Recenze (35)
Zrcadlení (1977)
Film vylhaný od začátku až do konce, navíc časová rovina odehrávající se 47/48 je tak schematická, že snad schematičtější být více nemůže.
Sváteční jezdec (1969)
V podstatě reklama na Esso a Jiří Lír konečně v hlavní roli.
Fandy, ó Fandy (1983)
Film jsem viděla poprvé až nyní (2011), tu dobu jsem nezažila. Jistě, je to místy dost přitažené za vlasy - za každou cenu gag, pokus o crazy komedii atd., ale stejně to je snímek pozoruhodně svižný a pro mě osobně překvapivý v tom, jak znázorňoval tehdejší pracovní morálku v některých regionech a morálku doby obecně. Taky mě překvapila scéna s Bédou coby prostitutem. Prostě na tu dobu poměrně nezvyklé. Tři hvězdičky si to zaslouží.
Občanský průkaz (2010)
Film je takové pěkné učesané retro, u kterého člověk neřve smíchy, ale taky mu je jedno, co se v něm bude odehrávat. V časovém rámci cca čtyř let na příbězích čtyř mladíků jsou zachyceny pokud možno všechny atributy tehdejší doby plus jako bonus načrtnutí, jak bylo pro některé mladé hochy životně důležité získat modrou knížku a jak se to dělalo. V podstatě žádné drama, žádný konflikt, jedinou skutečně zajímavou postavou je otec Petra. Tak snad už to bude poslední dílko z dob "normalizace". Že už žádný padesátiletý režisér/producent nebude mít potřebu natočit si svoje semdesátky/osmdesátky. Trojanové a Hřebejkové, vašich retro komedií už bylo dost!
Případ Lupínek (1960)
Pro mě osobně mnohem zajímavější než například Valáškovy filmy ze stejné dekády.
Výstraha (1953)
Je to blbina, ale humorná. Člověku je líto těch herců - Boháč, Hanus, Šmeral - ten je opravdu tragický. Úsměvná je "kreace" Josefa Hlinomaze na půdě parlamentu coby rozhořčeného poslance. A Dohnalova výslovnost slova "reakce" - to nemá chybu.
Zvony z rákosu (1950)
Nenadchne, ani neurazí, další z Kubáskových "sociálních" filmů.. Taková socialistická selanka z počátků dělnického hnutí. Režie zcela nenápaditá, blíží se k pokusu o sorelácké pojetí, sovětská inspirace nepopiratelná. Stačí vidět jen jednou.
Pan Habětín odchází (1949)
Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších takto tematicky zaměřených filmů v době svého vzniku, vysoce převyšuje vyložené plakátové blbiny z raných let 50. Solidní drama, velmi dobré civilní herecké výkony, propracované dialogy, žádné hloupé ideologické fráze; akorát hudba je příliš dramatickou, ale to byl dobový trend. V každém případě stojí za zhlédnutí.
Mechanik (2004)
Třetí hvězdička pouze pro Balea.
Srdce v zajetí (1946)
Taková britská selanka ze zajateckého tábora...Mnohem raději mám Stalag 17.