Oblíbené filmy (10)
Kmotr (1972)
Tohle je prostě kult. Výborně natočeno, zahráno, se skvělým příběhem, postavami, zvraty, hudbou… Superlativy bych v tomto případě nešetřil. Než bych ale všechno vyjmenovával co je na filmu tak super, řeknu snad jen to nejdůležitější: Jedná se s přehledem o nejlepší mafiánský film. Tečka. – 5* (10/10)
Forrest Gump (1994)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Třetí a snad nejlepší díl Leoneho trilogie. Výborně natočené, se super zápletkou i postavami, k tomu všemu se skvělou Morriconeho hudbou. Víc už není potřeba dodávat. Jeden z nejlepších westernů, co jsem kdy viděl (spolu s Tenkrát na západě). – 9/10
Tenkrát v Americe (1984)
Někomu se zdát Tenkrát v Americe jako zdlouhavý a nesoudržný snímek, pravdou je však to, že se jedná o velmi výjimečné dílo. Mapuje hned několik etap a přeskakuje mezi třemi časovými liniemi, přičemž tyto přechody jsou signalizovány většinou skrze hudbu, jenž je sice minimalistická, ale perfektně k filmu sedí (za hudební doprovod opravdu palec nahoru). Všechny časové etapy jsou velmi detailně a dobově vyobrazeny. Ani o herectví nemá cenu hovořit – Robert de Niro v hlavní roli bravurní, a ani zbytek osazenstva nezůstává pozadu. Někoho může odrazovat délka či komplikované uspořádání děje, avšak podle mého zrovna tyhle aspekty v kombinaci s již zmíněnými klady (herectví, detailnost, hudba atd.) dělají tento film tolik výjimečný – 5*.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Olověná vesta (1987)
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Prostě výborná fantasy a asi nejvyváženější díl z celé trilogie. Herecké obsazení tohoto filmu jen tak něco netrumfne, příběh i svět je skvěle rozsáhlý (až je těžko uvěřit, kolik drobností se povedlo do filmu propracovat), soundtrack je boží a po vizuální stránce film obstojí až doteď. Epičtější, rozsáhlejší nebo lépe natočenou žánrovku bych hledal jen těžko.