Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Policejní rada Vacátko znovu přichází! Tentokrát v kasařské romanci podle povídky Jiřího Marka. Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan, je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: „To je přece táta!"  Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy "Panoptikum hříšných lidí". I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul „kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou „zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)

(více)

Recenze (128)

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejlepší celovečerák Hříšných lidí. Je to dané především dobře vykreslenou atmosférou předrevolučního podsvětí. Kasaří, pouliční holky, pasáci a překupníčci. V Jedové chýši to neskutečně žije a Pěničkovo pogo je jako z jiné doby. Bohdalku moc nemusím, ale jako děvka je i celkem uvěřitelná. Radek Brzobohatý jako dobrácký, ale jako skála tvrdý kasař Pěnička je geniální a ostrý jako břitva. A kasař Mlíko v podání Bohumila Šmída je killer jako prase... snad jen škoda, že jej předaboval pan Moučka, Šmídův autentický hlas mi přijde super a k takovému bouchači by byl zajímavým kontrastem. K tomu všemu nádherná Liškova hudba a ústřední chytlavý song s dojemným sólem na trubku. Tenhle film mám rád už od dětství a nic na tom nemění ani asi má dvacátá repríza. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Miluju dobu první republiky. A proto miluju i seriál Hříšní lidé města pražského. Filmy s panem Vacátkem jsem ale nikdy neviděl. Ani jeden. Až poprvé tenhle, den před napsáním tohoto komentáře. A nebyl jsem zklamán. Doba první republiky opět vykreslená taková, jaká asi skutečně byla. Krásná a staromódní. Ale v té době i zloději měli šarm a úctu a své kouzlo. Mě se moc líbila u černobílého seriálu hudba. A to zůstává i zde. Paní Bohdalová opět hraje skvěle. O panu Marvanovi netřeba mluvit, i když by si to zasloužil. Miluju jeho herectví a je pravdou, že je to jeden z nejlepších českých herců v historii. Pozadu nezůstává ani pan Brzobohatý. Příběh je sice trochu slabší, protože velmi brzy víme, kdo je vrah a tak jde jen o to, jak na něj pan rada Vacátko přijde. Ale závěrečná scéna všechno nahradí. Brzobohatý se opevní v domě, k tomu policejní akce a vrchol všeho, odvážný pan Vacátko jde do akce. Možná je to mým nadšením z první republiky, možná z geniálního Marvana, ale já se už teď těším až shlédnu další filmy. ()

Reklama

Jehan 

všechny recenze uživatele

Celkem fajn retro. Omšelá Praha roku 1970 jako kulisa Prahy před (tehdy) skoro 50 lety? No nic. Brzobohatý a Šmída ve skvělé kondici, Bohdalová ještě snesitelná. Marvan standardní. Nejlepší je vlastně Pepíček Zíma a jeho uhrančivý song. Bouše s Brůžkem jen statují. Sequens v podstatě podal rutinní výkon, s obvyklou snahou navodit autentickou dobovou atmosféru, což se mu téměř nikdy dokonale nepovedlo, snad s výjimkou Atentátu. Technická - Čáp s pěknou C+K pistolí Steyr, Pěnička s bubínkovým revolverem (ráže ´22?) s "nekonečným" zásobníkem. A z respektované uniformované policie 1. republiky dělá Sequens pitomce. No a ta křečovitá groteska s hasiči... darmo mluvit. Naštěstí to Vacátko celé urovná - a dáme si na závěr browning zpět do kapsy a do koutku to viržinko, no ne? Pěkný detail se směrovkou "Masérka" v závěrečné scéně (patro pod Pěničkou). ()

dopita 

všechny recenze uživatele

Vpodstatě o ničem. Děj je tak řiďounkej, že by sotva stačil na jeden díl seriálu. Tak je film všemožně natahovanej a je to bohužel nuda a nechtěná sranda. Na úvod pět minut písnička, pak zhruba ve třicáté minutě další, hned poté strašně dlouhá bitka Pěničky s Mlíkem a pak už jenom Pěničkovo schovávání se v baráku a banda potrhlejch policajtů, která se ho snaží dostat. To je spíše směšný, páč ve chvíli kdy policajti začli z ulice střílet do oken baráku, zatímco Pěnička byl po celou dobu na schodišti, maximálně na půdě, tak to nebylo ani k smíchu spíše k pláči jak je to blbý. Pak přijde rada Vacátko, pokecaj si o konec. Ach jo, bída. Nebejt občasného vyskytnutí se pánů ze čtyřky, tak to snad, serouc na nostalgii, pošlu do odpadu. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Řeknu to asi takhle: Ty kratší seriálové příběhy s Hříšných lidí se mi přeci jenom líbili o něco více. Nebylo to tak rozvleklé a mělo to spád. Tento celovečerní kousek nám totiž kromě zajímavého úvodu a pěkné hospodské bitky, toho moc nenabídne. Nechci se nějak dotknout Bohdalové, ale viděl jsem jí už hrát mnohem lépe. Navíc ta finální přestřelka v baráku byla až trapná. Brzobohatý i mordparta odvedli slušný kus práce, ale tentokrát to vidím na obyčejný průměr. Bohužel. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (14)

  • Pro herce jezdilo ráno auto, někde na určeném místě měli čekat mladší herci, jenže ti tam obvykle nečekali a zalezli do nejbližší hospody. Pak se jelo pro Marvana. Ten, když se řeklo v 7 hodin, tak vylezl 2 minuty před na chodník a čekal. Když auto nepřijelo včas, tak šel domů a už nenastoupil, takže pro něj museli pak posílat auto znova samotný. On totiž nesnášel zápach hospod. (cariada)
  • Ve filmu zazní dvě písně – „Píseň flamendrů“ a „Hříšní lidé“. Text k oběma napsal režisér Vladimír Sís a hudbu složil Zdeněk Liška. (sator)

Reklama

Reklama