Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z mladého čističe oken se stane tipař bytových zlodějů. Podaří se mu začít nový poctivější život?  Devatenáctiletý Pavel Kříž tráví veškerý volný čas v pražských pasážích, bistrech a na diskotékách s partou zloděje Robyho. Pavel sice má maturitu, ale pracuje jako čistič oken, přičemž velkou část jeho příjmů tvoří zisk z podvodů, šmeliny a krádeží Robyho party, které dodává zaručené tipy. Není tedy příliš nadšen, když mu vedoucí úklidu přidělí mladou brigádnici Janu Hálkovou. Přestože se dívka netají nechutí k Pavlovu způsobu života, vznikne mezi nimi křehké citové pouto. To však nemůže vydržet v prostředí, v jakém se Pavel pohybuje. Mladík se dostává do stále větších problémů - část Robyho party je dopadena policií a on nemůže sehnat peníze na vrácení dluhu. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy parta zlodějů unese Janu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (182)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Stojíte před naditou pokladnicí pevnosti Boyard a čas běží. Zopakujme si indicie: Pražskej velkosvět vosumdesátých let; Uskřékaná diskokreatura Michael D; Rebel Vaculík na scestí; Škoda že ne poslední kroky Frankieho Janečka; Šmelinář Tofi zrovna u ledu; Guy Ritchie českého socialismu Soukup. Pokud jste si stoupnuli na písmena dávající nápis: "Láska z pasáže" a mince se nesypou, nesmíte se divit. Správné řešení totiž zní: “Řídké lejno"… Byly to ale tenkrát časy. Trika Lonsdale se nesundávala, ani když se měla prát, hlavní hrdinka nosí bundu, v které se John Rambo vracel z Vietnamu a atlantské vedení Coca-Coly koketuje s myšlenkou přestěhovat všechny své fabriky blíž k Praze. Pokud se u filmu koncipovaného jako drama neustále usmíváte, bude asi někde problém. Nejspíš ve mně.. ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Hustolesácké postrachy pražských paneláku a pasáží Vaculík, Dlouhý, Schuller, Vašut nebo Vetchý si jedou diskopříběhovou gangsta kruťárnu ale Jarda „Polda“ Soukup. Zatím co na druhé straně stolu za tónu céčkaře Davida, Táňa Kulíšková usrkavá kolu a háže zamilované pohledy. Něco asi jako, když už se cítíte být moc cool na Pány kluky (r.1975), ale ještě vám nezačali rašit fousy na Bony a klid (r.1987). Na druhou stranu, když to vezmu kolem a kolem, tato čorkařská lovestory patří určitě k tomu povedenějšímu z režijní filmografie Jaroslava Soukupa a jak už jsem napsal u Větru v kapse (r. 1982): „svým způsobem jde o kult“. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že tahle "soukupovka" mě nedostala tolik jako jiný jeho kousky z osmdesátek a když jsem přemýšlel nad důvodem, tak jsme došel k názoru, že mě byl cizí příběh. Přeci jen kamarádství nebo sny versus učňovská reliata za socíku mě jsou tematicky bližší než bytový čorkaři. Navíc jsem měl dojem, že ve filmu je víc scén na náhodu než je zdrávo. Samozřejmě vidět všechny ty kluky z tehdejší FAMU, co jsou dneska taťuldové, až na Vláďu Dlouhýho (RIP) s těma šílenejma neučesama, to je taky obohacující, no a ty osmdesátky, ty prostě Jarda Soukup vytetoval do každýho svýho filmu parádně. Ještě k Tatianě Kulíškové, v osmdesátkách byla účastnící mnoha klukovských snů, ty jo, ale dneska..... tomu se říká posun, málem bych jí nepoznal. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Osmdesátá léta Československého filmu patřila především filmům o mladých a pro mladé. "Láska z pasáže" režiséra Jaroslava Soukupa je kriminální drama o chlapci, který se dal do party se zločinci a dojíždí na to. Soukup nikdy sice nebyl tak ostře kritický, jako Vít Olmer (myslím tím 80. léta), ale přesto se na jeho osmdesátky dobře kouká. Netradičně drsný konec. Skvělý Lukáš Vaculík. 75%. ()

Pete 

všechny recenze uživatele

Nějak mi ty Soukupovy dobové kousky z 80. let splývají. Tohle je ten, kde Vaculík myje okna, není to takový slušňák, spíš grázlík, a nedopadne dobře. A chybí tam Tofi. Ono to z dnešního pohledu celkově samozřejmě není tolik o ději, ale o tom vychutnání autentického prostředí pražských pasáží a nočních barů, kde o malá šméčka taxikářů, veksláků a skořápkářů není nouze. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (31)

  • Celý projekt začal námětem „Felicie“ o vekslácích z 80. let, který předal Miroslav Vaic Jaroslavu Soukupovi, který jej přepracoval na celovečerní snímek. (Monco)
  • Po letech Ladislav Potměšil přiznal, že natáčení scény, kdy za jeho postavou, která právě jí nudlovou polévku, přijde Pavel (Lukáš Vaculík), snědl polévky téměř 10 litrů. (Monco)

Reklama

Reklama