Recenze (213)
1899 (2022) (seriál)
Ačkoli původní námět (zachycení signálu záhadně ztracené lodi) byl vtahující a několik dílů docela funguje, postupem se z toho stává poměrně standardní americká záležitost, kdy tradičně v hlavní skupině patetických charakterů najdeme typicky emancipovanou hrdinku, nezbytnou homosexuální romanci, plný zastoupení všech amerických menšin s důrazem na osobní tragédie jednotlivých protagonistů a samozřejmě dojde i na trapný digitální efekty, který byly povětšinou zbytečný. Závěr se mi ale překvapivě docela líbil, především díky skvělě zahrané charismatické postavě Antona Lessera. Ačkoliv po shlédnutí posledního dílu mám z celé série jaksi trpkou pachuť na jazyku, stále musím uznat, že jsem si následující díly pouštěl zcela bez sebezapření a docela s chutí.
Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace (2020) (koncert)
Nick Cave - "Girl in Amber".
Top Gun: Maverick (2022)
Neviděl jsem originál. Patrně je to třeba, neboť jinak upřímně nerozumím, proč tomuhle průměrnýmu akčnímu filmu, kterej je v podstatě o ničem, skoro všichni udělili tak vysoký hodnocení.
Mandolína kapitána Corelliho (2001)
Romatickou záležitost v kulisách války jsem docela čekal. Ovšem válečnej film, kde jsou vlastně všichni dobráci od kosti se mi jaksi nepozdával a především jsem nepochopil, proč Penelopu místní po osvobození regulérně nelynčovali (nebo aspoň náznakem) za kolaborantství s okupační italskou posádkou (teda ne, že bych to hlavní hrdince přál, naopak).
Sicilský klan (1969)
Uchvacující Morriconeho hudba povyšuje standardní krimi na něco víc. "Dědo, ty se mnou nebudeš dnes večeřet?" "Ne, dnes ne."
Coherence (2013)
Osm herců, jeden dům, jedna večerní party, hudba od Kristin Øhrn Dyrud a taky svěží scénář, kterej skutečně člověka (mě) zaujme. Nemůžu jinak než pochválit.
Úsměv (2022)
Taková dospělá verze "It Follows". Opět velmi dobře nastavený pravidla hry, některý vyloženě povedený scény (narozeninová oslava), ucházející zakončení a nadupanej svěží soundtrack by Cristobal Tapia de Veer. Nechybělo moc a bylo by to za plnej počet.
Gobseck (1985) (TV film)
"...jinak jsem neměl rád nikoho. Vůbec nikoho, ani sebe. A proto teď nad sebou nefňukám."
Pevnost (1983)
Zajímavá předloha a docela slušný obsazení. Ovšem taky divná zmatená režie a trýznivá hudba, která se k probíhajícím událostem naprosto nehodí.
Travis (1996) (TV film)
No Václave, kdo by to byl řekl! Povedenej mysteriózní snímek (horor to ani nebyl) se zajímavou pointou a výbornou muzikou. Škoda poslední minuty filmu, tady to úplně volalo po otevřenějším konci, myslím si. "...Co se stalo 16. srpna 1956?" _______ Po shlédnutí předlohy už musím snížit na 3 - originál rozhodně nepřekonán, spíš zprzněn.