Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)
(více)Videa (7)
Recenze (378)
Mám pocit, že Michael Bay sa rozhodol trošku odbočiť od svojho najobľúbenejšieho remesla a priniesť niečo trošku iné. Nedá sa povedať, že by sa v "Ambulance" nenašli určité paralely s jeho režisérskym štýlom alebo aj spôsobom ako podáva príbehy, no mám tak trošku pocit, že chcel urobiť tento film trošku vážnejší, no súčansne nie moc vážny. A aj keď je tu veľká dávka humoru, nemám pocit, že by išlo o typický prvoplánový humor, aký Michael Bay do svojich filmov dáva bežne. Myslím si, že v porovnaním s napríklad jeho posledným filmom "6 Underground", tu ide o lepšie napísaný projekt. V úvode som si dokonca hovoril, že neverím, že takéto scénky si tu našli svoje miesto. Ako napríklad príbeh zraneného dievčatka v aute. A musím povedať, celkom ma ten moment zasiahol. Práca s kamerou je okrem toho v tomto filme veľmi dobrá. Niektoré zábery doslova letia celým priestorom a vďaka tomu vyzerá film oveľa lepšie, než som čakal. Občas to síce pôsobí, že sa dočkáme nie úplne prirodzených strihov, ale dokážem to nejako skusnúť. Jake Gyllenhaal dáva svojej postave Dannyho svoj typický šarm a vďaka tomu ma bol schopný baviť. Tempo mi absolútne nevadilo, neustále sa na obrazovke niečo deje, naháňačky sú super a okrem toho som nemal dokopy skoro ani miesto kde vydýchnuť. Okrem toho sa tu dostane aj niekoľko zaujímavých vyvrcholení príbehu, ktoré musím oceniť. Fakt klobúk dole. Na druhú stranu občas tu logika úplne nehrá... niektoré momentky by asi v realite dopadli úplne inak, film si musí dávať narážky na iné filmy Michaela Baya a niektoré vedľajšie postavy ma sledovať úplne nebavilo. No potom si aj povedal, že film nám nezodpovedal jednu dôležitú otázku. Čo bude s chudákom psom? Kto sa oňho po tomto filme postará? Za mňa je toto ale pohodová akčná oddychovka s dobrými prvkami drámy. A užil som si to naplno. Nenudil som sa a fungovalo to. Takto majú pre mňa filmy vyzerať. Michael Bay, takto skús aj pokračovať. Hodnotenie: B+ ()
Za mě nejlepší Bay, napínavé od začátku až do konce. Tyhle thrillery, kde se nonstop něco děje a na vteřinu se nezastavuje, mám fakt ráda i přes rozkousaný ret. Nelogičnosti neřeším, zrovna těma je Bay známý, ale on točí popcorn a né dokumenty pro atomové inženýry a občas je potřeba si film prostě jenom užít brain off. ()
Až v poslední čtvrtině se postavy dostanou do situace, která mě začala vysloveně bavit. Všechno předtím je okoukaná rutina, zabalená do atraktivní Bayhem formy. A ani to ne pro každého. Epileptici to nedají. Co mi v Ambulanci chybělo nejvíc je důvtipnější scénář. Jediné, čím se film snaží akční jízdu sanitky posouvat dějově dál, je postupné odkrývání vztahů mezi postavami (kdo a proč koho odkud zná). A ty nejsou nijak zajímavé a do emocionálního drajvu filmu nic zásadního nevnáší. Nějaké emoce přijdou až v posledních minutách, ale jde pouze o tradiční, lehce trapný bayovský sentiment. ()
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
Klasická Bayovina ... moc se tu nečeká a po 10 minutách filmu se vykrádá banka. Pak už je to jen velká dvouhodinová honička, s naprosto dokonalým sound designem a OST. Upřímně nechápu jak Bay dokázal některé kamerové parádičky, které jsem nikde jinde v žádném filmu neviděl a pokud by to teď používalo více akčních režisérů, tak si dobrovolně a milerád dochčiju trencle blahem : ) ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Během honičky zazní píseň „California Dreamin'“ od Bobbyho Womacka. (Duoscop)
- V čase 34:35 můžeme na mřížích vidět otevřený závěsný zámek, kdežto v čase 34:44 už je zámek zacvaknutý a mříže neprůchozí. (DJMaroko)
- Vo filme si "zahral" aj pes menom Nitro, ktorý patril kpt. Monroeovi (Garret Dillahunt). Tento pes patrí v reálnom živote režisérovi Michaelovi Bayovi. (MikaelSVK)
Reklama