Oblíbené filmy (10)
Tenkrát v Americe (1984)
Jeden z nejlepších filmů vůbec, s geniální výpravou, která přesně zachucuje atmosféru všech tří dějových linií. Strhující výkon De Nira, který byl v roli Noodlese fantastický. Vysněné dílo mistra-režiséra, kvůli kterému odmítl režírovat kmotra, a vytvořil mafiánský epos, který svým příběhem pokrývá plochu více než čtyř desetiletí. Příběh nenaplněného snu, zmařeného přátelství, touhy po moci, lásce, to vše vtisknuté geniálním Leoneho rukopisem, dělá spolu se Zuřícím býkem nejlepší film 80.let.
Mafiáni (1990)
Vše co jsem si kdy přál, od sledování filmu dostat. Monumentálnost, svižnost, tempo a síla v příběhu o více než přitažlivém stylu života, kde se nehledí na následky a kde pro sebereflexi není místo. Biják, kterému se - co do majestátnosti - přibližuje snad jen Once upon a Time in Amerika, ale pod tíhou reality Goodfellas padá i on. Dobová hudba, která doprovází celý film, navíc není jen potvrzením toho, že cit Scorseseho pro výběr hudby nemá mezi režiséry konkurenci, ale i toho, že Goodfellas je nejkomplexnější film o mafii a jeden z nejlepších filmů všech dob. Pro mě nejlepší.
Kmotr 1, 2, 3 (1992)
Frankensteinova nevěsta (1935)
Město bohů (2002)
Suburra (2015)
Koncentrované, ucelené, příběh bez jednoznačně hlavní postavy. Velice libové tempo, i postavy jednotlivých linií. Celá loď se nezadržitelně plní vodou a zdaleka není jasné kdo s ní půjde ke dnu. Nechci nijak velebit hned po zhlédnut, ale Gangsterky mohou být vděčné za tenhle příspěvek.
Interstate 60 (2002)
Moje malá velká srdcovka.