Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (97)
V Severance nie je čo skritizovať. Forma krásne korešponduje s obsahom, herci sú skvelí a dej má okrem výborného gradovania aj presah ( manipulovanie s pamäťou, hierarchia a morálka spoločností ). Sterilné prostredie korporátu vizuálne spolupracuje s myšlienkou chirurgického zásahu do vedomia a retro dizajn navodzuje atmosféru zastavenia času ( človek má pocit, že svet vnútri je nemenný, napriek veľkorysým priestorom posobí klaustrofobicky a mŕtvo ). O postavách vieme málo, no postupné odkrývanie je vystavané a inteligentné, zároveň dostatočne prekvapivé na budovanie napätia. Má to len jednu chybu - čakanie na druhu sériu. P.S. Úvodná znelka má špičkovú hudbu a animáciu. ()
Tato nová záležitost si dokázala získat spousty lidí. Ano, je to opět takový ten pseudodystopický apel na naše svědomí s nějakými sci-fi prvky. Však už to znáte. Zde to bylo jinak a bráno po svém. Jasně, hodně škobrtáme. Občas koukáme na něco a ani nevíme přesně proč a jak. Délka série už je docela někdy na pováženou, ale ještě se držíme. Asi chápu rozporuplnější pocity, ale za mě jedna z těch lepších věcí, které jsme v poslední době na seriálovém poli viděli. A ač Scott není zřejmě špatný herec, tak v tomto provedení vypadá strašně. ()
Originální seriálová korporátní dystopie vizuálně velmi zajímavě pojatá - zaměstnanci korporátu coby laboratorní myši v labyrintu...korporát substituující moderní formu otroctví... Dílo výrazně komorní, až minimalistické, s úspornou výpravou, rozdělené na dvě vizuálně odlišená pásma - pásmo zaměstnání charakterizované studeným umělým světlem a jakousi korporátní estetikou a designem s prostředím až sterilním a pásmo civilní charakterizované nedostatkem světla, odehrávající se většinou za šera v přítmí... Jak už jsem psal dříve u jeho předchozích režijních projektů - Ben Stiller je mnohem lepší režisér než herec a osobně bych ho v budoucnu raději viděl už jen na režisérské stoličce než před kamerou...Odloučení sice není takový seriálový masterpiece jako Stillerovo předchozí Útěk z vězení v Dannemoře, ale i tak jde o seriál vysoko čnějící nad běžnou seriálovou produkcí... ()
Dlouho to nevypadá a to pomalé tempo, vatovitost a vzrůstající počet nevysvětlených drobných logických rozporů začnou být odrazující, ale po propadu do největší skepse (cca 6. díl) to rázem začne nabírat rafinované obrátky a spět k velice výživnému finále. Zdaleka ne všechny diskrepance se tím uspokojivě vysvětlí, což mi od tvůrců připadá jako neférové usnadnění práce, a mám první sérii velice za zlé, že graduje a končí pouhým twistem v rozjetém příběhu, který bude v druhé sérii prostě dál pokračovat, spět k finále. Nevidím pak jiný důvod pro dělení seriálu do sérií než umělé namotávání diváka, klamavou práci s očekáváním. Jinak zůstávám zvědavá, jestli se to obhájí. *~ ()
S01 - Velká pecka. Samotný seriál to bude mít u diváků složitější. Není nijak strhující, kulervoucí, spíše se sází na atmosféru, nepříjemné vnitřní pocity (klaustrofobie, zmatenost, nejednoznačnost, rozpolcenost) a pomalejší tempo. Ale umí to skvěle zaháčkovat. Perfektně to pracuje s detaily, vyprávěním, střihem a hereckými výkony. Seriál má perfektní režii, vizuálně je hodně zajímavý a samotné prostředí se umí dostat pod kůži, hudba je velmi přesná a krásně pomáhá dotvářet atmosféru. Sedlo mi to, a moc se těším na další řadu. ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- Dan Erickson pred napísaním tohto seriálu pracoval v kancelárii, pričom v rozhovore uviedol: "Prvé nápady (na seriál) ku mne prišli, keď som mal skutočne zlú kancelársku prácu a prechádzal som trochu depresívnym stavom. Práca bola taká omračujúca, že som si prial, aby som mohol preskočiť osem hodín pracovného dňa, zbaviť sa asociácie a mať to za sebou.“ Tieto skúsenosti sa stali základom seriálu. (Arsenal83)
- Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
- Ve 31. minutě na videu zobrazeném na pohřbu hraje Petey (Yul Vazquez) společně se svou dcerou skladbu „Enter Sandman“ od americké metalové kapely Metallica, která vyšla v roce 1991 na jejich albu nazvaném „Metallica“. (Trajektt)
Reklama