Poslední recenze (8)
Život je posvátný (2014)
Pro mě jednoznačně nejlepší film z festivalu Jeden svět 2015. Silný příběh kolumbijského Havla, který proti všem předpokladům získává na svou stranu značnou část společnosti a snaží se o její vnitřní proměnu. Z diskuze s producentkou po promítání vyplynulo, že celý dokument měl skončit po prezidentských volbách, ale protože následující dění bylo snad ještě více strhující, rozhodl se štáb ve své práci pokračovat a dopřát tak divákům, kterým zvlhly oči už při první volbě, další várku slz při volbě následující. Teď jenom doufám, že se k filmu ještě někdy dostanu...
Equilibrium (2002)
Equilibrium je vlastně takovou filmovou adaptací Orwellova 1984. Budoucnost je šedá, emoce jsou zločin, vybočení z řady se trestá smrtí. Hodně omílaný námět, ovšem moc pěkně podaný. Christian Bale je ohromný sympaťák, byť už podle popisu filmu je jasné, že si vlastně moc nezahraje, neboť emoce jsou zločinem. Ze závěru mám rozporuplné pocity, avšak bez spoilerování je nelze vysvětlit. Velmi mě zaujal systém boje - zejména se střelnými zbraněmi to rozjeli do úplně nové dimenze soubojů.
Smrtící bumerang (1996)
B.B.Thornton je tak strašně charizmatický, až se tají dech. V dlouhatánských statických záběrech se šine s vysoko vytaženýma kalhotama a předsunutou bradou. Působí jako vyrovnaný člověk, ale zároveň z něj jde docela strach. Strašně rád by člověk věděl, co se mu honí hlavou. Pomalé tempo vyprávění skrz rozhovory mentálně retardovaného dospělého a zvídavého chlapce, jejich dojemný vztah, vztah s majitelem opravny sekaček, určitá předpovídatelnost vývoje děje, to všechno krásně graduje do finále, které nepřekvapí, ale potěší. Smutný happy end, I reckon.