Režie:
Mathieu TuriScénář:
Mathieu TuriKamera:
Alain DuplantierHudba:
Frédéric PoirierObsahy(1)
Lisa (Gaia Weiss) se probudí v podivné trubici plné smrtících pastí. Její jedinou možností je jít dál. Ale není jasné, jak daleko se může dostat. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (114)
V časoch, keď som bol aktívnym jaskyniarom, často sa vyskytli zdĺhavé plazivky, takže film mi bol dosť blízky. Najmä čo sa týka náhle sa vyskytujúcej vody, prekonávania hlbokých a úzkych chodieb rozporom, končiacich v neznámej hlbine. Alebo častými, náhle sa zužujúcimi priestormi či bolestivo vystrčenými hrotmi kvapľov, zadierajúcich sa do kože. Orchestrálna sprievodná hudba a výber hlavnej hrdinky potešili. Toľko k pozitívam. Inak to celé pôsobilo ako počítačová hra s nástrahami, bonusmi a bubákmi, ktorá dotiahla hlavnú hráčku do finále. Či potešiteľného, alebo smutného, to nech si preberie každý sám. ()
Ten konec se mi na rozdíl od většiny uživatelů líbí a je mi na něm sympatické i to, že se dá interpretovat (minimálně) dvěma způsoby - přičemž oba jsou úplně jiné, ale teoreticky vyznívají stejně. Jen jeden z nich by se ale dal označit jako podobenství, kterým by tenhle film mohl naprosto jednoduše a geniálně být, jenže není. Jenže Turi to vedl spíš v té druhé, jednodušší interpretaci a úplně se mu to nepovedlo ani tak. Atmosféru to má celkem slušnou a v druhé polovině se konečně začíná děj někam posouvat dál a začne to být i napínavé, jenže celý ten film má jeden zásadní problém. Chce to být mixem Kostky a Haze, přičemž nechápe ani u jedno z těch dvou filmů, v čem tkví jeho kouzlo, jen se jejich prvky snaží hloupě napodobit. Kostka měla velmi sofistikovaný mechanismus, sázelo se v ní především na promyšlenost a na inteligentní postupné odhalování toho, jak to v ní vlastně funguje. Haze zase zdařile vyvolává echt klaustrofobickou atmosféru bez žádných filmařských hrátek, zato co nejvíc naturalisticky a (jestli si to dobře pamatuju) digitální kamerou. Méandre se tváří chytře, ale hlavní hrdince servíruje pasti bez jakékoli logiky a opodstatnění, prostě tam jsou a tak to je - což platí i o té podivné příšeře, která tam je fakt je jen tak, nic nesymbolizuje, prostě má "děsit". A natočené je to filmařsky sice zajímavě, ale taky docela chladně a i když to atmosféru má, žádné větší klaustrofobické dojmy jsem z toho neměl - ty jsem měl především v tom Haze. A tak je z Méandre jen průměrný film, na který člověk ale časem stejně nejspíš zapomene, protože nepřichází s něčím navíc. I tu pointu jsem viděl už někde jinde, ale stejně z toho je tím "nejoriginálnějším"... Slabé 3* ()
Suprová žánrovka a čerstvý vítr do francouzských hororových plachet. Nic jsem od toho vlastně nečekala a ono to většinou bývá nejlepší. Inspirace je sice znát ze starších známých kousků, ale hororové pasti tu jsou dosti nápadité, originální a dokázalo mě to chvílemi napnout jako kšandy. Palec nahoru rozhodně za mix žánrů, který já vždycky ráda uvítám. Meander je hodně slušná jízda, která téměř nemá hluchá místa a v podstatě od páté minuty se jede na plné obrátky až do konce. Za mě fakt pochvala. ()
Kostka (1997) konečne našla, po viac ako 20 rokoch, ako tak dôstojného nasledovníka. Z pohľadu klaustrofóbie veľmi účinné. Chýbala tomu však nejaká nadstavba, ktorá by celý ten boj o život lepšie opodstatnila a hlavne mi vadil malý počet druhov prekážok/pastí. Jednohubka, ktorá premrhala vlastnú vynaloženú snahu. ()
Začátek poměrně slušnej. Herečka sympatická, a člověj jí opravdu fandí, a soucítí s ní. Jenže pak se to neubírá tím směrem, kterej bych si já představoval. Místo skutečnýho příběho s nějakým vyustěním je to trochu psycho, na konci pak něco, co nechápu, a neuspokojilo mě to. Tři hvězdy jsou maximum, i když trochu nadhodnocuju. 50%. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (1)
- Natáčení začalo 18. listopadu 2019 a trvalo 33 dní, natáčelo se v pařížském regionu. (bianci)
Reklama