Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (1 943)

plakát

Myši patří do nebe (2021) 

Animaci na světové úrovní (úplně vidím Andersonova Lyšáka) podkopává nepříliš poutavá adaptace z pera jinak vždy výborné A. Nellis. Je to znát především v prostřední části, která se ale naštěstí překlene do krásného finále.

plakát

MINDHUNTER: Lovci myšlenek (2017) (seriál) 

Mrazivá přehlídka dokonalých dialogů, která ztrácí hvězdičku za náhlý skon po druhé sérii. Vše příliš otevřené a nakousnuté. Každá jedna linka. Takový konec si od Netflixu nezasloužil a jeho diváci už vůbec ne!

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Další z vrcholů české krimi seriálové tvorby. A určitě vrchol jak pro bezkonkurenčního P. Uhlíka tak i pro usedlejšího ale i přesto svým způsobem charismatického P. Lněničku. Dokonce i můj ne zrovna oblíbený V. Kotek si svého "Lectera" zahrál velmi přesvědčivě. Kdyby to roztáhli na 10 dílů, vůbec by to nevadilo.

plakát

Chudáčci (2023) 

Když von Trier potkal Andersona. Právem oceněná E. Stone dala do snímku opravdu vše, sekundovaná vynikajícím M. Ruffalem. Často nevěděl, zda se mám víc soustředit na vytříbené dialogy nebo na bizarní ale zároveň nádherný vizuál.

plakát

Vládcové nebes (2024) (seriál) 

Třetí seriálová druhoválečná spolupráce Spielberg / Hanks je zase o krapítek horší než její předchůdce. Na nebi to šlape ale na zemi to trochu kulhá. A navíc škoda, že na zemi jsme strávili času víc než ve vzduchu.

plakát

Mladá dáma (2024) 

Průměrná, lehce zapomenutelná jednohubka, která mohla ze survivor potenciálu vytřískat mnohem víc.

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Ač to v první polovině vypadalo jako velice slušné mysteriózní scifi, po akci v Panamě jakoby tvůrcům a seriálu došel dech a celý propad pak vrcholí v naprosto nevyvrcholeném finále. Od tvůrců Hry o trůny, kteří dostali možnost adaptovat takový kalibr bych čekal mnohem lepší výsledek.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Na mojí premiérovou návštěvu IMAXu jsem si nemohl vybrat lépe. Duna 2 je monumentální, omračující a ohlušující podívaná, naprostý vrchol současného sci-fi. Chalametův Paul Muad'Dib už není ten hodný chlapec jako na začátku a stejně, jako graduje pokřivenost jeho charakteru, graduje i samotný snímek v grandiózní atomové finále. Mezi další z vrcholů filmu (a že jich je) bezesporu patří představení Butlerova na-barona Feyd-Rautha, prvotřídního Harkonnena a jejich domovské planety, Giedi Prime, která svým neskutečným vizuálem reflektuje samotné Harkonneny jako obrovské, nelidské zrcadlo. Dvě věci bych vytknul. Walkenův Imperátor byl naprosto nevýrazný, necharismatický dědek, který se ani za mák nedokázal vyrovnat například Skarsgardovu baronu Harkonnenovi. A z původně velmi charismatického Bardemova Stilgara nakonec zbyla jen zfanatizovaná komická postavička. Myšlenka je jasná, jen to provedení bylo velmi nešťastné. Duna pro sci-fi není jako Pán Prstenů pro fantasy, na jeho laťku dosáhnout nelze. Ale rozhodně se D. Villeneuevovi podařilo sakra přiblížit.

plakát

Papírový dům (Netflix verze) (2017) (seriál) 

Aneb všeho moc škodí. Gradováno za hranu (pomalu jsem začal myslet, že budou tlačit dramatickou hudbu i na návštěvu toalety hlavními hrdiny), natahováno k nevydržení (tolik vaty, tolik omáčky, seriálu by stačili 3 série), překombinováno do nemyslna (když v první sérii nasadíte skvělý, vyvážený top a pak už nevíte, jak se funkčně posunout) a nakonec, po pěti sériích, je z celé té parády akorát nesmyslná akční telenovela, která scénáristům padá na hlavu.