Recenze (755)
Hvězdné války: Sváteční speciál (1978) (TV film)
Estráda spojovaná scénkami z Hvězdných válek. Nejvíc je hned první "veselé" baletní vystoupení "pro děti" na psychotický pochod ve stylu moderní vážné hudby (v čase cca 9 min).
Útěk z Colditzu (1955)
Na filmu mě nejvíc zaujal volný režim zajatců a fairové zacházení s nimi, téměř bez svévole.
Volha (2023) (seriál)
Podařený seriál, skvělá hlavní postava, skvěle zahraná. Přetažená zápletka, kde český pepík hraje hry s tajnou policií.
Vražda v Orient expresu (1974)
Čím jsem starší, tím více pozoruju, jak s každou generací mizí část konkrétní představy o starých časech. Tenhle film třeba začíná rozkošným motivem, jak se před odjezdem expresu nakládají zásoby potravin a jak je personál vlaku při přebírání kontroluje.
Inspektor Sweeney (1977)
Zajímavý starý anglický thriller. Proti dnešku dvě nezvyklosti: policie zatýká skupinu lupičů neozbrojena, prostě se s nimi poperou. Dále pak psychologie zabijáků: zde berou vraždy jako zábavu a široce se smějí, v nových filmech se zabíjení bere vážněji.
Murphyho válka (1971)
Nejsem filmový historik, ale možná předchůdce dnešního velice rozšířeného žánru, že jeden zarputilý šikovný chlapík se mstí přesile padouchů. Zde oděno do kulis konce 2. sv. války. Dobrý film.
A World Without Beethoven? (2020) (TV film)
Ne všechny paralely Beethovena s moderní hudbou mě přesvědčily, ale jako laik si připadám, že dokument mi ukázal na několika konkrétních příkladech, že Beethoven byl epochální inovátor. Stojí za zkouknutí.
Polar (2019)
Skvělý hlavní protagonista a civilní záběry amerického maloměsta pod sněhem. Ale hodně scén jsem přeskakoval, bez toho bych nevydržel do konce.
Upgrade (2018)
Docela pěkná jednoduchá TV scifárna, ani jsem moc scén nepřeskakoval.
96 hodin: Zúčtování (2014)
Čekalo by se, že boomer zlikviduje třetí polovinu albánské mafie, ale je to slabší. Když člověk přeskakuje všechny scény, kde se nestřílí, tak to lze.