Recenze (192)
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
death proof jsou 2 skvele honicky a skvely kurt russell. skvela prvni polovina a priserna druha polovina. footfetish a zabavne dialogy v prvni polovine a ultranesympaticke herecky a nudne dialogy v druhe polovine (scena kdy zerouci a mlaskajici rosario dawson a spol. tlachajici uz-ani-nevim-o-cem je bezpochyby tim nejhorsim, co kdy tarantino natocil). tenhle rovnicoidni komentar naznacuje, ze death proof asi neni uplne ok. neni. tarantino se zastavil na miste a hraje si na vlastnim pisecku, je nejvyssi cas skusit uz natocit neco UPLNE jineho.
Láska nebeská (2003)
love actually je na-zacatku-singles-na-konci-vsichni-happy together romanticka komedie, ktera ani neurazi, ani nenadchne. budouci vanocni klasika.
Nashville (1975)
film nashville trva 160 minut, odehrava se hadejte - kde, v podstate nema zadny dej a do toho hraje country. to opravdu nezni moc lakave. ale - nashville je super! klasicka stiplave ironicka altmanovina, tentokrat z opravdu sverazneho prostredi se skvelym soundtrackem (zaslouzeny oscar).
Gimme Shelter (1970)
udalosti na altamont speedway 1969 ukoncily eru hippies a patri k zakladnimu vzdelani kazdeho hudebniho fanouska. bylo to peklo - shodou okolnosti presne zachycene dokumentaristy pracujicimi pro rolling stones. gimme shelter je mj. i snuff, pote co stouni dohrali under my thumb (zde spolecne se sympathy for the devil v exceletni verzi) byla kamerou zachycena vrazda mereditha huntera, ktereho ubodal jeden ze clenu hell`s angels, kteri tu na doporuceni greateful dead delali ochranku. jeste predtim stihli knockoutovat zpevaka jefferson`s airplane. leader hell`s angels nasili svych ovecek omlouval tim, ze jim divaci kopali do motorek. ehm...
Zelig (1983)
i pres kladne a zajimave znejici reference je zelig rozhodne to horsi, co woody allen natocil. celkem originalni namet srazi nemastne-neslane provedeni, nulova zabava a starobinecka nuda. zelig by to s nocni reprizou az kvizu prohral na cele care.
2046 (2004)
2046 by mel byt davan za priklad filmu, kde forma zvitezila nad obsahem a sve vitezstvi podtrhla stylovou mortalovskou fatalitou. film je sice skvele zahrany a nad jeho vizualni strankou by takovemu honzovi hrebejkovi musely vypadnout oci do gulase, nicmene je tak neuveritelne nudny, ze by mi za jeho dodivani mel kar - wai wong dat metal. adresu mas v poste. PS : a stejne jsem to nedodival.
Bounty (1984)
donaldsonova verze vzpory na bounty je nejednoznacna, temna, verohodna a bohuzel i nedocenena. je totiz nejlepsi.
Ples upírů (1967)
roman polanski si vzal priklad ze znameho kuchare pejska (s malym p) a do vrouciho kotle hodil upiry, nadsazku, spetku horroru, stylove kulisy, sileneho vedce a na zaver prihodil i svou kocicku sharon tate (RIP) a sebe do hlavni role. naservirovany vysledek chutna bajecne a je zcela jiste na prvnim miste mezi upirskymi komediemi (kde je jak znamo znacna konkurence).
Modrá laguna (1980)
pobyt na tichomorskem ostrove s brooke shields "ve dvou" je jednou z nejprijemnejsich veci v zivote kazdeho mladeho muze. samozdrejme s nenapadne fungujicim backgroundem (zdravotni sestra, kosmeticka a simpanzi jazzovy kvintet). bez toho by to uz nebylo uplne ono...
Hrdina (2002)
vubec bych se nedivil, kdyby byl film ying xiong v cine bran jako narodni poklad a jedna kopie dvd by byla vyslana cinskym vesmirnym programem do vesmiru. hrdina je totiz dokonaly cinsky export, s laskou napsany, dobre zahrany a dokonale natoceny. PS : hrdina je pribeh vysvetlujici typicky cinskou nutnost poddat se logice "jedinec nic neznamena, dulezite je blaho masy", na pozadi sjednoceni ciny prvnim cisarem s-chuang-ti a jakekoliv poznamky o komunisticke agitce zde pusobi ponekud trapne.