Recenze (1 130)
Damien (1978)
Kdysi v mých nácti letech jsem byl trochu zklamán - po famózní jedničce mi dvojka přišla trochu fádní. S postupem času jsem si ale zamiloval všechny tři díly a nebudu dávat nižší hodnocení jen proto, že na první díl to nemá - na ten totiž v tomto žánru nemá prakticky nic. Zajímavost - režisér Taylor si zahrál ve filmu "Stalag 17" spolu s W. Holdenem, jehož tu režíruje.
Přichází Satan! (1976)
Naprosto dokonalé! Nikdy nezapomenu, jak mocně na mě tento film zapůsobil, když jsem jej viděl poprvé v nějakých sedmnácti letech. Výborné po všech stránkách, bez slabší scénky, s výtečnou gradací - láska na celý život.
Podivná přátelství herce Jesenia (1985)
Není to tak špatné a třeba úryvek z divadelní hry "Faun" byl výborný.
Krásná zajatkyně (1983)
Moc hezká lynčovina. Film, který opravdu není pro každého.
Stávka (1925)
"Nevěřím na kino-oko", poznamenal jednou Ejzenštejn s odkazem na heslo svého kolegy a rivala Dzigy Vertova. "Já věřím na kino-pěst". Sice jsem se u "Stávky" chvílemi nudil, ale ve své době to musela být velká událost, a montáž a tempo je parádní. Závěr je hodně hustý - zabité dítě a podřezávání krávy na jatkách.
Pasťák (1968)
Rozhodně silné a působivé, ale přesto mám dojem, že se z této látky dalo ve zlatých šedesátých vytěžit ještě více. Velmi dobrá je Šámalova ruční kamera.
Madla zpívá Evropě (1940)
Nádherné! Žili jsme v Protektorátu už rok, takže pláč Madly nad požárem rodné vísky tu dostává úplně nový rozměr, a rozplakal i mě. Je mi líto, že lidé podobné filmy nechápou, kdejaká sprostota tu má osmdesát procent a tohle jen padesát tři? Úpadek lidské společnosti je vskutku neuvěřitelný a obávám se, že žádný spasitel české kultury už nepřijde...
Bedřich Smetana: Hubička (1976) (TV film)
Uvedeno dnes na ČT art při příležitosti dvoustého výročí narození Bedřicha Smetany. Až mě překvapilo, kolik melodií jsem znal, možná z hodin hudební výchovy. Muzika mě chytla hned a líbila se mi více než "Libuše" či "Braniboři". Škoda, že v divadlech je tato opera poněkud přehlížena. Neprávem.
Tarantule (1955)
Nesnáším pavouky, jako horor je tak pro mě "Tarantule" opravdu děsivá a nepříjemná. Poprvé viděno na střední škole (v německé televizi) a zanechalo to ve mně velmi silný dojem. Jak moc jsem toužil viděl tento film ještě jednou. Včera v Aeru se mi sen splnil, pořád je to vynikající. Film je povedený i po stránce dialogové, triky jsou velmi dobré - jasná plná palba!
Neuvěřitelný zmenšující se muž (1957)
Ohromující! Jeden z nejlepších sci-fi filmů, co znám. Dech beroucí jsou bitvy s kočkou a hlavně s pavoukem. Úzkost, které musí hlavní hrdina čelit, krásně dokresluje pochmurnou atmosféru padesátých let, kdy se lidstvo obávalo jaderného konfliktu. Moc se mi líbily obří rekvizity typu špendlík, sirka či nůžky. V roce 1981 natočil režisér Schumacher novou verzi "The incredible shrinking woman". P. S. opravdu nechápu, čemu se debilové v kině Aero neustále smáli