Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (3 494)

plakát

Diabolik (2021) 

I když je to poměrně retro, čpí z toho ta novota. Není to už tak vtipně trikově amatérské a co je největší potíž - že Diabolik dokáže vyrobit tak dokonalou masku někoho jiného, že to nikdo nepozná. On samotný úplně ztratil charisma (a ano, může za to i to znamínko na tváři a upírský účes) a Eva Kant s ulízlými vlasy taky není nějak extra sexy. Úplně se z toho vytratilo to kouzlo původního Diabolika, který dokázal šokovat tím, jak byl vtipně stupidní. A hudba je úplně na bodu mrazu. Celej můj komentář je fakt hodně ovlivněný porovnáváním s původním filmem, takže kdybych nevěděl, že existuje, možná bych nebyl tak zklamaný..., ale vlastně... i tak bych věděl, že to nebylo dobré (na pomezí 1 a 2 hvězd).

plakát

Diabolik (1968) 

"Meet Diabolik. A bank Robin Hood, who battles the cops. He robs from the rich to give to the girls. Ask Eva. She can't get a good night's sleep unless she's covered with... money! Master sports car racer, master skin diver, master lover. Master! Ask Eva." Fantomasovsky bondovská taškařice, ve které jezdí téměř jen samé Jaguary a která se dočkala i pocty od Beastie Boys v parodickém videoklipu Body Movin', mě pobavila, jak už dlouho nic. Herecké výkony jsou tak strašně vtipné a baví mě na tom, že nevím, jestli to byl záměr nebo ne. Diabolik samotný je ďábelský zločinec, má v oblibě sex v ukradených bankovkách se svou sexy společnicí nebo sprchu zlatem. Dokáže provést ty nejneuvěřitelnější loupeže a když už to vypadá nejhůř, vždy se z toho dostane pomocí lsti, charismatu, všemožných vychytávek nebo výbuchů. Sice toho moc nenamluví (to mu trvá dobré půl hodiny), ale vždy se všemu dokáže náležitě ďábelsky zasmát, chch! Má to spád, hromadu akce a parádní hudbu od Ennia Morriconeho. Plně chápu, že pro někoho tohle může být kultovka jak vyšitá. Protože pro mě docela taky. Prostě takovej hodně zábavnej brak. Doporučuju nekoukat na trailer - profláknou v něm totiž úplně vše.

plakát

Nechte ho jít (2020) 

By se mohlo zdát, že půjde o takovej ten nudnej film, kde se bude truchlit kvůli mrtvýmu synovi. Ale syn umře a přesuneme se až do doby po truchlení, na které bych teda zvědavej nebyl. Diane Lane i Kevin Costner svou roli sehráli parádně... a Diane má navíc mou velkou úctu, když ve svém věku pořád vypadá takhle skvěle (a jde to i bez plastik) - myslím, že pro muže by byl sen, kdyby jeho stará v jejím věku vypadala takhle a ne jako bečka sádla, strhaná matka nebo vyjetej olej. Ale na Kevina taky musím pět chválu. I deset chválu. Děj se sice může zdát trochu vleklým, ale mě stejně bavil, protože to bylo tak krásně civilní a uvěřitelné a pořád se to někam posouvalo... a navíc pak přišel ten dramatickej konec. Překvapilo mě to a překvapilo mě to dobře.

plakát

Nejtemnější hodina (2017) 

Gary Oldman úplně skvěle namaskovanej a herecky dokonalej (ha, on mu i ten Oscárek přistál, fajn). O Dunkerku jsme se toho dost dozvěděli už v Nolanově filmu, ale tady to bylo tak trochu z jiné strany. Možná tam toho mohlo být z Churchilova života více a ne jen z období počátku války. Ale i když politiky nesnáším a filmy o politice nemám rád, tohle byl tak trochu jinej film o politice - tohle je totiž britská politika na úrovni a ne ty šaškárny u nás. Bavilo mě to, povedlo se to, ale jednou stačilo.

plakát

Lucy má děťátko (2021) 

Tak chtěla dítě nebo ne? Místo aby byla ráda, že má tak hodného a emptatického šikovného doktora Pierce Brosnana a místo aby měla radost, že může mít chlapce dvojčata, sobecky chce najednou jen dceru, začne se chovat iracionálně, prudit, mít různé představy a divné sny.  Nejdřív si říkám, že to je předporodní psychóza, která vzešla z její hlavy a mohl to být povedený vhled do psychiky těhotné ženy, ale když paranoia přešla do skutečné konspirační úrovně, posralo se tím úplně všechno. Fascinovala mě porodní asistentka, která si ani nezjistila, že má mít dvojčata a ještě při jejím porodu dojde k protržení placenty. Má to být nějaké varování proti domácím porodům? Nebo celkově proti umělému oplodnění? Nebo proti těhotnejm? Nebo proti ničemu a jen to má postrašit? No ať je to, co je to, není to dobré a myslím, že film samotnej by si zasloužil potrat. Celé to bylo tak trochu falešně pozitivní. Ilana Glazer není zrovna ukázka všeobecné ženské krásy, to vůbec, ale za to ji já osobně neshazuji. Spíš shazuji to, že kromě hlavní role je to i její scénář, kterej se nepovedl.

plakát

Huldra (2021) 

