Recenze (748)
Cartouche (1962)
Tři hvězdičky za netradiční konec, za odhodlání jít za svým navzdory všem, navzdory osudu. První polovina filmu mi, přiznávám, připadala hodně zaměnitelná až trapná.
Jako zabít ptáčka (1962)
Trochu jsem se obávala, co znovuzhlédnutí filmu udělá s mým pomyslným žebříčkem, na kterém po léta sedí jak kniha, tak film na horních příčkách. Zbytečně. Vedle Dvanácti rozhněvaných mužů a Kdo seje vítr další dílo, kterému ani léta neubrala. Úžasný casting: dětská vizáž Čipery a Della předjímá pozdější filmovou podobu Capoteho a Leeové ve filmu (Capote). Filmu můžu vytknout jedinou věc: v momentě, kdy Atik jde do garáže, aby informoval Robinsonovu rodinu o jeho smrti, a Jem naléhá, aby ho vzal s sebou, zvukař neuhlídal akustiku; je slyšet, že herci mluví v uzavřeném prostoru, ne v reálu. Ale to je jediná vada na kráse. Všechna pozitiva už mnozí vyjádřili přede mnou.
Řeka čaruje (1945)
Jeden z nejpůvabnějších českých filmů a moje srdeční záležitost.
Píseň za chudého chlapce (2003)
Jednoznačně pět hvězdiček. Bez diskuze. Já vím, Špatná výchova, Slavíci v kleci apod. - a přesto. Není to divné, že ti nejlepší umírají předčasně?
Čarodějky z předměstí (1990)
Pro mě mimo jiné dokument z doby, kdy se stavělo Jihozápadní město; a věřte nebo ne, i po letech se mi ten film líbí.
Svatba mého nejlepšího přítele (1997)
Neuvěřitelně pitomý příběh. Julia mě nechává chladnou, Cameron byla příšerná. Všechny hvězdičky pro Ruperta.
Špatná výchova (2004)
Moon River mě vždycky dostane. A k tomu Cuore matto a Gael García Bernal...
Skvělí chlapi (2000)
Když mi v PC zmizel kus textu, vybavila se mi scéna, kdy profesor Tripp přijde v jednom momentu o několikaletou práci - a hned mi bylo líp.