Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Účetní Frank Bigelow ( Edmond O´Brien ) odjíždí z malého města na dovolenou do San Franciska. Po první noci ve městě se probouzí s kocovinou. Nevolnosti však nepolevují a tak vyhledá lékaře. Je mu oznámeno, že byl otráven, protijed neexistuje a zbývá mu asi týden do konce života. Nemá potuchy, kdo a proč mu to udělal, ale přesto se rozhodne, že svůj poslední týden na tomto světě věnuje hledání svého vraha. (Terva)

(více)

Recenze (28)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Špičkový film noir, který bych zařadil k vrcholům žánru vůbec. Už začátek je velmi působivý - hlavní hrdina dorazí na policejní stanici, aby nahlásil vraždu. Když se ho policista zeptá, kdo je zavražděný, muž odpoví, že on sám... Download zde: http://www.archive.org/details/doa_1949 ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Slibná úvodní zápletka se postupně mění ve velký guláš zvratů a postav. Ale i tak se zapíše do paměti - od začátku odepsaný hlavní hrdina, zběsile jazzová přístavní putyka, luminiscentní jed a tajemná atmosféra a la Twilight Zone, stupidní romance kdy váš ženská tak šíleně uhání, až se do ní radši zamilujete. Kdo si doháníte béčkový noir klasiky, určitě stojí za to vidět. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Hnedka ta úvodní scéna byla úplně luxusní, ty dlouhý prázdný chodby byly fakt super, skoro to vypadalo jako úvodní znělka z nějakýho kultovního seriálu. Potom nastala poměrně velká nuda, např. ty zvuky, který se ozývaly pokaždý, když se hlavní hrdina podíval na nějakou ženskou, měly bejt asi vtipný, ale bylo to spíš vyloženě trapný. Potom se film zase díky bohu rozběhl a ke konci hodně gradoval a měl dost temnou a tíživou atmosféru. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Mŕtvy (už) po príchode” na policajnú stanicu, kedy náčelníkovi oznámi vraždu jeho samého ! Notár - Frank Bigelow, je naozaj strašne moc zúfalý, pretože nevedno, kto a prečo ho vlastne smrteľne otrávil, pritom zhruba týždeň života mu (z)ostáva, až pokiaľ sa na podľahu v kancelárii nadobro nezrúti, a tak ešte tesne predtým svoj spletitý príbeh tu prítomným v "retrospektíve" vyrozpráva, ako do San-Francisca vtedy prišiel, kde v hoteli a vo veľkej nálade so samými babami flirtoval, že aj v nočnom podniku u Fishermana sa potom celkom obstojne zabavil, niečo to i vypil, že práve do pálenky mu ktosi čosi črpol, keď ráno po vytriezvení, nebude iba opicu pociťovať, u troch špecialistov vyšetriť sa necháva, kedy všetci mu stále len to isté vravia, ale on už bohužiaľ žiadny čas na "hospitalizáciu" nemá , keďže sa snaží v prvom rade zistiť, kto všetko za ušami niečo má... ? Všelijaké postavy k tomu stretáva, keď napríklad psychopatický jedinec mu do brucha vkuse s revolverom buší, či aj Paula Gibson mu neustále vyvoláva, až normálne roztrhať sa musí. Už i tak mu životné funkcie otrava trhá, kedy do posledného dobrodružstva sa naplno vrhá... / Začnem nikým iným, než krakovským rodákom, Rudolphom Matéom. Ide najmä o špičkového kameramana v Hollywoode, ktorý sa tejto úžasnej profesii venoval takmer 30 rokov, kde medzi jeho úplne najlepšie práce môžme započítať, trebárs také počiny, akýsi sú: Utrpenie panny Orleánskej, alebo Vidorova Gilda s Ritou Hayworth, a taktiež i veľa ďalších. A na základe týchto všetkých úspechov, sa zrejme odvážil presedlať na stoličku režiséra, ale už bez toho, aby si zároveň komponoval i obraz. D.O.A. je vôbec prvým režijným počinom, ktorý som od neho videl, keď kameramanské zárezy mám oveľa viac naštudovanejšie. Spokojnosť prevláda, ale i podľa hodnotenia, je nad slnko jasné, že nebola maximálna, ako to väčšinou po celý čas vypadalo, hviezdička smerom nadol, je kvôli kvantu postáv, z ktorých som mával miestami menší chaos, pričom aj po scenáristickej stránke, to nie je o nič lepšie. V podstate Maté ani za to nemôže, len si vybral trochu náročnejšiu látku, v ktorej sa strácal možno aj on sám ? Maďar Laszlo ho i napriek tomu vehementne vkusne zastúpil, že už automaticky uzrel svetlo sveta - extra ponurý Film- Noir, ktoré mám tak veľmi rád !!! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Bacha, spoilery. Naprosto hloupý film, skutečně. Jak filmařsky, kdy celý úvod trvá zhruba půl hodiny (u filmu, který má celkem 83 minut!), a kdy následné pátrání je tak krkolomné a nevěrohodné, až bolí. Nehledě na to, že chlápek stihne vše odvyprávět policii, a co byste neřekli, jen dovypráví, umře. Ne během, ne třeba druhý den, hned, přesně na čas. Celou dobu jsem tedy ještě doufal v nějaký zvrat, jako že to policajti na něho ušili, aby je přivedl vlastním pátráním na stopu, a že v tom jede Paula, aby chlap nebyl takový sukničkář (proč se vždycky objevilo nějaké hvízdnutí, když spatřil ženskou? Mělo to být vtipné?), ale ono ne, je to tak ploché, jak to vypadá. Všechny ty honičky, odhalení, spousta postav, z nichž některé jsou si podobné, když se nad tím člověk zamyslí, tak zcela nejasné motivace a příběh a zápletka uvařené z vody. Vadí, že film začne rozverně, zdá se, že půjde o něco o napraveném sukničkáři, jak jsem zmínil, ale najednou přijde zvrat v žánru i stylu vyprávění, jako by přišel nový scenárista a nový režisér a měli potřebu se stejnými herci ještě něco natočit. Nekonzistentní a hloupé. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Neville Brand v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Na konci filmu je uveden text, že jed použitý ve filmu je skutečný. Tato informace není pravdivá a uvedený jed je tak pouze výmyslem filmařů. (Muffino)
  • Beverly Garland v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Související novinky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Reklama

Reklama