Recenze (748)
Laskavý divák promine - Den jsou dvě srdce lidská šťastna spolu (1994) (epizoda)
S přihlédnutím k Příběhu lásky a cti (1977) mi tento díl připadal poněkud ochuzený.
Laskavý divák promine - Nesmějte se pavučince (1994) (epizoda)
Baladu horskou mi recitovala jako dítku školou povinnému moje babička. Přišlo mi to vhod, když jsme se měli ve škole naučit jednu z Nerudových básní. Co se učí dnešní děti?
Jan Žižka (1955)
Škoda, že naší hymnou není Kdož jsú boží bojovníci.... Bitva u Sudoměře je natočena skvěle.
Jarní píseň (1944)
Příjemné překvapení. Několikrát jsem si vzpomněla na Stříbrný vítr i Měsíc nad řekou. Z herců zaujal především František Smolík (ty hlášky!), trochu zklamala Růžena Šlemrová a Svatopluk Beneš. Leč pochybuji, že děj by se v reálu stěsnal do tak krátkého časového období.
Mistr Kampanus (1993) (TV film)
Televizní inscenace z dob, kdy Václav Postránecký dokazoval svůj herecký um jinak, než později v přihlouplých seriálech. Neustále se mi vnucovalo srovnání mistra Kampana s Emilem Háchou. A výrok "Což by nebylo proti všemu právu, aby Čechové tady, na své půdě, byli jako cizinci?" mi přišel až příliš aktuální.
Hrbáč (1959)
A já pořád, proč mi matka a dcera připadají jako sestry. Po iks desetiletích od prvního zhlédnutí zjistím, že jde o dvojroli. :-/ A propos, přes všechna "ale" mi z Hunnebellových filmů připadá Hrbáč pořád nejlepší.
Princ Mamánek (2022)
Podobnou spatlaninu aby pohledal - snad jen když pejsek s kočičkou dělali dort.
To neznáte Hadimršku (1931)
Jak mám Buriana ráda, tenhle film mě nikdy nechytnul.
Sňatky z rozumu - Epizoda 5 (1968) (epizoda)
Už se asi nedozvíme, kdo propašoval do tohoto dílu (z hlediska děje naprosto zbytečný) lapsus, že Zeyer je šťastně ženatý. Byl to Vladimír Neff nebo Otto Zelenka? I když Zeyera leckteré dámy snažily ulovit (např. Zdenka Braunerová) i několikaletá snaha vyšla naprázdno.
Ranhojič (2013)
Velké očekávání, velké zklamání. Když mě ze tříhodinového filmu nadchly především záběry pouště, je něco špatného ve státě dánském. Pardon, německém.