Recenze (15)
28. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2020 (2021) (pořad)
Jedno z nejlepších předávání za poslední roky. A k tomu kapela Hm...
Národ sobě - kultura tobě (2021) (koncert)
Nápad dobrý a produkce též, ale moderátoři mi nesedli.
Agatha Christie's Poirot - Smrt na Nilu (2004) (epizoda)
Snad nejzajímavější Poirot od Agathy Christie. Pomalejší rozjezd a potom dokonalá zápletka. Zároveň je zde mnoho příběhů vedlejších postav, což u jiných dílů občas chybí. A tato verze se mi líbí víc než ta s Ustinovem.
Živé terče (2019) (seriál)
Pěkná detektivka, akorát škoda posledního dílu, který je lehce nedotažený. U detektivek mám radši, když se děj na konci uzavře než abych si ho domyslela (např. co se stalo s doktorem, zda někoho odsoudí za zločin z minulosti atd.).
Vražda na Nilu (1978)
Povedené zpracování, akorát škoda, že tvůrci nevyužili všechny zápletky, které jsou v knize, a některé postavy úplně vynechali. Jinak je to moje nejoblíbenější detektivka od Agatha Christie.
Kouzelník Žito (2018) (TV film)
Úplný začátek a titulky vypadaly docela dobře, bohužel se to pak zvrtlo k horšímu. Hlavní věc byla ta, že jsem hlavnímu hrdinovi nevěřila, že to dělá z toho důvodu, aby bylo vše spravedlivé, spíš mi přišlo, že si chce utahovat z nadřízených. Navíc kolikrát dosáhl něčeho lstí, kterou u ostatních trestal, i když je pravda, že tak nejednal kvůli sobě, ale kvůli ostatním. "Výjimečný trest" si myslím, zas takový trest nebyl a celkově na mě pohádka působila trochu nepřirozeně. Písničky až na jednu nic moc. Naopak duo čertů mě pobavilo a přišlo mi nejlepší z celé pohádky.
Stop (2007) (TV film)
Na televizní tvorbu a krátkou stopáž film který zaujme a má pro mě nečekanou pointu. Nejvíc mě ale pobavila konečná stanice tramvaje, protože ve skutečnosti tam žádná tramvaj nejede.
Agatha Christie's Poirot - Dobrodružství egyptské hrobky (1993) (epizoda)
Pro mě jeden z nejděsivějších dílů Poirota.
Nebezpečné známosti (1959)
Zase trochu jiné zpracování. Na svou dobu odvážný film. Opět trochu jiný konec než v knize v ostatních filmech.
Nebezpečné známosti (1988)
Film, který více odpovídá knize. Číší z něj atmosféra, která je v knize a více se zabývá vztahy mezi postavami. Hlavní postavy (Valmont a Mertuil) jsou zde přesně vykresleny a měla jsem z nich od začátku mrazivý pocit, jak si s ostatními pohrávají. Malkovich má přesně to, co má Valmont mít, určité charisma, ačkoli není přímo krasavec. Akorát paní de Mertuil bych si představovala trochu mladší, ale zde ji o to víc musí člověk obdivovat.