Recenze (124)
Neznámý voják (2017)
Výborný pohled na sovětsko-finskou válku. Na rozdíl od ostatních válečných filmů si Finové příliš nepotrpí na patos a vypjaté zdůrazňování hrdinství apod. Naopak, válka v Neznámém vojákovi je vyobrazena realisticky jako špinavá a strašlivá záležitost, kterou se její účastnici snaží přežít. Tři hodiny jsou ale divácky trošku náročné, především v prostřední části film ztratí tempo a sledování nepomáhá ani nedostatečné odlišení hlavních postav, které nejsou příliš výrazné. Do paměti se vryje Rokka a zbytek nějak splývá.
Black Panther (2018)
Konečně alespoň trošku originální marvelovka! Wakanda je hezky udělaná, záporaci jsou uvěřitelní a jejich cíle relativně smysluplné. Na druhou stranu film trpí přestřelenou délkou a nevyrovnaností tempa. Samotný T´Challa není zrovna výrazná postava a některé vedlejší postavy jsou paradoxně zapamatovatelnější než hlavní hrdina (generálka, T´Challova sestra atd.). Musím ocenit, že na rozdíl od ostatních MCU filmů se tady moc nevyskytuje infantilní marvel humor a snaha o urputné hláškování. Na rozdíl od některých hodnotících tady mi osobně politický/společenský rozměr filmu nijak nevadil, naopak u komiksového filmu jde o příjemné zpestření. 80%
Spider-Man: Paralelní světy (2018)
Skutečně komiksový film. Gejzír originálních nápadů, doplněný dobrým scénářem a výborným zpracováním. Nejlepší Spider-Man od Raimiho dvojky.
Po strništi bos (2017)
Většina věcí již v komentářích zazněla, takže pouze stručně - hezky natočené nic. Jediný náznak příběhu představovala linie s Vlkem, která je ale velmi neuspokojivá a končí nijak...Za ten přiblblý konec dávám hvězdu dolů.
Čechoslováci v gulagu (2017) (seriál)
Zajímavé téma, které by si ale zasloužilo podstatně lepší zpracování. Podivné grafické pasáže, kombinované s prostřihy na dobový materiál působí velmi nezáživně, což si tohle téma určitě nezaslouží.
Admirál (2015)
Poměrně příjemný film, který ale trpí několika neduhy. Délka je přestřelená a závěrečné scény jsou neúnosné a otravně kýčovité. Při sledování mě docela vyrušovalo, že ačkoliv film zachycuje období minimálně deseti let, tak děti hlavního hrdiny vůbec nestárnou, stejně tak jeho žena a ostatně také hlavní hrdina, který měl v okamžiku své smrti na krku sedmdesátku, což moc neodpovídá jeho vzhledu ve filmu. Politické machinace nejsou příliš přehledné, pokud nejste znalci nizozemské politiky sedmnáctého století, a i pak budete místy kroutit hlavou. Hlavním kladem jsou hezkyudělané námořní bitvy, jejichž hlavní pihou na kráse jsou otravné zpomalovačky. Pokud bych to měl shrnout - je to fajn film, na jedno podívání, ale člověk se při sledování nemůže zbavit dojmu, že to šlo udělat podstatně lépe.
Keoma (1976)
Špinavý a depresivní western, s fantastickou atmosférou, kterému vévodí démonický Franco Nero, to vše doplněno skvělou hudbou.
Ulzanův nájezd (1972)
Naivní poručík, cynický stopař Lancaster a parta indiánů, co má v plánu zabít vše, co se hýbe. To vše v režii chlapíka, co natočil Tucet špinavců. Povedený netradiční western.
Ong-bak (2003)
Příběh průměrný, herci průměrní, ale choreografie soubojů perfektní a Tony Jaa neskutečný. Přidávám jednu hvězdu.
Knoflíkáři (1997)
Pěkná hudba a dvě vtipné věty, ale jinak nuda k uzoufání.