Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (378)

boshke 

všechny recenze uživatele

Začíná to tak nějak (standardně bayovsky) debilně. Pak se to v jeden moment zvrtne až do takové debiloviny, že to začne být vtipné a jeden by si řekl, že je to možná debilní záměrně... a že to vlastně ve finále až tak debilní není... ale pak to zase začne být tak nějak standardně bayovsky debilní... že si jeden řekne, že je to asi jenom normálně debilní... 40% ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Dovolím si mírně nesouhlasit s velectěným JFL, jelikož tenhle kvaziprogresivistický Bay mi rozhodně nepřijde z politického hlediska absurdně zhovadilý. Jasně, je to totálně hektické melodrama s kokainově vystřeleným Jakem Gyllenhaalem a typickou mistrovou muskulaturní režií, ale s ohledem na téma (ne)dostupné lékařské péče a zacházení s etnicky/genderově/sexuálně rozmanitými postavami je to náhodou silnější a podnětnější film než leckteré deklamativní "woke" počiny, které z Hollywoodu vypadávají v posledních letech. Od začátku je zřejmé, že důraz se tu klade na štěpení hlediska, neboli multiperspektivní nahlížení na události, kdy vedle gangsterů mají více méně rovnocenný prostor policajti a doktoři ze záchranky. Pokud se dřív Bayovi vytýkalo, že jeho mizantropickým Transformerům naprosto schází lidský rozměr obětí všech těch kolosálních městských bojů, tady probíhá naprosto důsledná a emocemi nabitá korekce. Bay nikdy nebyl mainstreamový filmař v tom smyslu, že by esteticky a ideologicky hladce odpovídal hlavnímu proudu, jako to typicky dělají filmy studia Disney. I když pracoval na (mnohdy otřesných a pro mě těžko usledovatelných) franšízových Transformers, pořád si uchovával výlučnost, která jej právem řadila do sporné kategorie "vulgar auteurism". Ať už zesílenou diskontinuitou a rozpadlým vyprávěním nebo takřka nesnesitelným nihilismem, který ale mimochodem zviditelňoval vyhrocenosti a rozpory pozdního kapitalismu. Ambulance je ovšem nezastíraně humanistický film, v němž ani gauneři nejsou "bad guys" a všichni touží akorát po tom vrátit se domů. Podobně jako například Collateral, je i Ambulance film důkladně zužitkovávajícím geografii Los Angeles - je to film o megalopoli jako multikulturním tavicím kotli a této logice odpovídá i zmíněné mnohohlediskové pojetí. A podobně jako pozdní filmy Tonyho Scotta (Nezastavitelný), i tady sledujeme v podstatě nonstop adrenalinovou akci v pohybu. Není tak moc času na kdovíjaké vyjasňování pozic a hlubší charakterizaci postav, ale o to v posledku nejde. Uprostřed tohohle ultimátního maelstromu prostě není čas dlouze řečnit o tom, kdo je jaké etnicity nebo pohlaví - sledujeme prostě různorodé lidi, kteří ze všech sil bojují o život a počínají si přitom víc či míň sobecky nebo naopak obětavě. A přestože by se dalo říct, že si tady nikdo s ničím moc neláme hlavu a rozdíly mezi kladnými a zápornými postavami se stírají, není to vůbec relativizující dílo, ale naopak dílo s velmi dobře vykalibrovaným morálním kompasem. Stačí se podívat na závěrečné vyznění a zkuste mi někdo namítnout, že tohle není naléhavý manifest za Medicare For All. Stejně jako pozdní Tony Scott, taky tohle je expresivně řečeno film o modrých límečcích a jejich kurva těžkých dnech v práci. A o tom, že kdyby všichni měli nárok na důstojné zdravotní pojištění, tohle se vůbec nemuselo odehrát. WE DON'T STOP! Majkle, nezastavuj, tohle je jeden z tvých vrcholů. