Recenze (173)
Cesta na Borneo (1983) (TV film)
motto: najdôležitejšie zo všetkého je veslovať - stále veslovať ďalej a ďalej...vlastne je to celkom príjemné dielo s hlbokou myšlienkou ktorú nie každý pochopí...dejovo dobre zvládnutá inscenácia, plná ľudských múdrosti a ľudského tepla, podfarbená tradične výbornou hereckou kreáciou majstra Kopeckého...za toho dávam plus jednu hviezdu
Až přijde válka (2018)
domobrana existuje v USA, začína sa budovať v Poľsku i v Čechách...domobrana je legálnym obranným občianskym nástrojom s odvolaním sa na ustanovenia Charty základných práv a slobôd, v ktorej sa hovorí, že občania majú právo postaviť sa na odpor proti každému, kto by porušoval demokraciu a základné ľudské práva a to vo chvíli, keď sú znemožnené zákonné prostriedky...takže Slováci si v rámci rešpektovania Ústavy taktiež môžu vytvoriť svoju domobranu a žiadny prívrženec fašizmu (teroristickej diktatúry elementov finančného kapitálu a korporatokracie) im v tom nezabráni. Myšlienke (nie stvárneniu) filmu dávam päť hviezd
Bastardi (2010)
filmová séria Bastardi 1+2+3 sa dá hodnotiť v dvoch rovinách - umelecko-hereckej a ideovej...o tej prvej sa dá povedať len toľko, že je priemerná a že nie je pre film podstatnou...ideová rovina je ale exelentná...konečne sa našiel scenárista a producent, ktorý dokázal naplno pomenovať problémy pôsobenia cigánov v Čechách (paralelne i na Slovensku)...bezmocnosť spoločnosti a jej štátnych zložiek proti cigánskemu teroru je šokujúca...škola i polícia, limitované direktívami EÚ a politikou mimovládnych organizácií, nemôžu účinne zakročiť a len sa bezmocne prizerajú, ako asociálne cigánske deti, podporované svojimi rodičmi získavajú v škole absolútnu moc nad spolužiakmi i pedagógmi...ich nástrojmi sú bezhraničná drzosť, ponižovanie šikana, bitky, ba dokonca i (spoiler!) vraždy...Bezmocnosť splodí zúfalosť a skratovú reakciu - učiteľ, ktorému cigáni znásilnili a zavraždili sestru sa mstí a postupne likviduje tých najagresívnejších jedincov...napokon je zatknutý políciou a po zásluhe potrestaný...film je obžalobou liberálnej spoločnosti, falošného ponímania ľudských práv a impotentnej štátnej moci...je obžalobou spoločnosti, v ktorej sa majú lepšie asociálni paraziti ako poctivo pracujúci občania...za to posolstvo a za odvahu Tomáša Magnuseka dávam filmovej sérii štyri hviezdy
Za volantem nepřítel (1974)
o umeleckej hodnote filmu je zbytočné sa baviť, dejovo je to nezvládnuté. A ideologicky? - "podle vkusu každého soudruha" (ale Dubček bol fakt sympatiak :-) ) No ak sa bude v budúcnosti konať nejaká kontrarevolúcia proti súčasnej, pre mnohých tiež neradostnej mizérii, treba dávať pozor na ozbrojené nevojenské zložky - vo filme odznela hláška: "dokud mají dělníci zbraně, je celý ten model mýdlová bublina"...zaujímalo by ma, čo by tak robili ozbrojení robotníci v súčasnosti? To by bola asi streľba ako pri Verdune :-D
Hĺbkový rekord (1985) (TV film)
myšlienka filmu je dobrá, herecké výkony dokonca výborné, ale samotná dejová línia je slabá, roztrieštená, chýba jej pevný základ a pútavejšia myšlienka - ponúka sa paralela s českým seriálom Inžinierska odysea, ktorý je dejovo podstatne lepšie zvládnutý...napriek tomu je film veľmi zaujímavou sondou do ľudských duší, nechýbajú mu ani prvky humoru a nie je tak ľudsky a sexuálne asketický, ako spomínaný český seriál...legendárny športový komentátor Gabo Zelenaj, stvárňujúci sexuchtivého ufológa a neuznaného vynálezcu je jednoducho boží :-D
Idiot (2017) (divadelní záznam)
Dostojevskij sa isto iste obracia v hrobe...na Slovensku pomaly vymiera výborná herecká garnitúra a "chaľaňi" nestoja ani za fajku močky...mimochodom - pôsobilo by vierohodnejšie, keby si hlavnú úlohu zahral Kemka ;-)
300: Vzestup říše (2014)
veď keby to bola len digitálna nuda plná trápnych spomaľovačiek - ale tá popkornová absurdita a to klišé!...samozrejme, nešetrilo sa prázdnymi frázami, ako demokracia, tyran, spravodlivosť, sloboda a pod., aby i rozumovo slabšie disponovaný divák pochopil paralely so súčasnosťou...no najviac je mi ľúto úbohých Grékov - nielen že ich neskôr zotročili Rimania, ale ich sprznil i režisér - a to som ešte nespomenul Iráncov, tých samozrejme Murko zhovädil najviac ;-) keby to aspoň čiastočne ospravedlnili slušné herecké výkony - no tie boli pod psa...tak aspoň jednu hviezdičku za efektný vizuál a druhú za rajcovnú dominu Evku Greenovú
Válka Bohů (2011)
masakrálna brutalita jasne prevažuje nad príbehom a hereckými výkonmi - film uspokojí snáď iba homosexuálneho sado-maso fanatika. Singh by mal ostať pri reklamných klipoch automobilky Tata
Auta 2 (2011)
tento paškvil zrejme v počiatku financoval Elon Musk, ale na konci krachol ako jeho Tesla a vyhral to starý dobrý benzín ;-)...okrem toho, že to bola oproti prvému dielu totálna nuda, bol to i "eintopf" totálnych nezmyslov...jediným plusom bol vydarený slovenský dabing...proste - dospelý žasne, dieťa sa diví...zaujímavosť: ceremoniár v britskom kráľovskom paláci bola česká Tatra 87 - proste - amíci bodovali... :-DDD
Medená veža (1970)
tento film je dokonalou symfóniou, ktorú tvoria špičkové herecké výkony, pútavý scenár, geniálna réžia, fascinujúca kamera a emocionálna hudba...film vťahuje očareného diváka do deja, vyráža mu dych a vháňa mu slzy do očí...drsná krása slovenskej mentality, podfarbená nádhernou scenériou Vysokých Tatier tvorí jadro drámy o ľudských hodnotách... je to bezpochyby najlepší film v dejinách slovenskej kinematografie.