Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč (1971)

Pro me naprosto zasadni dilo cele svetove kinematografie. Nevim co vyzdvihnout drive, jestli uzasne propracovane y vykreslene postavy (od hlavniho hrdiny, pres jeho kumpany az po skrobeneho dozorce), naprosto bezchybnou rezii a kameru, naprosto skvele volenou a umistenou klasickou hudbu ci originalitu podani hlavni myslenky. Jeden z nejlepsich filmu vsech dob.

Zjizvená tvář

Zjizvená tvář (1983)

Uzasny a nevidany film o zivote kubanskeho trestance, ktery se vysvizhne az na pricky nejvyssi. Al Pacino je proste pro role mafianu jako zrozeny a predvadi nevidany herecky koncert, ktery snad prekona jenom jeho role v trilogii Kmotr. Skvely scenar a hudebni doprovod, ktery se jiz stal klasickym a byl mnohokrat napodobovan vam nedovoli se ani na chvili nudit, ty tri hodky uplynou jak voda. 13/10, jeden z nejuzasnejsich filmu vsech dob, tecka.

Apokalypsa

Apokalypsa (1979)

Panove, tento snimek jsem rozdychaval jeste hodne dlouhou dobu. Snazi se rozebrat valku ve Vietnamu z trohu jinych pohledu, ale pritom nijak nove. redux verze trva dele jak 4h, ale ani na vterinku se u ni nenudite. Ch.Sheen pusobi neuveritelne suverenne, R.Duvall uz divaka desi na samem zacatku (a pripomnel mi jeden dil South Parku, kde pan Garrison vzpominal na Vietnam jako na misto kde s ostatnimi vojaky jezdili na kolotocich a skluzavkach ;)), mladicky L.Fishburne pusobi velmi opravdovym dojmem. Nejvetsi poklonu si ale vyslouzi pan Coppola, ktery po celou dobu filmu divaka napina, pripravuje ho na desive setkani s plukovnikem Kurtzem, prodluzuje tuto dobu az na pokraj snesitelnosti a ke konci vytahuje sve nejvetsi reziserske trumfy a z jeho hry svetel , stinu a barev by se mohl ucit kazdy filmar. M.Brando jako Kurtz pusobi tak majestatnym a charismatickym dojmem, ze clovek by pod nim v te dzungli nejradeji slouzil take...urcite nejlepsi film o Vietnamu a klenot hollywoodske kinematografie.

Hrob světlušek

Hrob světlušek (1988)

Hotaru no haka patri zaslouzene mezi nejvetsi anime skvosty, jake kdy byly v Japonsku vyprodukovany. Neskutecne pusobivy film, ktery by normalni herci tezko zahrali tak dobre, jako animovane postavy. Film je jedinecnou studii lidske psychiky, lasky cloveka ke svym blizkym a zaroven krutosti spolecnosti, ktera se diky dogmatum a predsudkum stale vice odlidstuje. Hrob svetlusek by si zaslouzil Oscara za scenar - vzdyt retrozabery s krabickou bonbonu, svetluskami ci scena, kdy Seito spaluje kos se svou mrtvou setrou nemohou nechat zadne oko suche... Jeden z mych nejoblibenejsich filmu vubec.

Kmotr

Kmotr (1972)

Kmotr neni nic nez nejlepsi film vsech dob. Genialni Marlon Brando jako zasadovy mafian ze stare skoly, Al Pacino prochazejici uzasnou promenou z vysoskolskeho klucika v bosse, James Caan jako tvrdas, ktery svymi svaly vzbuzuje respekt uz od pohledu, Robert Duvall jako precizni consiglieri atd... Tenhle film je tak komplexni a genialni, ze kdyz je konec tak clovek chce vic a uplne ho mrzi vratit se do sveho zivota...

Walk the Line

Walk the Line (2005)

Jedinecny snimek, J.Phoenix je uz leta v mem hledacku mladych hollywoodskych nadeji a kazdym svym dalsim snimkem dokazuje svoje nadprumerne herecke vlohy. Ve vybornych Buffallo Soldiers exceluje, zde uz ale proste zari. Ano, mozna je me nadseni zpusobeno obdivem k nesmrtelnemu Johhnymu a jeho tak neodolatelne nakraplemu zlatemu hlasu, ale Joaquin i Reese prodavaji opravdu vytecne vykony jak herecke, tak hlavne pevecke. Jedinecny snimek o jednom jedinecnem lidskem zivote.