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Americká akční odpověď na českou Sanitku. A doktor Štrosmajer by zíral, kam dnes operace, respektive akutní operační zákroky, prováděné urgentně v útrobách sanitního vozu, pokročily, a v jakých podmínkách a kalupu se provádějí. Ulice Los Angeles křižuje v ukradené sanitce bankovní lupič se svým partnerem ve zločinu, kteří prchají před zákonem a napakovali se tučnými 16 miliony. Sekunduje jim nesličná zdravotnice značky Tma a postřelený policejní strážník v kritickém stavu. Má to přes dvě hodiny, což  je chyba, a celé to řídí Michael Bay. Bay umí, ovšem  tohle má citelné zabarvení akční podívané z devadesátých let, to je nutné podotknout. Většina postav se chová a jedná v duchu devadesátkových akčních spektáklů, tedy plus mínus příšerně a snad i úmyslně naivní dialogy, silné kecy strážců zákona i policejních agentů, hlášky hlavního hrdiny, které mají podtrhnout tuhost i hravost toho všeho. Scénář je koncipován tak, aby se režisér dostal střelhbitě do svého živlu a rozbalil  to ve velkém akčním stylu. Film je to pořádně zběsilý, ze svého tempa nepolevuje, tím je také vystaven divák mírnému riziku spočívajícím v překotně epilepticky neposedné kameře, která se ustálí, až se pořádně vyřádí ze svých kejklí. A to jsou jen vzácné okamžiky. Herecký zajímavě perlí jen Jake Gyllenhaal, který vystihl maniakální úroveň filmu, ostatní na mě dojem neudělali. To ale neznamená, že byli špatní. Jen Eiza González byla dokonce prudce otravná bába bez sexappealu. Bay už jiný nebude. Akce je jeho živel. Nejsem z jeho dalšího počinu v mrákotách extáze. A film mě k opětovnému zhlédnutí hned tak neburcuje, stíhací okruh/maraton se klidně dal o půlhodiny zkrouhnout. Ovšem když to má být zběsilé, tak to má být zběsilé. A Bay je na zběsilé akční manévry odborník za akční koule vzatý. A I když je film víceméně bez napětí a emocionálně plochý až místy poněkud infantilně trapný až k Bayovému pubickému ochlupení, je to v globální rovině celkem kvalitně odvedená záležitost se sklonem k rutinérství a chronické obsedantnosti. 7/10 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Silne akčné, miestami až chaotické, rasovo super vyvážené a super žena tiež bola. Takže sa nemusíme ničoho báť, aj záporák bol dosť biely, proste hnusný supremacista, akými my belosi nepochybne sme. Inak to ale napriek dvom hodinám rýchlo preletí a na Jakea Gyllenhaala sa veľmi dobre pozerá, ako všetkých zatieňuje svojim spoteným hereckým prejavom. A na Eizu Gonzáles sa pozerá dobre zas z iných dôvodov. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Z toho ranku "komornějších" Bayů, kdy kamera obletí barák jen pětkrát za minutu místo desetkrát a ve filmu vybuchují pouze auta, ale už ne baráky nebo města, mě to překvapivě málo bavilo. Možná za to mohl divně uřvanej Gyllenhaal, kterýho mám sice hrozně rád, ale s tímhle přehráváním mě sral už v remaku Tísňového volání, nebo matní policajti, nebo strašně předvídatelnej scénář (já vím, divná stížnost u Baye, ale u 6 Underground jsem třeba tenhle problém neměl a naopak to považuju za zábavnou jízdu od začátku až do konce), tak či tak jsem ale nakonec u Ambulance pozornost neudržel tolik, jak bych asi měl. 6/10 P. S. Yahya Abdul-Mateen II by vlastně nebyl špatnej Bond. A Eiza González by nebyla ani trochu špatná bondgirl. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (14)

  • V čase 1:06:36 je vidět v záběru psa na zadním sedadle včetně jeho asistenta, který ho patrně hlídal. (DJMaroko)
  • Během honičky zazní píseň „California Dreamin'“ od Bobbyho Womacka. (Duoscop)
  • Úvodní titulky a část závěrečných titulků bliká červenými a modrými světly sanitky. (DJMaroko)

Související novinky

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

30.08.2021

Přestože se roky držel v komorních a nezávislých filmech, v posledních letech se Jake Gyllenhaal přesunul do blockbusterové produkce. Ve Spider-Man: Daleko od domova ztvárnil záporáka Mysteria a brzy… (více)

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

12.12.2020

Je už téměř jisté, že po netflixovském 6 underground: Tajné operace bude dalším režijním počinem mistra přestřelené akce Michaela Baye thriller pro studio Universal s názvem Ambulance. Před časem… (více)

Reklama

Reklama