Recenze (8)
Pixely (2015)
Nedá mi, no musím okomentovať. Očakávam silno rozporuplné ohodnotenia. Film možno niektorým kritikom nevoňal či už kvôli filmu samotnému (silno predvídatelný dej a plný klišé) alebo účasti tu veľmi neobľúbeneho Adama Sandlera. No ja som sa smial od začiatku až do konca. A práve o to autorom išlo. Osobne si na staré "pixelové" hry veľmi rád spomínam a tento film bol pre mňa nostalgickým návratom do detstva a ešte som sa u toho sakramentsky bavil! Mňa teda hocičo nerozosmeje a na komédie som dosť kritický , 100 ludi 100 chutí a tak je to aj s humorom kde každému sedí niečo iné. Čuduj sa svet toto mi sadlo perfektne. Druhým pozretím možno názor zmením, no zatiaľ bez okolkov 5* za skvele strávený letný večer pri pozeraní tohto pixelovaného čuda............ PS: Vidieť Tyriona Lanistera naháňajúc zlého Pacmana v Mini Cooperovi sa nevidí každý deň.
Hobit: Bitva pěti armád (2014)
Zhliadnuté v kine, takže povinnosť som si splnil. Teraz k veci , tešil som sa veľmi ale potešený som neodchádzal ! Film mi prijde bezduchý proste všetko nam je podané tak, ako keby to bolo natáčané nasilu a celý štáb Hobita nenávidel ale chcel sa cez neho ukázať čo všetko dokážu digitálne prehnať. Peter Jackson je tam asi jediný čo Stredozem naozaj miluje a má k Tolkienovi vybudovaný vzťah. Ale aj tak je nam všetko hodené na scéne v zmysle snáď pochopíš + skoky zo scény na scénu a späť proste všetko sa deje naraz alebo sa nedeje nič ! Chválim fakt že Legolasovi sa konečne minú šípy ale inak vyzerá divno s tými výraznými očami skoro až strašidelne , v 3jke ale aj v 2jke z neho spravili stroj, ktorý sám porazí nepriateľa a to nehovorme o tom že fyzika pre neho neplatí. Azog dostal do vienka žiabre, Pavéza dračí hlas, Saruman palicovú techniku ala Jágr. Bilbo má o pol metra dlhšiu šlapu ako v dvojke, Sauron vyzerá ako z nepodarenej kreslenej rozprávky. Strašne iritujúca postava je ten sluha z Jazerného mesta a je to čisto nafejkovaný Gríma Červivec z Dvoch veží. Všetko je to troška pritiahnuté za vlasy a prehnané lebo štáb chcel urobiť z Hobita väčší nárez ako bol LOTR, lenže to jednoducho nejde! LOTR hral na psychiku ! U Hobita to až tak nefunguje , je velmi digitálny a menej realistický ale hlavne je strašne predvídatelný. To je dôvod prečo LOTR zostane jedna z najlepších trilógií ak nie najlepšia v historii kinematografie a Hobit len slabší odvar a plnenie si sna Petra Jacksona ! No ako fanúšik Tolkiena dokážem prižmúriť oko a paradoxne ďakujem Jacksonovi že vôbec Hobita máme , koniec síce nebol pompézny ale priamo naväzuje na Spoločenstvo čo sa cení. PS: Štáb si jednoducho neuvedomuje že Hobit má zostať v tieni LOTR a nie ho za každú cenu robiť úžasného a senzačnejšieho ako je trilógia o prsteni, to ale nejde LOTR je príbeh veku sú v ňom najväčšie bitky veku. Je to silené na 3 filmy v snahe vytrieskať z toho peniazky čo je mínusom. Pozeráme sa nato možno až velmi kriticky ,samotný film je oproti väčšine filmom z tohto žánru na míle . ;)
Kajínek (2010)
No tak jedna vec je tá či s neho robia nevinného alebo nie , TU SA HODNOTI UROVEN FILMU A NIE ČI OBSAH FILMU JE PRAVDA , čiže netreba dotoho vkladať osobne pocity z KAJINKA ktore potom ovlivňujú hodnotenie samotneho filmu ako takého ! Z pohladu filmu je na pomery českej kinematografie vskutku super (povedal by som niečo extra) a prevyšuje dokonca aj americke thrillery !!! Ako tu bolo už spomínané po obsahovej stranke ktora je velkou neznamou scenarista vytlačil 120% !!! A pozerajte sa hlavne nato aký bol rozpočet ! Tento film ma velmi prekvapil a aj celosvetovo ma podla mňa čo ponuknuť keďže je podla skutočnej udalosti a to zvyšuje jeho hodnotu , keby sa jedna o fiktívny príbeh ,upraviť a ukončiť ho možu ako len chcu , lenže tu musia konať tak ako sa činilo a to scenaru zväzuje nohy !!! Je tu vela faktorov a dokonca aj sam Kajínek pretože on predal prava na natačanie kedže je to film o ňom !!! Preto netreba film zhadzovať pretože je dobre spracovaný , ano vždy su veci na zlepšenie , no aj tak !!! 5* to čo Jákl predviedol pri svojej premiere , klobuk dole !!! Tento film si zasluži vyššie ohodnotenia než dostava !!!
