Recenze (401)
Příběh Glenna Millera (1954)
*** jen kvůli Jamesi Stewartovi a krásné jazzové hudbě
Betlémské světlo (2022)
Po filmu jsem si šel raději pustit Holzmana. Asi nejhorší film Jana Svěráka
Napoleon (2023)
Jaký byl Napoleon ? Určitě neměl tak chudé charisma jako Joaquin Phoenix. Jaký byl ? Co si myslel ? Proč vedl války a nechal zahynout 3 miliony vojáků ? Filmem prochází exhibice zbytečných sexuálních scén, to že Josefina byla neplodná na to tyto hloupé scény nepotřebuji vidět. Scott nezná Hitchcockovo pravidlo- ve filmu se má objevit jen to, co souvisí s dějem. Ridley Scott vůbec věnuje vztahu- Napoleon x Josefina nadbytek času filmu, ale jméno Bonaparte není synonymum pro Casanovu nebo Don Juana. Zvláštní je Scottův zájem o ostatní postavy. Kromě Josefiny snad Napoleon neměl vztah k jiným historickým postavám, ostatní postavy jakoby téměř neexistovaly. Vidíme zde rakouského císaře Františka, ruského cara Alexandra- a to je vše ? Kde je Nelson ? Joseph Fouché-tvůrce francouzské tajné policie, politický intrikán se zde vyskytne v pouhé vteřině. Phoenix jako Napoleon- vládce Evropy ? Má to být historický film a někam nám zmizela historie. Celý film se odehrává v jednom velkém skleníku, kde postavy k sobě nemají vztah, Napoleon má charisma koně, nevíme, proč bojuje a proč chce, aby s ním vojáci šli bojovat. Klíčový historický dialog (po svatbě) Napoleona s rakouskou císařovnou: "ahoj, máš ráda sex ? Ložnice je připravena". Po kině doporučuji podívat na jeden díl Columba nebo na Zjizvenou tvář, kde najdete autentickou zabijáckou vášeň a psychologii vrahů.
Sametoví vrazi (2005)
V noci, když jsem nemohl spát, mě napadlo, jestli u nás po sameťáku (podobně jako v 60. letech) vznikly vůbec nějaké kvalitní české filmy, které jsou kritické k polistopadovému režimu. Našel jsem je! Patří sem Sametoví vrazi, Příběh kmotra, Gangster Ka, Poupata. Na další určitě přijdu
Babylon (2022)
Scény se zvracející Margot Robbie, sloním průjmem a scény provázené všudypřítomným bláznivým křikem to jsou nezapomenutelné vrcholy kinematografie. Jediný "normální" je zde Brad Pitt, který si od dalších šílených zvráceností v tomto filmu (grupennsex, močení na partnera) drží "gentlemanský odstup" a ještě jsem zapomněl na nenápadného a skromného trumpetistu Jovana Adepa. Chápu, že film měl být asi oslava točení filmů v Hollywoodu nebo láska k filmu vůbec, ale raději si pustím Tenkrát v Hollywoodu, kde není slon s průjmem jako "komediální" skeč. A kde se nezvrací, aby to bylo fenomenální, dekadentní a skandální.
Atentát v Paříži (1972)
Mistrovské dílo, proč se dnes netočí takové skvosty ?
S tebou mě baví svět (1982)
Tak takhle soudruzi, opravdu ne ! Film se měl raději jmenovat Sladké mámení.
De Gaulle (2020) (seriál)
Vynikající seriál., který dává nahlédnout do politické kuchyně 2. světové války. Co dodat ? Já jsem svobodná Francie a vy se paktujete s Vichisty ? Doporučuji velice čtivé Válečné paměti od de Gaulla.
Šest černých dívek aneb Proč zmizel Zajíc? (1969)
Spolu s Farářovým koncem asi nejhorší snímek české nové vlny.
Tisíc miliard dolarů (1982)
Slabý politický thriller, Ikarus od Verneuila byl lepší. Dewaere prostě není Yves Montand. Nejsem si jistý, jestli konec filmu vyzněl důvěryhodně.