Poslední recenze (648)
Musíme si promluvit o Kevinovi (2011)
Přesně takhle má vypadat smysluplná filmová adaptace knižní předlohy. Román jsem četl relativně nedávno, takže ohledně děje mě nemělo co šokovat a byl jsem s tím dopředu srozuměný. Co mě ale jednoznačně nadchlo, byl způsob, jak si s tou látkou Lynne Ramsay poradila. Přesně si uvědomila, kde končí literární způsob vyprávění a kde začínají možnosti toho filmového. Díky tomu nesledujeme zmrzačený výcuc z knihy, ale naprosto soběstačný tvar, kde starou belu sejde na tom, že se do něj z předlohy nemohly vejít všechny nuance. Film si je totiž nahrazuje jinými, z vlastních zdrojů. Skvělá Tilda Swinton je bez diskuse, ale je tady ještě taky fantastická hudba Johnnyho Greenwooda. Ten kluk mě znovu přesvědčil, že na poli filmové hudby je v tom zástupu řemeslníků, jakkoli kvalitních, jedním z mála se skutečnou vizí.
Speciální jednotka (2011)
Mě by ani tolik nevadilo, že Speciální jednotka pokulhává za svými americkými vzory, jako spíš to, jak usilovně se jim snaží vyrovnat. Připadá mi, že hlavním cílem filmu je dokázat, že "my Francouzi to umíme taky". Všechno ostatní je jen přívažek. A těch logických facek je tam opravdu až hanba, na to nemusím mít zkušenost s prací speciálních jednotek.
Láska (2012)
Chirurg Haneke nekompromisní jako vždy. V minulosti už mi dokázal zasadit hlubší rány, ale to možná jen souvisí s věkem. Jinak opět skvělé, zdá se, že Haneke neuklouzne na jakémkoliv povrchu.