Gran Torino (2008)
Majstrovské dielo , ktoré si sam zrežírovala aj odohrala legenda filmového plátna akou Clint rozhodne je ! Film o národovcovi Kowalskom ktorý miluje Ameriku ! Vojnový vyslúžilec na zaslúženom dôchodku spoznáva Hmongskú rodinu ! Chalan z tejto rodiny sa mu pokusi ukradnúť pýchu svojho života - starý FORD GRAN TORINO ! Paradoxom je že si najde cestu k tomuto chlapcovi a vo filme pre neho predstavuje niečo ako pravého syna ! Jeho skutočná rodina by ho najradšej už pochovala a nič iné nevidia len dedičstvo ! Neskutočne krásne spracovaný film bohatý na city v ktorom sa Kowalsky len málokedy vzdiali od svojej verandy ! Naozaj bravúrna rozlúčka majstra herca !
Vikingové (1999)
Film ktorý je o histórii ale aj nie je, Ahmed je skutočná historická postava a mal aj s Vikingami čo dočinenia , no inak si príbeh s históriou ruku nepodaval . Je to klasický dobrodružný príbeh, ktorý hlavne vo svojich bojových scénach pôsobí veľmi efektne. Má mnoho silných momentov. Grandiózna hudba od Jerryho Goldsmitha doplňuje hrdinské činy Bulwaja (Vladimir Kulich) a jeho bojovníkov. Vikingovia bez Banderasa by nebolo to pravé orechové a myslím že tento film patrí k tým najlepším od Banderasa. Jednoducho aj v rámci výčitiek je ten príbeh uveriteľný a má niečo do seba ! Určite doporučujem !
Prokletý ostrov (2010)
film ktorý nie je pre každého diváka ! Film strašne na rozmýšľanie ! Ťažký film ktorý ale ma v sebe svoje opodstatnenie ! Boj DiCapria so sebou a najmä s okolím ! Jeho sny a predstavy dokážu diváka zmiasť a nepomáha tomu ani obmena okolia ktoré chce za každú cenu spraviť blázna z hlavného hrdinu , vojnového veterána , ktorý až priveľa vie ! Tu sa nám ukazuje ako sa aj zo zdanlivo normálneho človeka dá spraviť blázon ! Dôkazom toho je aj rozporuplný záver , no posledná scéna , posledných par sekúnd je neskutočných , ako v podstate sam prizná že uniku niet , a nezostáva nič len podľahnúť Mengelovským metódam v Nemecku z obdobia 2.sv. vojny . Film pri ktorom sami neviete , čo je realita a čo nie !
Sherlock Holmes (2009)
Nápadité moderné spracovanie Sherlocka ! Už to ale nie je ten Sherlock ktorého si predstavujeme často v jeho kabáte , čapicou a fajkou ! No aj tak by som povedal že ma to príjemne prekvapilo ! Aj keď dej nejako neohúril a bol predvídateľný , vynahradili to niektoré veci . A to : scenéria Londýna , hudba on Zimmera ,samozrejme Robert Downey ktorému skvele sekunduje Jude Law , a samotné pojatie nového Holmesa ! Režisér nám ho predkladá ako pána dokonalého ktorý však má svoje muchy ! Vďaka komickému poňatiu si tento film zaslúži 4*, určite príjemný film ktorý sa vôbec neodkláňa od pojmu Sharlock Holmes ba ho ešte vylepšuje o čosi nové načo nie každý zareaguje pozitívne !
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011)
tak ako fanúšik Harry Pottera som si nemohol nechať ujsť posledný film ! Po piatom filme ktorý ako tak mohol prijať kritiku sme sa dočkali ! ... síce až na koniec ságy ! Pán Yates sa síce snažil vo všetkých dieloch ktoré natáčal ako len vládal , no keď scenár v niektorých pasážach bol odlišný od kníh , tak to nakoniec často skončilo sklamaním ! Posledný diel po rozdelení na 2 časti vyvolával rôzne názory , slabšia prvá časť je však zatienená oveľa lepšou druhou časťou , ktorá sa síce tiež pasovala s knižnou predlohou , no nakoniec to bolo finále ako sa patrí ! Fanúšik HP tak ako aj ja určite ospravedlní chyby typu ! Harry je takmer celý čas v knihe pod neviditelným plašťom , no tu sme mali česť ho vidieť len raz a to len v Gringotbanke ! Súboj Harry vs. Voldemort pred očami všetkých , je súbojom bez svedkov , zabitie Snapea sa neodohráva v škriekajúcej búde , no všetko by som odpustil ale vec čo ranila všetkých fanúšikov HP je scéna : Mam bazový prútik v ruke a zlomím a odhodím ho skôr než si opravím starý s perom fénixa !