Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Oblíbené filmy (10)

Americká krása

Americká krása (1999)

Mám pro tento film slabost, jelikož byl pro mě tím přelomovým, který mě naučil ve filmech hledat něco víc, než jen zábavu, a přiměl mě o film se zajímat aktivně. Byl pro mě bránou do toho nádherného světa emocí, myšlenek a intenzivních prožitků, kam tak rád utíkám a vracím se. Dost možná, že i částečně pozměnil můj do té doby povrchní pohled na realitu. A za to vše mu budu navždy vděčný. Třebaže není dokonalý a dneska bych dost možná ani plný počet nedal, je to moje srdcovka. Díky Same, Kevine a Thomasi.

Povolání: Reportér

Povolání: Reportér (1975)

Slunce prudce žhne, všudypřítomný prach dráždí vyprahlé hrdlo, řeže do očí a lepí se na zpocenou kůži, cigaretový nedopalek pálí do prstů. A duši rozežírá dumání o lidské identitě, její předurčenosti, o nemožnosti utéct před sebou samým, uniknout bezvýchodnosti situace. V zádech neurčité i konkrétní puzení, které nutí neustále ono východisko a cestu hledat, i při vědomí, že je to snaha předem odsouzená k zániku. Toto existenciálně laděné, atmosférické dílo, zejména díky famóznímu spojení Antonioni - Nicholson, patří mezi to subjektivně nejlepší, co jsem kdy vůbec viděl.

Přízračný svět

Přízračný svět (2001)

Co si se sebou počít, když vaše představa o životě neodpovídá té celospolečenské a očekávané? Když vás i nejlepší kamarád(ka) v sice nevyřčeném, ale přesto slibu, zradí? Buď se přemoci, nebo si počkat na ten svůj autobus. Nenápadný, ale hluboký a závažný film o dilematu, které řeší většina lidí na prahu dospelosti.

Bokovka

Bokovka (2004)

K tomuto filmu jsem se dostal náhodou a velmi jsem si ho oblíbil. Má totiž úžasnou atmosféru, hudbu, herecké výkony a hlavně je mi blízký jeho hlavní hrdina :-).

Tři barvy: Červená

Tři barvy: Červená (1994)

Několik motivů, které se objevují v předchozích Kieslowského filmech, se zde symbolicky setkává v jednom dokonale fungujícím celku, mistrově posledním díle vůbec. Má v moci osud člověka, nebo naopak člověk svůj osud? Jak by mohly události probíhat, pakliže by je nedalo do pohybu rozhodnutí někoho jiného? Lze nalézt pravdu a zodpovědně prohlásit, že je ta jediná a pravá? Jak můžeme soudit konání druhých, nežijeme-li jejich život? Poradilo by si se situacemi, do nichž jsme vrženi, naše alter ego lépe? A kdo nás do nich vrhá? Otázek vám po tomto filmu, zvláště máte-li již nějaké režisérovy kousky za sebou, vytane opravdu mnoho. A bude vás sužovat potřeba smeknout před Kieslowského géniem vše, co jen půjde.