Reklama

Reklama

Řezník

  • Francie Le Boucher (více)

Obsahy(1)

Jednoho dne se ředitelka základní školy na svatbě seznámila s řezníkem, který se jmenoval Popaul. A zrovna v té době začne městem otřásat série záhadných vražd.... Kdo, nebo co je má na svědomí? (duklak2)

Recenze (42)

Radko 

všechny recenze uživatele

Dilema. Predstavte si, že istá osoba opačného pohlavia v okolí Vám prináša osoh. Povedzme v podobe vyberaných a čerstvých lahôdok, takých, na aké v bežnej obchodnej sieti nenarazíte. Správa sa milo a slušne. Nezištne pomôže s opravou domácnosti. Nenalieha, neobťažuje nad mieru normálneho priateľského kontaktu. Pochopí i to, že do vzťahu s ňou sa Vám nechce, ale kamarátstvo medzi vami je fajn. Zrazu sa dozviete, že užitočný kamarát je zrejme viacnásobným vrahom. Čo potom? V tom je dilema, ktorú Claude Chabrol skvele vystihol vo vzťahovej dráme dvoch osamelých bytostí, ktoré sa nechceli vzdať vzájomne užitočného vzťahu ani po zistení skutkového stavu. Zvláštna, poloospanlivá atmosféra francúzskeho vidieka, náznaky znekľudnenia a rozpor medzi vedomím potreby ohlásiť páchateľa zločinu a potrebou chutnej krmy z jeho rúk. Z rúk toho, kto sa nadôvažok stará o zušľachtenie príbytku. Uprednostnenie osobného prospechu umocňuje skutočnosť, že víťazí u učiteľky. Osoby, ktorá by z povahy svojho povolania mala ostatným vvštepovať základy správneho a slušného správania. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Něco mezi podivnou romancí, kriminálkou a reklamou na cigarety. Já hlavně vůbec nechápu, proč tento film vůbec vznikl, proč chtěl kdokoli něco tak prázdného natočit. Le Boucher rozhodně není špatně udělaný, ale celou dobu působí tak strašně nezajímavě, až mě to opravdu udivilo. V podstatě to ve mně svou obyčejností vyvolalo zvědavost - dlouho jsem doufal, že v závěru přijde nějaké obrovské překvapení, protože takovéto "nic" by přece jen tak nemohlo vzniknout! Bohužel. Je ale zajímavé, že i přesto mě ten film celkem byvil. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Minimalistická paráda pro dva herce a několik nicotných vedlejších postav. Atmosféra by se dala krájet, čemuž moc pomohla výborná hudba. Záběr, kdy slečna Helenka vykoukne z okna a rozhlédne se spolu s kamerou po náměstí, hovoří za vše. Ve filmu je několik momentů, kdy se film mohl vydat jinudy. Spoiler: když najde zapalovač, jsou dvě možnosti (s pravděpodobností 80:20). Když zjistí, že Paul jej má, je to 10 na 90. Když ho pak ale čapne ze šuplíku, je to už zpátky nejmíň 65:35 a když stojí za oknem, procenta pravděpodobnosti dál rostou. Líbila se mi ta maloměstská atmosféra, jdete do pekařství a říkají vám tam jménem. Tenhle Chabrol se povedl, nehledě na to co říkají někteří kolegové. Skvělý původní dabing brněnského studia. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mäsiar je pre mňa filmom, ktorý považujem za zástupcu istého žánru, ale ten nie je vôbec uvedený žánroch filmu a Chabrol sa mu absolútne vyhol. Takýto kontrast som si v žiadnom inom filme ešte nevšimol. Takže takto: Mäsiar je podľa mňa vojnový film, pretože ukazuje hrôzy, ktoré vojna pácha na psychike človeka (koľkože sme takých filmov z frontu videli), ale nevidíme z nej ani jednu retrospektívu a navyše sa jedná o zmes detektívky a akejsi love story. Film musel byť vo svojej dobe značne kontroverzný a ani dnes by mnohým naoko myšlienkovo otvoreným divákom nesadol. Ľudia sú rôzni a pre spasenie, respektíve ukľudnenie duše jednej stratenej existencie môže stačiť jeden bozk od niekoho, kto Vás dokáže svojim spôsobom pochopiť. Ja som vopred o filme nič nevedel, takže identita vraha mi ostávala skrytá relatívne dlho, čo znamená, že som si dokázal vybudovať vzťah ku každej postave vo filme a v podstate som toho vraha mohol rovnako, ako jeho jediný blízky človek v okolí, považovať za sympatického. Tiež svojim spôsobom. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se v noci konečně podíval na Řezníka! Já na základě zdejších reakcí očekával, že mě to unudí nebo znechutí natolik, že to brzy vypnu a pak spolehlivě zaspím, ale tohle psychologicko kriminální drama na mě dokázalo naopak v doprovodu pozvolna stupňující se atmosféry stále víc působit.. přes odlehčený začátek, vývoj nejednoduchého vztahu ženy poznamenané dávným zklamáním k osamělému muži až po děsivé vyústění na pozadí vražedných událostí, a dost dlouho pak ještě ve mě doznívalo. Vlastně ani nebylo potřeba výraznějších pohledů na krev a mrtvoly, neboť základní pocit děsivého neklidu tu pramenil již ze samotného poznamenání muže válkou, jenž v něm po 15ti letech válečných bojů dokáže zcela nekontrolovaně a naplno probouzet stopy po dávném běsnění... Trochu je mi záhadou, proč některým divákům, jak čtu zdejší komentáře, může zrovna Řezník připadat jako film, ve kterém se nic neděje. Na jejich obranu musím uvést, že Chabrol dle mého názoru natočil i mnohem lepší filmy, tak velká adorace z opačné strany z řad filmových kritiků a historiků mi připadá u tohoto filmu mírně přehnaná (ve smyslu nic přelomového zde nevnímám, spíše pouze jeden z řady zdařilých kousků svého žánru) a třeba předchozí žánrově spřízněný kousek Bestie musí zemřít (opět s uhrančivým Yannem v roli negativního rázu) se podle mě panu režisérovi povedl víc. Největší slabinu vnímám ve výkonu Stéphane Audran, kterou sice její manžel Chabrol dokázal v první polovině přijmout k vyjádření nějakých těch emocí, ale v nejsilnějších scénách pak opět sklouzla ke svému tradičnímu jednotvárnímu výrazu s kamennou tváří. [75%] ()

Galerie (27)

Zajímavosti (2)

  • Claude Chabrol původně plánoval natáčet film v obci Les Eyzies, ale nakonec se rozhodl natáčet v Trémolat, protože chtěl vesnici s prehistorickými jeskyněmi v okolí a Les Eyzies se mu zdála příliš turistická. Místa natáčení byla většinou ponechána beze změn, včetně místního řeznictví, které sloužilo jako Popaulova (Jean Yanne) prodejna. (classic)

Reklama

Reklama