Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Editorka kriminálního magazínu si najme Philipa Marlowea, aby vypátral manželku jejího šéfa. Soukromý detektiv brzy zjistí, že se zapletl do nebezpečného případu vraždy.
Film využívá ve své době originální subjektivní kamery, kdy vidíme skoro celý film z pohledu hlavního hrdiny. (JayZak)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tenhle film provází respekt za snahu o ozvláštnění a jinak taktní krčení rameny. Jenže jiné pozitivum než "snahu" tu nevidím - realizováno je to až příliš špatně na to, aby bylo prvenství omluvou. Těžko se vlastně věří, že první experiment s takovou formou v takovém rozsahu je tak málo nápaditý a promyšlený. Je to prakticky nekoukatelně nudné a jako by si to tvůrci neuvědomovali, tomu ještě přepálili stopáž na 105 minut, což byla tehdá už nálož. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Dáma v jazere” , kedy trochu netradične vynechám tradičné zhrnutie obsahu, a tak sa už budem výhradne venovať iba FORME, ktorá víťazí... Herec Robert Montgomery sa rozhodol debutovať na poli filmovej réžie, ktorú sa zároveň rozhodol aj čímsi zaujímavým ozvláštniť, t. j. nakrútil viacvrstvovú detektívku, ktorá zobrazuje hlavnú postavu Phillipa Marlowa (Bob dominuje i pred kamerou) prostredníctvom subjektívneho obrazu, čiže kamery, ktorá sa výsostne zameriava najmä na to, ako najlepšie zaznamenať dianie na plátne skrz « PRVÚ OSOBU » , ktorá nás divákov niekedy buď priamo osloví, alebo sa občas odrazí v zrkadle. Je to mimoriadne: Ambiciózne, novátorské, nadčasové i revolučné, súčasne, no, taktiež sa počin utápa aj vo svojej "pompéznosti" . No i napriek tomu, ma to zvyčajne extrémne interesovalo. Sekvencie sú v harmónii na jeden záťah, bez strihu, na neprerušovaný záber. Spočiatku sa pohybujem iba vnútornými, bytovými interiérmi, pričom sa našťastie dostanem aj von, do exteriérov, kde sa už pridáva na samotnej dynamike. Normálne by som bol vskutku zvedavý, ako sa vôbec celý film nakrúcal ? Neviem, s akou odozvou sa snímok stretol v dobe svojej premiéry, ale ja osobne som s ním nadmieru fascinovaný. Montgomery exceloval na obidvoch stoličkách. A ešte, z Audrey Totter som bol neuveriteľne v rozpakoch ! ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavě nepovedený film noir. Jako nápad to nezní špatně - natočit film z pohledu hlavního hrdiny - výsledek je bohužel statický a nudný, což mi přijde jako strašná škoda u adaptace tak výtečné knížky. A když film s názvem Lady in the Lake nevyjde ven se k tomu jezeru ani podívat a některé části vám Montgomery odvykládá do kamery, je vám do pláče. Ta třetí hvězdička je hlavně za odvahu vyzkoušet jinou cestu. Ukázala se bohužel (bohudík?) jako slepá. P.S. V Dark Passage s Bogartem je část točená z pohledu hlavního hrdiny mnohem lépe nasnímaná a méně těžkopádná. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Dobře, řekněme, že za odvahu natočit koncem 40. let film z pohledu první osoby si to dvě hvězdičky zaslouží. Ale divácky je to prostě defilé mluvících hlav (a na hercích je vidět, že i je zmáhá to mluvení do kamery a neustálý pokus mít nějaký výraz obličeje), navíc vše v interiéru, dokonce ani k tomu jezeru se nepodíváme a Marlowe vše mimo obraz odvypráví. Nakonec je z toho všeho takový hybrid mezi rozhlasovou hrou a leporelem. Navíc hlášek je tady jen pár, protože jde jen o vykuchaný a předžvýkaný příběh podle knihy, nikoliv životnou a plnohodnotnou adaptaci. A Montgomery, který se v pár záběrech v zrcadle a ve vysvětlovacích vsuvkách objeví, se na Marlowea moc nehodí. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Netypická Chandlerovská adaptace zaujme dvěma věcmi - jednak využitím hlediskového záběru (křečovitost tohoto přístupu tedy dokázali vytěžit už ve čtyřicátých letech!), jednak vynikajícími marlowovskými dialogy. Robert Montgomery je však patrně nejméně vhodným noirovým hercem, jakého jsem měl tu čest na plátně vidět a jeho kombinace s Audrey "křivé obočí" Totter v roli femme fatale je doslova smrtící. O uměle přilepeném happy endu (drsný detektiv opouští profesi) raději mlčet. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (2)

  • Film je raritním z důvodu použití subjektivních záběrů z pohledu určité osoby, v tomto případě hlavního hrdiny. (ČSFD)

Reklama

Reklama