Spalovač mrtvol

Spalovač mrtvol (1968)

Dokonale, skutecne dokonale filmove dilo, u ktereho se da skoro i rici, ze prekonalo svoji knizni predlohu. Na motivy velmi pusobive knihy L.Fukse a za pomoci jednoho ze 3 nasich nejvetsich hercu vsech dob (vedle Buriana a Wericha), dokazal Juraj Herz stvorit svym opravdu citlivym a bravurnim reziserskym umenim nadcasove a neprekonatelne dilo ceske kinematografie. Ze jsou ostatni herci take dobri? Nepovidejte, ani si jich behem filmu nesvimnete a prikovani v kresle sledujete s tajicim se dechem sledujete toto mnohovrstevnate a psychologicke dilo. Spalovas mrtvol je nejen pusobivym dokladem o zvlastnosti a take zvracenosti lidske psychiky, o rozdilech mezi lidmi, o tom jak tezko se da urcit normalnost u lidi, ale take jak nebezpecne muze byt presvedceni o sve nadrazenosti a vyjimecnosti, zejmena intelektualni, ktera vede do zahuby... Spalovac mrtvol by si zaslouzil Oscara a pan Husinsky za svuj nejlepsi vykon kariery alespon tri.

Temný rytíř

Temný rytíř (2008)

Neveril jsem onomu nadsenemu jasani davu jdoucich z kin a oslavnym recenzim, ackoli Batman Begins me nadchlo pro tuto ozivenou comicsovku a na Temneho rytire jsem sel obezretny. Ovsem po jeho shlednuti se mi vkrada na mysl jedine slovo - dokonale. Pro mne osobne vytvoril Nolan s Balem Batmana jaky mel doopravdy vzdy byt a "devadesatkove" necht jsou radsi zapomenuty, i kdyz samozrejme spousta lidi bude mit nadale rada i tyto verze. Ja s neskonalym pocitem stesti, ze jsem diky Heathu Ledgerovi shlednul na filmovem platne Jokera jakeho jsem si vysnil a ktery se pro me stal jednou z nejdesivejsich zapornych postav vsech dob. Jeho mlaskave slintava dikce, mastne vlasy a prorizly usmev by se ale nikdy nedokazaly vryt do pameti natolik, kdyby mu Heath nevdechnul tu podobu, jakou mu dokazal dat. Opravdu Oscarovy vykon, bez jakehokoliv prehaneni, kterym v me pameti navzdy vymazal desivou vzpominku z Pribehu rytire. Pevne doufam, ze ho ziska post mortem... Dokonala, ano dokonala alegorie souboje dobra se zlem, jednoho temneho rytire na jejich pomezi a ukazka, co vsechno dokaze zlo zplodit. Zadna comicsova adaptace, intenzivni filmovy prozitek s mohutnym presahem. Dekuji vam, panove Nolan, Bale a Ledger. 12/10 :)

Samuraj

Samuraj (2003)

Japonsky polobuh Beat Takeshi znova dokazuje sve mistrovstvi a opetne natocil bezchybny a jedinecny snimek, tezici z poutaveho a pritom tradicniho nametu, remeslne velmi dobre zpracovanych bojovych scen, situacnich gagu a v neposledni rade vytecnych hereckych vykonum, zejmena pak sveho. Navic cely film provazi primo mistrovska hudba, uzasne zesynchronizovana se vsemi obrazy a pribehem vubec. Kitano je pro me mistrem nad mistry, ktery opetne dokazal natocit bezchybny film (snad jen zaverecna tanecni scena pusobi trochu rusive, ale nakonec jsem si rekl - vlastne proc ne?)...A maly vzkaz tem, kteri srovnavaji Zatoichiho s Kill Billem: srovnavat tyto z principu dva zcela odlisne, jinak zpracovane a uplne jinak zrezirovane filmy dokaze snad jen nemyslici clovek, ktery v zivote zadny jiny film nevidel.