Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (308)
Problém je, že som videl skôr Scorseseho remake a až potom Hong Kongský originál - a ten bol akýsi rýchlejší (no napriek tomu menej akčný), roztrojená línia partneriek žien (Scorsese ich dal do jednej - pričom šéfov/nadriadených urobil z jedného troch) - no, skrátka, o čo mi ide - nesporné práve prvenstva patrí Volavke v oblasti námetu - ten je premyslený a príbehovo naozaj originálny, dramatický a vypracovaný - čo sa ale týka spracovania toho námetu do scenára, aby všetky motívy dostali zadosť, všetky linky sa uzavreli, atmosféra sa pekne rozvinula, postavy prešli svojím oblúčikom, emócia zapasovala v správnom momente a aby sme to mali pekne aj s akciou, drámou a všetkým tým okolo, to majstrovskejšie urobil Scorsese - aj keď možno fakt neviem nazerať na tento film bez toho, aby som ho porovnával s remakeom, ktorý, keďže to je Hollywood, ktorým som odchovaný, mi prišiel už viac zrozumiteľný a viac predžutý pre môj spôsob rozumenia filmovej reči . . . ()
Příběh má větší spád a hrdinové jsou mnohem lidštější než ve Skryté identitě. Je tu mnohem víc rozehraná romantická, skoro lyrická nota. Záběry kamerou jsou promyšlené, podtrhují dílo. Vcelku se mi film líbi víc než remake, jen si kladu otázku, jestli je to tak ve filmové branži nutné? Něco se povede, tak to použijeme do jiného filmu o deset let později (viz Hard Boiled 1992 a Volavka 2002). Pro jistotu obsadíme i stejné herce ... A protože má Volavka úspěch, co takhle použít stejný scénář a obléct ho do amerického kabátku?! A do oficiální zprávy distributora pro jistotu ani nedáme zmíňku o Volavce ...?! Asi se tu ve mně ozývají pravidla žurnalistiky - pokud cituji, uvedu autora, pokud použiji část díla, pak pouze se souhlasem autora a za ředem domluvený honorář. Tak si říkám kolik asi zaplatili tvůrci Skyté identity autorům Volavky? Kolik Janu Svěrákovi za Pearl Harbor? A dalo by se pokračovat .... ()
-"He who is in Continuous Hell ever dies." Samozřejmě jsem již věděla, že Tonyho Leunga miluji celým svým srdcem, inu teď se k němu přidal i Andy Lau. Film sice přece jen něco dělí od stavu, který bych nazvala dokonalým, ale tam, kde Scorsesemu šlo jenom o formu, se Lau soustředí na obsah, a to je nejdůležitější. Žádné hloupoučké hry na gangsterskou historii , žádný over the top lidský záporák, ale postavy a jejich vnitřní život a pochybnosti o vlastní identitě. Protivníkem je vlastně společenské podhoubí a nebo možná život sám. RIP Keung. ()
Vskutku výtečný thriller, který mě mile překvapil upozaděním akce a vytažením perfektní režie, která si s malými výjimkami vystačí bez brutality a divokých přestřelek a pracuje pouze s náznaky a "nezávislým" třepením narativní linie do zdánlivě nesouvislého proudu střihů a časoprostorých přeskoků. Expoziční část je možná "roztřepená" až příliš a dost dlouho trvá, než se divák ve změti retrospektiv a dteailů trochu zorientuje, ale vzápětí se už perfektně vyvážený příběh dvou dvojitých agentů (každého na jiné straně barikády) rozjede skvostně. Ústřední duo asi nejlépe vystihuje prostředí, v němž žijí – inspektor Lau v dobře zařízené domácnosti s pohlednou přítelkyní, volavka Yan na věčném útěku, z nějž nachází únik jen na střechách domů a v křesle své psycholožky. Perfektní atmosféru zajišťuje jedna hodně specifická a moderní kamera, jednak výborné herecké výkony a hudební podkres. Volavka není přímočarý thriller, pohrává si s decentními náznaky, nesměřuje k lineární koncovce, ale zpochybňuje dobro a zlo a dokáže i překvapit kvalitním twistem. Ač to není žádný myšlenkový kolos a extra promyšlený labyrint, funguje přesně jako hodinky a dokáže pohltit svým zvláštním civilním tónem. ()
Aj pri svojom turbulentnom tempe zostáva hongkongská Volavka precízne vystavaným životaschopným kriminálnym thrillerom, ktorý si potrpí na dôslednú motivovanosť postáv cez postupnú gradáciu, kauzalitu a inteligentne používané flashbacky. V centre naratívnej taktiky stojí princíp zdvojovania - dve hlavné postavy, dve organizácie, dve veľké operácie, dve línie interného vyšetrovania. Prekvapivo sa tento žánrový príspevok, ktorý doslova vdýchol nový život hongkongskému filmu nesústredí na akciu, ale do popredia stavia psychológiu ambivalentných protagonistov uväznených v sieti tajomstiev a lží. Napätie je intenzifikované zaujímavo riešeným rozzáberovaním dôležitých (zväčša dokonca dialógových, viz. stretnutia na streche) sekvencií a strihom medzi paralelnými akciami. Zároveň film ponúka nový revidovaný pohľad na vnútorné fungovanie mafie a policajných útvarov, ktoré stoja na nebezpečne podobných princípoch. Využívaním technologických výdobytkov (napr. zariadenia na odpočúvanie) a vizuálnou dynamikou docieľuje duo na režisérskej stoličke dojem hyper-moderného thrilleru s veľmi solídnymi základmi. 85% ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Filmom sa silne inšpirovala videohra "Sleeping Dogs" z roku 2002. (Real Tom Hardy)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
Reklama