Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manažer zpěváka Michala Penka Don Giovanni (Karel Roden) odjíždí se svým svěřencem natočit nový videoklip na Kanárské ostrovy, kde se oba zapletou do mezinárodního komplotu několika mafiánských band usilujících o vzácný recept na Becherovku. (J.Connor)

Recenze (96)

Johgas 

všechny recenze uživatele

Tak děj je praštěný, ale je tam i dost dobrých scének vystřižených jak z České sody. Hlavně slovenská mafie bodovala. Mně to pobavilo. Prostě parodie nad parodii ;-) V podstatě se mi líbily herecké výkony - Karel Roden je skvělý, ale ostatní za ním nezaostávají - prostě se u toho vyřádili, a já jim to žrala :-) Chtěla bych vidět někoho, kdo by dnes do filmu dostal např. Jana Saudka :-) 3 a 3/4 ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Plyšový lev poprvé. Aneb co se vlastně stalo? Ivo Trajkov se propůjčil k výrobě filmového tvaru, který se stal naprosto typickou žánrovou odnoží českých devadesátek. Záchvat svobody a rozdělení ČSR muselo v přímém přenosu vypadat přesně jako tahle Kanárská spojka. K ritu se dostal jako hudební skladatel a téměř herec Michal Penk, autorem plakátu a rovněž hereckým debutantem je tu i Jan Saudek se svým harémem včetně Sáry. Co jméno, to samostatný příběh toho, jak se kdo vyrovnal se svou kariérou v onom neklidném roce 1993. Zcela v duchu doby jsou tu rovným dílem poděleni Češi i Slováci, takže proti sobě stojí tým Lasica, Labuda, Satinský a pro změnu Vinklář, Kopecký a Huba je černou ovcí na české straně. Svým způsobem je to rozkoš, ale jen pro pokročilé konzumenty toho národního pokladu jménem kinematografie. Těžko uvěřit, že pod jiným režijním vedením duo Roden/Chýlková (zejména u Pavláskové) dokázalo sehrát cosi skvělého a zde se tak prázdně pitvoří. Na druhou stranu Lucie Zedníčková si pouze zopakovala parodický tón z Kouře a zdejší roli opřela hlavně o šíleně přeexponované kostýmy. A v naprostém kontrastu k tomu všemu si svou tvář zachoval Miroslav Táborský, jehož výkon cele odpovídal nevděčné roli Rudolfa Valentina '93. Souhrnně je to nedocenitelný skanzen bizarní doby, ve kterém budou mít všechny další generace co objevovat a je škoda, že to není taková televizní trvalka jako například devadesátkový Soukup. ()

Reklama

waits 

všechny recenze uživatele

Jsem si jistý, že to měla být taková přehnaně parodická záležitost, něco jako Konec agenta W4C. Je tam pár trefených vtípků, ale jinak je to celkově nedotažené, herci někdy fajn, někdy zoufalí a celkový dojem je víceméně útrpný. Hlavním pocitem během sledování není veselost, ale častá nuda a hlavně narůstající přesvědčení, že hodně dlouho nechci vidět Becherovku. ()

Gore 

všechny recenze uživatele

Parodie nadupaná česko-slovenskými hvězdami časů minulých i budoucích, která není tak hloupá, jak jsem zpočátku myslel. Sice je to ptákovina, ale místy bizarní a člověk se u sledování skoro 2 hodin vůbec nenudí a co je pro český film důležitý - při sledování se vůbec necítí trapně, což je u polistopadových filmů vzácné. ()

allegria 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě tak odsuzující hodnocení, stejně jako udělení "plyšáka". Protože jde zřejmě o naprosté nepochopení záměru autorů. Je to skvělá parodie, nebo spíš "parodie na parodii", je to plné vtipných momentů, jdoucích někdy tak rychle po sobě, že je leckdo ani nezaznamená. Film jsem viděla poprvé, když byl nový a teď po letech se mi zdá ještě lepší. Soukromě mě pak potěšila hudba a účast Michala Penka, který se právě v této době úspěšně vrací na hudební scénu. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • První oficiálně udělená cena za nejhorší film roku - Plyšový lev. (cariada)
  • Když na začátku Don Omar (Miroslav Táborský) říká seznam jmen otci, říká jména jdoucí v (českém) kalendáři od Čestmíra po Marcelu. Občas vynechává, například obden. (griph)

Reklama

Reklama