Poslední recenze (364)
Děti z Bullerbynu (1986)
No, velice dlouho jsem zamýšlel dát pouze 3 *, ale nakonec jsem usoudil, že většina záporů tohoto filmu asi spočívá v opravdu mizerném, utahaném a jakoby "neochotném" českém dabingu, silně připomínající svou školometskostí vánoční besídky. Občas jsem dokonce litoval, že knižní předlohu znám tak dokonale, že mi prostě většinu záběrů proměnila jen v jakési "pohyblivé ilustrace". To všechno ale není režisérova vina, takže ve výsledku přece jen ty čtyři.
Truman Show (1998)
Jelikož jsem vlastně naprostý seriálový negramot (první a jediný seriál, který jsem shlédl komplet byla první série "Nemocnice na kraji města", když mi bylo patnáct), tak jsem zpočátku dlouho nemohl rozeznat, která bije, ale pak jsem v tom dokonale našel ozvuky Planety opic od Pierra Boulle (zfilmováno mnohokrát), i Non-stopu Od Briana Aldisse (dosud - ksakru - nezfilmováno, hrome, proč?), ale i našeho Domu o tisíci patrech od Jana Weisse (že dosud také nezfilmováno je asi naše největší národní ostuda) a nakonec i mnoha ukázek z díla Ladislava Klímy (tady by taky leccos chtělo zatraceně zfilmovat). To je ale samá klasika, takže rozhodně plný počet! Jo a taky bych moc rád věděl, co má v hlavě každý, kdo tohle označuje za komedii.
Král Staten Islandu (2020)
...čili "Jak jeden nebyl na nic, ale pak všechno dokázal" - to je název jedné (lehce budovatelské) pohádky od Václava Čtvrtka a mě se nevím proč během tohoto filmu neustále dral na mozek. Teprve tady jsem si naplno uvědomil, jak důležitá a principiální je při točení filmu poctivá filmařina. Tohle je totiž vlastně čistokrevná budovatelština, nebo chcete-li červená knihovna, ale natočená stoprocentně pravdivě a férově. Něco podobného totiž musel (aspoň z pozorování) zažít každý člověk, pokud je člověkem, a proto je tak poutavé sledovat o tom pravdivou výpověď. Vlastně něco dost podobného jako je Zábranského "Dům pro dva", nebo Formanův "Černý Petr".