Hororově naladěno to má docela pěkně, i když jsem nevěděl, jestli je huldra ta ženská potvora, kočkodítě, strom nebo nějaká jiná ludra. To je nám ale na konci vysvětleno a myslím, že to ani nebude spoiler, když je to kraťas: huldra je prej severská pohádková lesní bytost, která mění podobu. Zjevuje se jako strom, ve kterém se dá schovat, nebo jako lovné zvíře. Jako člověk na sebe bere podobu ženy. Své oběti prý láká do podzemního doupěte a vysává z nich život. Její skutečnou povahu prozradí jen dutá záda... No fakt ludra. Hu(l)dry hu(l)dry!!!

plakát

8. míle (2002) 

Battly, ať už to je v rapu nebo v tanci nebo jiné nenásilné formě konfrontace, mi přišly vždy tak trochu směšné. Ono to tak i zůstane. Asi nechápu tu kulturu kolem a banda skandujících černochů ve sklepě k tomu ještě přispívá. Ale protože nejsem puritánskej ignorant, dám šanci všemu, co má potenciál zaujmout. A vidět Eminema v herecké roli, to mohlo být zajímavé. Sice ho úplně aktivně neposlouchám, ale musím říct, že na hereckém poli docela zaválel. A hlavně - tohle není o Eminemovi, ale o Detroitu, chudobě a posraným životě. No a o těch rapovejch battlech, no, co už... Poměrně dlouho čekáme, než nám tam něco předvede a ani se nedočkáme vysvětlení, co je to 8. míle (já to teda vím, ale co ostatní?), ale špatné to nebylo. Vidět to už ale nechci.

plakát

Smrtící ticho (2020) 

Mám rád filmy, ve kterých velkou roli hraje krásná příroda a když je to v kombinaci s nějakým vyšetřováním vraždy, už se těším na skvělou podívanou. A ze začátku to taky tak vypadá... až mi to atmoškou připomene i takovou bombu jako Wind River. Ale bacha. Když se tam objeví Nikolaj Coster-Waldau v parádní červené bundě (tu chci) a v první polovině proběhne první seznámení s mechovým lovcem, kterej používá nevídanou zbraň - vrhač oštěpů neboli atlatl, je to ještě zajímavé. Druhá půlka ale dost upadne a na konci spadne úplně. Herecky dobré, příroda dobré, ale děj nakonec nedobré. PS: Nevím, ale mám takovej dojem, že Zahn McClarnon hraje skoro vždy stejnej typ rolí - nějakého šerifa z indiánské rezervace. Už jsem ho tak viděl tolikrát, že ani nevím, jestli jsem ho viděl v jiné roli.

plakát

Lucky Louie (2006) (seriál) 

Tak tomuhle říkám ten správnej sitcom. Žádná z postav si nevidí do huby, takže se můžeme těšit z těch nejsprostejších hlášek, které na poli sitcomů zazní. A hlavně partička Louieho kámošů je úplně naprosto ujetá - takové prostě (ne)chcete. A sex je tady každodenní téma, navíc silně humorně podbarvené. Pamela Adlon je super ženská, že dokáže držet krok i s takovými hovady, jako jsou ostatní postavy a nestydí se vypouštět z huby takové zhovadilosti a hrát takové scény. S Louisem C.K. (co je to za příjmení C.K.? jak se to skloňuje?) jsem se setkal poprvé, ale hned mě ten jeho humor dostal. Je veliká škoda, že to krouhli po první sérii, tohle mě fakt bavilo (jako ještě nikdy žádnej jinej sitcom).

plakát

Stín (2018) odpad!

V tom aby se prase vyznalo. Tak mi poraďte. Hlavní postava je Jing, jsou tam města Jan, Pej a asi Jing, a postavy jako generál Jang a jeho syn Ping. Celé je to stylizované do černé a bílé a motá se tam symbolika jin a jang, což má možná taky mít nějaký význam. Velitel slouží pod králem, ale není to pravý velitel. Je to stínový velitel, kterého má nějakým způsobem v moci pravý velitel. Ve skutečnosti je velitel nepřítel krále. Král asi nechce dobýt město Jing, ale chce to velitel. V Jingu vládne Jang a Ping a velitel nebo král s nimi chcou bojovat nebo provdat sestru. Král propustí kohosi, komu pravý velitel slíbí funkci nového velitele, až se sám stane králem. Dál už se mi to nechce psát, protože jsem to stejně nepochopil. Pak ještě nějaké ty zrady, zradky, zradičky, vrazi, vraždy, vraždičky. A to není ten jediný mindfuck. Vím, že všichni asiaté NEvypadají stejně, ale je těžké se v nich často orientovat, když si dají přilbu nebo klobouk nebo nějak změní vizáž. Paradoxně dva, které jsem vždy rozeznal, byl pravý velitel a jeho stín, o kterých se tam říkalo, že jsou si až neuvěřitelně podobní, chch? Až teď jsem zjistil, že to vlastně byla dvojrole - úlet! Řekněme, že ta stylizace byla poměrně ucházející... ale když se zjistí, že ženské pohyby mají schopnost porazit nepřítele (a použít síly jin/jang blablabla), objeví se na scéně mladí bojovníci neurčitého pohlaví a transgender komunita jásá! Když se tam objeví deštníčky, je to jako zbraň směšné a ještě to odkejvám, ale když si pak do nich lehnou, rozjedou se z kopečka a začnou v nich rotovat, střílejíce z kuší, válím se smíchy. Samozřejmě se nesmí zapomenout na to, že to je čínský film, takže lze zaručit jejich typické přehrávací grimasy, gesta, dramatizování a intonace. Vím, že Yimou Zhang má tyhlety filmy o čínských legendách v oblibě, ale zákonitě pak né všechny můžou být dobré. A tohle je přesně ten případ. Je to fakt strašné.