Poslední recenze (275)
Statečné srdce (1995)
Z duvodu psychickeho vydirani uzivatelem Papa Wu mazu hodnoceni. Na poradnou revizi totiz nemam kapacitu. :D
Godzilla Minus One (2023)
Vzhladom k rozpoctu sa de facto jedna o "indie" Godzillu. No v prvom rade je tematicky verna predlohe a v druhom su tam na blockbuster relativne plasticke postavy, ktorym rozumiete a fandite. Dokonca ste celu dobu emocne angazovani. Fascinujuce! Lekcia pre Hollywood? Skresat rozpocty na desatinu a prestat recyklovat jeden scenar dookola. Ak film nema co povedat, je to ako hadzat peniaze do pece. Tento film po 70. rokoch pripomina o com Godzilla vlastne povodne bola a do akych absurdnych kari-kreatur sa to cele posunulo. Svojim sposobom dielo renesancne jak pre monster movies, tak pre blockbuster vseobecne.
Suspiria (2018)
Argentovmu Opus Magnum som interne vystaval piedestal a preto som bol k adaptacii pomerne odmerany. Mladicke nadsenie z formalistickych exhibicii zo mna vyprchava gemoetrickou radou a predstava opatovneho budovania napatia konstruovanim mysteria ktore som absolvoval minimalne 25x ma nadejou taktiez nenaplnovalo. Nicmenej plnotucnu art-gorovu inotaj o cyklickej povahe systemoveho nasilia a dekonstrukciu ideologii ako takych (redukcia na nacismus mi pride mylna uz len z dovodu historicko-dialektickej nevyhnutelnosti) som fakt necakal. Paralelu Mater Suspiriorum, "najstarsej a najmudrejsej z trojice", ako smrti vitam ako ceresnicku na tejto pesimistickej pamflet-torte. Filmecek RAF zrejme necituje nahodou, kedze prienik medzi tyranmi a revolucionarmi je najdominantejsi v extremnom nasili ich skonu.. "This isn't vanity, this isn't ART!" MESSAGE! :D :* <3