Recenze (69)
Tilva Roš (2010)
Toda, Marko Todorovič je slacker, dobrovoľne nezamestnaný flákač, ktorého hlavnou životnou náplňou je vymýšľanie a nakrúcanie rôznych šialených, (seba)deštrukčných kúskov v štýle Jackass z MTV spolu s kamarátom Stefanom. Na prázdniny prichádza kamarátka Dunja z Francúzska a Toda v snahe zapáčiť sa jej posúva latku svojich výkonov stále vyššie, až to miestami prestáva byť sranda... Jednoduchosť, úprimnosť, sloboda, frístajl, skejt, činčila, modriny, video, CV a DAMPER!!!. V najväčšej diere(doslova) Srbska (a možno aj Európy), bez potreby tlačiť na pílu.
Kurt Cobain - About a Son (2006)
Nesúhlasím z väčšinou toho, čo tu ľudia píšu. Ja som na tento film natrafil iba náhodou v televízii, a spočiatku som vôbec netušil, že ide o Kurta Cobaina, a veľmi dlho som si tým nebol istý. Nikdy som nebol Nirvanofil, celé to išlo mimo mňa. Tento dokument ma v skutočnosti najskôr zaujal svojou experimentálnou formou. Postupne som však začínal byť na rozprávača skutočne zvedavý. Obraz podľa mňa vypovedá veľmi veľa. Dokonale vyjadruje frustráciu z prázdnoty a nudy a nepochopenia a škaredosti a šedivosti celého toho sveta. A oceňujem na ňom to, že neodpútava od obsahu, naopak núti k zamysleniu sa nad výpoveďou.
Trestný prapor (2004) (seriál)
Pomerne zaujímavý vojnový seriál ruskej produkcie. Nestavia príliš na bojových scénach, čo ale supluje svojou otvorenosťou, skvelou dramatickou stavbou a výbornými hercami. Musíte si ale zvyknúť na trochu prehnaný pátos (ale tak zas - veľká ruská duša vidí svet v trochu iných mierkach) a silnú typologizáciu postáv, ktoré síce nie sú úplne čierno-biele, ale ich konanie je dosť predvídateľné. Tiež sa tu prejavuje istá typická Ruská vlastnosť a to akési divné šetrenie na vizuálnej stránke, všímam si to v poslednom čase a viem si to vysvetliť jedine takým tým "súdnosieňovým" prístupom - načo vrážať viac peňazí, keď si to diváci aj tak pozrú... Takže ateliér z toho dosť trčí, niektoré zábery a strihy treba prekúsnuť... Ale celkové vykreslenie vojny, a najmä toho revidovaného ruského pohľadu na ňu (ktorý ale stále treba brať kontexte putinovského Ruska, o ktorom ten seriál vypovedá možno ešte viac) však stojí za to - aspoň pre zaujímavosť.
Szulamit (1916)
odporucam zasadne so zivym simultannym prekladom a flasou tokajskeho vina.
Počátek (2010)
4 za ten vizual
V jako Vendeta (2005)
Ako filmové spracovanie by si to zaslúžilo hodnotenie slabý podpriemer, sila predlohy to však napriek tomu dokáže miestami dokonale prevalcovať. Problémom je podľa mňa snaha urobiť z toho akčný kasový trhák a tak trochu podliezť latku pre ľudí, čo komixy nečítajú, ale chodia na ne do kina a majú potom skreslené očakávania. Škoda, že tento film nevznikol po Temnom rytierovi, zasadenie do reálneho prostredia by tu prospelo ešte viac ako v prípade Batmana ... Ale ako vravím - našťastie to tá predloha preráža...
3 sezóny v pekle (2009)
Vec, ktorá mi na tomto filme vadila, je jeho prílišné hodnotové ukotvenie v súčasnosti. Postavám chýba dobová perspektíva. Mašín ako reklamový režisér, ale najmä scenárista tohto filmu, by si mali občas pozrieť Mad Menov, ktorí práve s pohľadom postáv na svet okolo seba, v ich inom pohľade na udalosti, v ich neočakávanom postoji, ktorý sa často líši od postojov dnešných ľudí. Film tak ostáva vlastne len akousi romancou, zasadenou do dobových kulís, a namiesto vnútornej rozorvanosti hrdinu, ktorému stroskotávajú ideály, začína byť najzaujímavejším práve jeho pózerstvo, od ktorého sa nedokáže oslobodiť. Nie je to zlý film, remeselne je zručne urobený, dokonca sa mi v podstate asi páčil aj viac ako prekonštruovaný a studený Protektor, no vo svojej téme je takmer naivný a čo sa Egona Bondyho týka, predkladá jeho poéziu ako instantné vydanie veršovaniek.
Liščata (1980)
Prekvapivo pokroková tínedžerská tragédia, na to, že to vzniklo v Amerike rozhodne zaujímavé najmä v kontexte neskorších Hughesových filmov a boomu tínedžerských komédií. Žiadne veľké umenie, no prekvapivá neuhladenosť a dotýkanie sa tém, ktoré v americkom mainstreame ostávajú tabu ešte dlho potom, povedal by som, že niektoré dodnes... A samozrejme - Jodie Foster v plnom tínedžerskom rozpuku, zato herecky vynikajúca...
Lovcova noc (1955)
Povinná jazda - geniálny Mitchum a staručká Lillian Gish...
Sestup Orfeův (1960)
odporúčam: milovníkom Marlona Branda, milovníkom Tenesseeho Williamsa, milovníkom klasického Hollywoodu