Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Pohádka

Recenze (77)

plakát

Zrádci - Vstup do prázdnoty (2020) (epizoda) 

Lze pochopit, když někteří recenzenti oceňují Taušovu snahu rozvířit zatuchlou hladinu českého televizního rybníka. Méně pochopitelné ale je, když ho považují za novátora. Těžko lze dnes za experiment pokládat to, co Godard, Fellini a další dělali už před 60 lety. Tito obdivovatelé by si měli doplnit vzdělání v oblasti vývoje filmové řeči. Navíc u Tauše je především patrná úporná snaha dělat to za každou cenu a hlavně jinak, šokovat, bez ohledu na realitu, smysl a věrohodnost. Viz laciné a přitom absurdní atrakce typu "sídlo protidrogové centrály v opuštěném kostele". To, že řada tvůrců podobné postupy nepoužívá není dáno tím, že by neměli takovou invenci jako Tauš, ale zkrátka proto, že by jim to připadalo trapné.

plakát

Narušitel (2019) odpad!

Špatný film je špatný film, ať je tvůrci 18 nebo 80, na tom nezáleží. A Narušitel je film neumětelský, nezralý a amatérský, který nepatří do kin. Je plodem nezdravě přebujelého sebevědomí, kdy autor žije v iluzi, že k tomu, aby se člověk stal režizérem, stačí okoukat a napodobit pár klišé aniž by měl ponětí o stavbě dramatického příběhu, práci s výrazovými prostředky, atd. atd. Je neuvěřitelné, kolik lidí bez znalostí, zkušeností, vzdělání a většinou i talentu si dnes myslí, že mohou být režizéry a točí filmy. To v žádné jiné profesi není možné. A je nepochopitelné, že si distributoři neuvědomují, jak poškozují obraz českého filmu, když tyto diletantské pokusy uvádějí do kin. Lze samozřejmě ocenit odvahu osmnáctiletého chlapce i schopnost věc dotáhnout do konce, ale pokud mu chybí sebereflexe, meli by ji mít dospělí. Těžko lze z tohoto "díla" odhadnout jestli má Balda talent. Ale každopádně by mu prospělo, kdyby se vrátil do školy.

plakát

Rapl - Echt gold (2019) (epizoda) 

Překvapuje mě, kolik lidí tu vyjadřuje zklamání nad 2. řadou ve srovnání s řadou 1. Přitom je to stále stejně děravé se spoustou nelogičností, kdy Rapl vždy rozlouskne případ spíš díky náhodě či shodě okolností. Tenhle seriál je příkladem toho jak diváci nepotřebují či nechtějí přemýšlet a spokojí se jen s efektně nasnímanými obrázky. A pak také jak vznikají legendy, které nezávisle na realitě žijí vlastním životem.

plakát

Rédl - Prokurátor (2018) (epizoda) 

Hřebejk a ČT objevili v roce 2018 poetiku severských krimi, klobouk dolů! Bohužel ta ale atmosféře Československa začátku 90. let vůbec neodpovídá. Když to neví scénárista Šifra, kterému tehdy bylo asi 5 let, měl by to aslespoň vědět Hřebejk. Podobných scénáristických i režijních berliček je jejich dílo plné, chatrný scénář plný náhod a krkolomných konstrukcí, úpornou snahu o drsný thriller paradoxně provází seriálová zdlouhavost. Korunu všemu nasazuje obsazení Sokola do titulní role. To, že jeho pohybové schopnosti vypadají spíše jako parodie na výsadkáře, je to menší zlo. Je ale neuvěřitelné, že s jedním jediným výrazem člověka po obrně lícního nervu dokáže projít nejrůznějšími situacemi (a psychickými stavy) a režizérovi to zřejmě nevadí. Sokol je jistě dobrý divadelní režizér a ještě lepší estrádní konferenciér, ale jeho herectví je velkým omylem. Zdá se, že po katastrofě jménem Zahradnictví neví Hřebejk čí je.

plakát

Lynč - Vítejte v Buchnově (2018) (epizoda) odpad!

Myslím, že Harold Apter by měl na scénáristických workshopech působit nikoli jako lektor, ale jako student. Tak špatně napsaný scénář se dnes u seriálů - dokonce i českých - nevidí. Předvídatelné, klišoidní, plakátové, nudné. Zdlouhavé dialogy plné vaty s absencí logiky. A režijní stránka není o nic lepší. Řemeslné chyby na úrovni cvičení 1. ročníku filmové školy (přesosy). Mizerné herecké výkony, tragický casting (nesympatický hlavní hrdina), otravná monotónní hudba. A jak sláma z bot z toho celého kouká úporná snaha dohnat HBO a natočit něco jako byla Pustina. Trapné. P.S. Zajímalo by mě pro jakou televizi hlavní hrdina točí ten dokument. Pro ČT to asi nebude. Ve světle současného systému přijímání látek v ČT, způsobu výroby a termínech realizace vypadá jeho snažení naprosto absurdně...

plakát

Pepa (2018) odpad!

Neschopný a pilný - to je skutečně smrtelná kombinace. Je neuvěřitelné, v jakém množství režizér Novák zásobuje diváky svými diletantskými pokusy. Dva a půl měsíce po premiéře Dukátové sklály je tu Pepa. A to letos ještě není konec. Za necelé dva měsíce po premiéře tohoto paskvilu pustí do kin další "dílo" - Teambuilding. Podle traileru to bude opět výživné. Zajímalo by mě, kdo jeho "tvorbu" financuje a kolik se mu z těch investic vrátí. Mimochodem zaujalo mě, kdo takovému průšvihu dá pět hvězd. A ejhle - tito uživatelé se zaregistrovali právě dnes, zřejmě jen proto, aby Pepu podpořili. Že by se tak autor snažil dostat z černých čísel?

plakát

Četníci z Luhačovic - Baron Kafr (2017) (epizoda) 

Nudný scénář, průhledná zápletka, typický českotelevizní infantilní humor, přehrávající Batulková a Jaškow, trapný Zedníček, nezajímavý Donutil, naprostá absence stylu... Naproti tomu velkorysá výprava, která musela stát balík. Chtělo by se říct promarněná příležitost a vyhozené peníze. Jenže 1,7 milionu diváků to zřejmě stačí, takže v ČT se budou zase plácat po zádech, jak to dělají dobře.

plakát

Padesátka (2015) 

Na filmu je až příliš vidět, že předlohou je divadelní hra. Ale co funguje na divadle, automaticky nefunguje ve filmu. A navíc se scénárista s režizérem nedokázali rozhodnout jaký žánr vlastně točí a tak vznikl paskvil, který selhává ve všech směrech. Jako bláznivá komedie by to možná nemuselo být špatné, ale snaha naroubovat na Kolečkovu zálibu v bizarnostech beze smyslu nějaký hlubší význam zoufale nevychází. Kotek si obstojně osvojil základy řemesla, ale na víc evidentně nemá. Jako u celé řady dalších začínajících českých režizérů (Řehořek, Chlupáček, Viktora, Šmíd, atd. atd.) se tu projevuje myšlenková prázdnota. Oni by rádi světu něco důležitého řekli - vědí jak, ale nevědí co.

plakát

Kmeny - Punk (2015) (epizoda) 

Obávám se, že režizérka Gébová ve svém povrchním dokumentu nikam nepronikla, k podstatě punku tedy rozhodně ne.

plakát

Burácení (2015) odpad!

Tak se nám ta sestava nedovzdělaných diletantů utěšeně rozrůstá. Magnusek, Chlupáček, Zika...