Recenze (22)
Konečná (2013)
Vezměte komedii s Jackie Chanem, přidejte Rychle a zběsile, rozvařte, zceďte a nařeďdte do potřebné stopáže... a nekonec ve vzniklém nálevu nechejte vylouhovat Arnieho.
Full Contact (1992)
Fajn béčko o zradě a pomstě s děravým scénářem, ale slušnýma akčníma scénama a správně ujetým záporákem.
Vražda v Orient expresu (1974)
Celkovou poetičnost filmu (pokud se o poetičnosti dá mluvit u detektivky) kazí ztvárnění hlavní postavy. Možná jsem povrchní, ale dvoumetrovou cholerickou parodii na Poirota prostě nedávám.
Skyfall (2012)
Dle mého soudu zbytečný film, jehož hlavním cílem bylo zbavit se všech doposud přežívajících atributů klasických bondovek.
Mikrokosmos (1996)
Vizuálně uchvacující mikroskeče ze života hmyzu s podmanivou hudbou.
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Když odhlédnu od bondovských titulků (které mně osobně neladí se zbytkem filmu) a neprůhledného přidělování severského přízvuku jednotlivým postavám, je to hollywoodská produkce v tom nejlepším smyslu slova. Přesto, pokud bych si měl vybrat film na dlouhý zimní večer, sáhnul bych evropské verzi.
Agora (2009)
Asi není nejvhodnější říct "příjemná podívaná" o filmu, v němž je poznání zadupáno v prach tmářstvím a vrcholem křesťanského milosrdenství je vražda, že? Ale po dlouhé době jsem měl v kině kromě očí a uší potřebu zapojit také mozek a srdce.
Počátek (2010)
Shutter Island a Mulholland Drive uvězněné v Matrixu. Možná byla chyba na to jít hned po Agoře, nebo hodnotit "pouze" po jednom shlédnutí, ale celkem jsem se u toho nudil... Ale za vizuální stránku dávám 4*.
2001: Vesmírná odysea (1968)
Kultovní snímek pro všechny, kdo se ztrácejí v přítomnosti a přitom minuli budoucnost (a mají v zásobě nějaký slušný hulo-model). Přiznám se bez mučení: tenhle film jsem dal až na šestý pokus po celkem brutálním "veselém" modelu (tímto děkuji Macíčkovi za jeho tašku plnou hulení). Dokud jsem nesmotl', vždycky jsem usnul ještě během předehry s monolitem (nejpozdějc u Novosvětské). Když jsem vydržel, kombinace "zelené" přítomnosti a kubrikovské futurismu byla doslova omračující: byl jsem v prapodivném stavu uvězněný mezi několika světy: přede mnou se odehrávalo prazvláštní psycho z dávno uplynulé budoucnosti a kolem mě vířilo jaro ve vší své "cvrčkově-noční-současné" přítomnosti roku 2009. Wowwww....
Mr. Wrong (1984)
Tenhle film má v dějinách světové filmografie přinejmenším čtyři prvenství: - první novozélandský film režírovaný ženou - první film, který se mi vybaví pod heslem "horor" - první film, který se mi vybaví jako "skoro jsem se posr**" - první film, který mi dodnes působí noční můry I po dvaceti letech si dokonale vybavuju tu šedivou syrovou atmosféru novozélandské krajiny a démonickou osobnost Jaguaru Mk.II. Jak nemám rád horory, musím před Gaylene Preston smeknout klobouk.