Oblíbené filmy (10)
Zelená míle (1999)
Sú filmy, ktoré stačí vidieť raz v živote a zostanú vo vás navždy. Krásny, citlivý príbeh o mystickom dobru a ľudskom zlu.
Forrest Gump (1994)
Fantastický výkon Henksa! Vynikajúca réžia, kamera a vlastne všetko. Žil som s Forestom, bežal, bál sa i plakal. Ďakujem za pocity pri tomto skvoste :)
Temný rytíř (2008)
Myslel som, že Džeka Nikolsona alias dokonalého Ďzokera nikto neprekoná. Ale hneď prvá scéna ma vyviedla z omylu a posadila na riť. Hít to zahral skvele. To držanie tela, pohyby, gestá rukami, mimika,mejkap i verbálny prejav. Dokonalý padouch, ktorému veríte, že je šialenec a motivuje ho iba chaos a deštrukcia. Na tomto stojí a ťaží úspech Temného rytiera.
Blade Runner 2049 (2017)
No takto. Fakt sa považujem za náročného diváka, teda dokážem rozoznať hovno od karbonátky, aspoň chuťovo určite. K tým záporom...hmm je to dlhé (fakt som už musel na malú)...to je asi všetko. A plusy....nebudem kecať o dokonalom skĺbení atmosféry, hudby, strihu, kamery, akcie, na mieru ušitých rolí, geniálnych future nápadov a na scifi, pochopený dejový sled udalostí... je to novodobékurevskykultové scifi, kedy sa po zhliadnutí trochu vnímavejšia osoba zamyslí nad budúcnosťou nielen svojou, svojich potomkov, ale doslova celého ľudstva a môžno si položí otázku, kam to všetko smeruje, čo robí človeka, človekom. Jo a fakt som čakal až do konca titulkov, že Luv ešte vyskočí z vody.
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Takáto vizualizácia sa odohráva človeku, ktorý číta komiks. Pre mňa veľké prekvapenie. Nádherný súlad kresleného pozadia, strihu a kamery. Fantastické, neopakovateľné bojové scény, s dokonalými spomalovačkami. Film, ktorý vo mne zostal a nie je mesiac aby som si v práci nezakričal "Sparťané! Jaké je Vaše povolání" :))
Kmotr (1972)
Keď sa povie gangsterka, mnohí si predstavia plno krvi, rapotajúce Thompsony a zakopávanie chlapíkov niekde v kukuričnom poli. Nie, tu nie. Krásna výpravná sága o živote "mafiánov", ich nepriateľoch, priateľoch, rodinách. Treba proste vidieť.
Čistá duše (2001)
Film z najneočakávanejšim záverom čo som videl. Krásny a citlivý príbeh blázna, génia.
Tenkrát v Americe (1984)
Perfektný strih. Naozaj skvelé skákanie z minulosti do prítomnosti. Krásny príbeh o priateľstve a zrade. Dlhé, výpravné, majstrovské.
Kick-Ass (2010)
Úplne originálny pohľad na akčného hrdinu. Jediný kto to brzdí je Nikolas, ale jeho dcérenka to zachraňuje na plnej čiare. Vtipné, krvavé, akčné, s trefnou hudbou. Scéna v knižnici a s infra sú lahôdky, pre ktoré sa oplatí žiť. Zimomriavky po chrbte sú na mieste a chcem takúto paľbu zase a zase. Ďakujem !
Saw: Hra o přežití (2004)
Vôbec som nevedel do čoho idem. Originalita, ale dokonalá. Pristihol som sa ako zatváram oči a hryziem si nechty :). A ten záver, ako by napísal verbal, meganámrd !