního stavu zdejší hlavní postavy. Narážka na Williama Blakea a jeho originální vymyšlený náboženský systém zde není zmiňován náhodou a náboženskou fanatickou vírou je tento film přímo protkaný. Pro herečku Morfydd Clark byla role jako ušitá a na režisérku Glass si taky dám pozor, protože společně s Corrinou Faith mě teď ženské režisérky uměly poslední dobou překvapit. Navíc mě tento snímek zase ujistil v názoru, že ortodoxní věřící jsou prostě blázni. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Hluboce věřící pečovatelka se snaží přivést svou umírající lesbickou pacientku k Bohu a zachránit její duši. Tohle se dalo natočit jako pravověrný exorcistický horor či jako hutné psychologické drama. Režisérka zvolila druhou cestu, přičemž horor na to nechala jen dýchnout a celek oblékla do artového kabátu. A je to vlastně natočené bezchybně, jen to ne každému sedne. Z mého pohledu by to byl čistý průměr, nebýt famózní Morfydd Clark. 65% ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pomalé a nudné, dlho čakáme na nejaký rozvoj, pretože všade okolo je len nejaká relaxačná hudba a konverzačka tichým hláskom. Trvá to asi polhodinu. A potom príde trocha hutnejšia atmoška a čistá halucinácia. Na tú krátku stopáž sa tu však zmestí len pár ľakačiek a pár mililitrov krvi. Film, ktorý sa hrá na horor, ale je skôr psychom. Toto moje chuťové poháriky neobohatilo. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Explicitných hororových vecí sa tu deje veľmi málo, napriek tomu od samého začiatku tušíme prítomnosť čohosi zlého, temného a nadprirodzeného. Vďaka tomu je atmosféra mrazivá, tiesnivá a nepríjemná. Na tom má podiel nielen dobre vystavaný, stupňujúci sa scenár a napínavá réžia, ale tiež výkon Morfydd Clark (z Ajaovej Koristi), z ktorého som si síce vyložene na zadok nesadol, ale inak bol dobrý (detto jej klientka v podaní Jennifer Ehle). ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Saint Maud je rozhodně velmi nadstandardně dobře natočená, Rose Glass se uvedla jako režisérka, na kterou si je do budoucna potřeba dávat pozor a její tvorbu sledovat. Její debut je temným psychodramatem s nepříjemnou, lehce hororovou atmosférou. Což jsem čekal, a nejsem tedy vyloženě zklamán, byť mírnou pachuť mrzutosti, že se to nevytočilo do větších hororových otáček, cítím. Potenciál v tom příběhu o labilní nábožensky založené sestřičce, která dojde k přesvědčení, že ji bůh předurčil k záchraně duše své ne zrovna křesťansky se chovající pacientky, byl. K významnější spokojenosti bych zkrátka trochu víc té čisté žánrové radosti potřeboval. Velkým plusem je ovšem rozumná stopáž, dokážu si představit autory, kteří by to samé natáhli na dvě hodiny. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (11)

  • Pouličný bubeník, keď Maud (Morfydd Clark) kráča v noci po ulici, je odkazom na Taxikár (1976) (uvedené v komentári). (Pat.Ko)
  • Bůh promlouvá k Maud (Morfydd Clark) velšsky, a to prostřednictvím snížené výšky jejího vlastního hlasu. (Psychor)
  • Natáčení probíhalo v anglickém přímořském městě Scarborough. (noelcoward73)

Reklama

Reklama