Oblíbené filmy (9)
Forrest Gump (1994)
Spalovač mrtvol (1968)
Úžasně natočený snímek vystihující temné stránky té doby v podání skvělých herců v čele s panem Hrušínským – navíc kamera v pojetí Stanislava Miloty vás přímo vtáhne do děje (efekt rybího oka) a přestanete mít pojem o čase. Celou dobu mě běhal mráz po zádech a závěrečná scéna, kdy pan Kopfrkingl (R. Hrušínský) pronásleduje mezi rakvemi svoji dceru, se mi navždy zapsala do podvědomí. Dokonalý film. 100 %
Zelená míle (1999)
Myslím, že tady lze stěží pochybovat o tom, kolik filmu udělím hvězd. Filmu vévodí naprosto famózní herecké výkony - Tom Hanks je jako vždy mistrný, ale rád bych vyzdvihl Davida Morse, který semi chvílemi líbil dokonce ještě víc nebo Sama Rockwella díky kterému měl snímek i trochu vtipu a šílenství zároveň. Příběh sám o sobě je také nádherný (King je prostě king) a zejména druhá polovina filmu vás nepustí od televize ani na krok; faktme je, že se jedná ze značné části o sci-fi, ale to filmu neubírá, naopak. Rozhodně nelžu, když tvrdím, že závěrečných třicet minut jsem na televizi hleděl téměř s otevřenou pusou. Někdo z vás se tím možná "pohltit" nenechá, ale pro mě osobně (a jak koukám, tak zdaleka nejen pro mě) je tohle jeden z nejlepších filmů, které jsem v životě viděl a nemá to prostě chybu. 100 %
Vratné lahve (2007)
Jak zde píši ostatní, tak je to přímo "balzám na duši". Krásný současný snímek dokázal nádherně vykreslit starosti a radosti normálních lidí. Také se nám tuším poprvé od snímku Na samotě u lesa představují Zdeněk Svěrák s Danielou Kolářovou jako maželský pár. Celý film jsem se od děje nedokázal odpoutat a i díky řadě hlášek zejména zklamané manželky pana Tkalouna dávám filmu 5*. 90 %
Kladivo na čarodějnice (1969)
Tento český film by měl vidět povinně každý zejména mladší divák aneb Ukázka toho, jak se dříve chovala církevní inkvizice. Velmi nadprůměrné jsou zde herecké výkony - Vladimír Šmeral si roli inkvizitora Bobliga z Edelstadtu vystřihl tak úžasně, že vám z něj je skoro až špatně; Josef Kemr se také blýskl v roli pro něj neobvyklé, totiž v roli nevrlého a odporného "poskoka" Bobligova a můžeme zdě vidět mnoho dalších skvělých hereckých výkonů (Eduard Cupák, Elo Romančík atd.). Obzvlášť drsně je zde zobrazeno samotné mučení nevinných převážně žen - palečnice, natažení na skřipec i španělská bota a "krásně" je zde vidět, co s člověkem takové mučení udělá a jak se nakonec přizná k věcem, nad kterými nám dnes zůstává rozum stát. Každopádně film doporučuji, za sebe dávám 4 hvězdičky, ale chvíli jsem přemýšlel i nad 5. :-) 88 %
Bílé peklo (2001)
Když se řekne německá kinematografie, tak se většině vybaví nepříliš valné televizní filmy a krimiseriály různé obliby, ale snímek Bílé peklo je výjimka potvrzující pravidlo. Vězeň z gulagu Clemens Forell putuje přes 14 000 km, aby se dostal za svou rodinou do německé vsi. Krásně vystihnutá atmosféra beznaděj dělají z filmu snímek vrcholné kvality. Určitě stojí za to se na něj podívat. Jediná slabina snad spočívá v trochu rychlém konci, který bych po tak dlouhé stopáži, jakou film má, očekával trochu více rozvedený. 4+* 87%
Amadeus (1984)
Pelíšky (1999)
Poslední upír (1993)
Jeremy Brett se pro roli Sherlocka musel narodit, jinak to není možné. Film má vynikající výpravu, skvělé kostýmy a syrovou atmosféru. Celá zápletka je lehce mysteriózní, ale do 19. století mi prostě sedí. Btw sledovat Jeremyho Bretta v divadle musela být úchvatná podívaná, musel to být zážitek... Stejně jako tady. Už přes 25 let není mezi námi... :-( Tohle byl jeden z jeho posledních filmů. Když zemřel, bylo mi 5 let. Dnes v dospělosti si jeho filmy užívám jako málo co.