Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Další z příjemně zábavných detektivních filmů z cyklu policejního rady Vacátka tradičně zdobí přiléhavá atmosféra napětí, jedinečné vykreslení vznešené omšelosti doby, strhující herecké výkony a chytře vtipný nadhled. A najděte vraha ve společnosti lidí, kde všichni skrývají své přešlapy přes čáru zákonné činnosti! Hlavní postavou je pražský policejní rada Karel Vacátko (dobrý Jaroslav Marvan) a více, než kdy jindy, musí rozplétat zamotaný gordický uzel vztahů, poklesků a tajností. Principálem bizarního divadla na schovávanou je ředitel hotelu Arno Hnízdo (skvělý Miloš Kopecký). Uhýbá, mlží a především mluví neodbytně a zdlouhavě. Kde jinde nalézt ostrov klidu a pohody? Pracovně vytížený je především policejní inspektor Josef Brůžek (dobrý Josef Bláha), méně jeho kolega, inspektor Josef Bouše (příjemný Josef Vinklář). Z panoptika hotelových zaměstnanců: zmatený a hledající bývalý Vacátkův podřízený a současný hotelový detektiv Mrázek (sympatický František Filipovský), sebevědomý a blafující číšník Pepi (pozoruhodný Otto Lackovič), nervózní narkoman a hotelový pianista Krofta (zajímavý Václav Lohniský) a hotelový zpěvák pohádkové písně (Josef Langmiler, zpívá Eduard Hrubeš). Z hotelových hostů: nervózní, nevěrný a hysterický Jára Janík (zajímavý Zdeněk Řehoř), jeho pochybující a zmatená, nevěrná a žárlivá manželka Irča Janíková (dobrá Slávka Budínová), žárlivý a nevěrný opilec Polda Matouš (zajímavý Josef Somr), ctihodný a nedotknutelný perský diplomat Mohamed Rasul Zade (příjemný Jan Šmíd), utíkající a nevrlý Němec Hans-Joachim Kirchmayer (Vladimír Stach s hlasem Jindřicha Narenty) a nešťastná paní Dana Matoušová (šarmantní Milena Dvorská). Toto milé filmové dílo lze vydávat za vzor zábavného detektivního díla. Hraje si, zlobí, dovádí a vyvádí z míry předvídatelnosti. Sněhurka již šla spát a pohádka se nezadržitelně blíží. Flambování je zvrhlá zkaženost lepší vrstvy. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Príbehy Hříšních lidí města Pražského som si v televízii rád pozrel. Ale tak, ako nemám rád, keď dobrý vtip niekto kazí jeho zlou interpretáciou, tak nemám rád, keď sa epizóda televízneho seriálu natiahne na dĺžku celovečerného filmu. To potom musí niekde škrípať. Buď v množstve nudných dialógov alebo v snahe hercov prehrávaním dať príbehu nejakú dynamiku. Alebo najčastejšie jedného i druhého. Okrem toho som nepochopil, prečo je tento nudný film žánrovo zaradený aj medzi komédie. Takže moje resumé je jasné - televízny seriál áno, celovečerný film nie. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Přišel jste mě pozvat na recepci, nebo vám tam někdo něco ukrad ? Baví mě následná odpověď ředitele Excelsioru a následná reakce Vacátka, kterej u slova vražda pookřeje, usměje se a je rázem jako beránek. Cagnacova detektivní šaráda je poslední celovečerní film o mordpartě ze čtyřky a je po všech směrech brilantní. Pánům z Bartolomějské skvěle sekunduje Miloš Kopecký jako ředitel hotelu, který by za pověst svého podniku klidně položil život. Poprvé ze všech celovečeráků se setkáme i s Mrázkem, který na penzi dělá hotelovýho detektíva. Hit "zavři očka zavři" koresponduje s celkovou atmosférou, kdy je 80% hostů Excelsioru pod parou. "A co to je pane rado to flambování ? To se většinou dělá v přítmí, při svíčkách. To bude určitě nějáká prasárnička:-)" ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Zavri ocka,zavri...Pan Langmiler svym vykonem posunul tuto pisen mimo tento film,rekl bych do jine urovne...Celkove jsem se bavil a film si uzil,herecke vykony jsou na vysi a to tak ,ze je mozne vysledovat i nektere nesrovnalosti.Napriklad pan Somr skvele ztvarnil opileho Janika pri prichodu pana Vacatka a to tak ,ze byl doopravdy jako opily,fantasticky se motal az jsem mel o nej strach,ze spadne, jenomze scena pokracuje a trva pres5-6 minut,pri kterych pan Somr neuveritelne vystrizlivi a to az tak ,ze se prestava motat coz i po oznameni,ze jeho manzelka je mrtva mi prislo jako prilisne rychle vystrizliveni.Kazdopadne velka zabava.Zavri ocka,zavri.... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Celý interiér hotelu byl postaven ve studiu na Barrandově. (Witta)
  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno