Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (CinemArt)
(více)Videa (12)
Recenze (488)
Evropa se s filmy s gangsterskou tématikou moc nemaže, zbytečně mafiány neromantizuje a když dojde na násilí, tak se snaží být co nejvíc surová s důrazem na realismus. Ale film samozřejmě není primárně o násilí, to hraje až nevím kolikáté housle... tady hraje prim skvělý scénář, hudba a režie. Takže kdo ještě neviděl, a výše popsané je jeho lajna kokeše, tak honem mrknout ! ()
„Tohle je Řím. Tady je nebezpečné i přecházení přes ulici.“ Vzhledem ke zdejšímu vysokému hodnocení a kladným ohlasům jsem čekal žánrovou pecku. A nutno konstatovat, že jsem se jí také opravdu dočkal. Promakaný vizuál spolu s na první poslech ne úplně hodící se hudbou (brzy však divák přijde na to, že sem naopak sedne moc dobře) vytváří místy až hypnotickou atmosféru. Ta nádherně dokresluje všechno to falešné pozlátko na povrchu a skutečnou prohnilost uvnitř. Reálie hlavního italského města to jen podporují, a ač se zdá Řím velký, všudypřítomné špíně je vlastně moc malý a těsný. Příjemných chvilek si tu divák moc neužije, to spíše mrtvol, intrik a demonstrace moci (ať už domnělé nebo skutečné). A nejhorší (ve smyslu nejlepší) na tom všem je, že to vůbec nepůsobí jako z jiného světa, spíš naopak velmi reálně. Menší problém jsem měl jen s nedořešením některých dějových linek, resp. osudů postav v čele s tou (docela nevyužitou) církevní. Příbuzný seriál Gomora jsem zatím neviděl, ale Suburra mě na ni rozhodně nalákala. ()
Drsná atmosféra římského podsvětí se spletenci vztahů sahajícími od "obyčejných lidí" přes podnikatele až po politiky. Kauzalita událostí, které během jednoho týdne doslova vedou k apokalypse. Film jede ve velkém tempu a nestíhá nudit (to se místy stávalo u Gomorry (Matteo Garrone)). Brutální, chladný a pomstychtivý snímek o boji o moc. ()
Jestli lze o nějakém filmu prohlásit, že má styl a big balls, tak je to bezpochyby Suburra. Italské podání o podsvětí v porovnání s americkým je o něco atraktivnější a dravější. Absolutní dominance ve vizuálu a překvapivě fungujícím soundtracku. Skvělé postavy a skvostná přehlídka několika sociálních struktur od církve přes mafiánské bossy až po rajcovní děvky. K úplné spokojenosti mi chyběl jen větší tah na branku a efektnější finále. Ovšem v rámci žánru a celkového vyobrazení násilí rozhodně nadprůměr. ()
Kdyby byly všechny penězovody průhledné, tak by byla politika křišťálově průzračnou oblastí. Jeden z vydařenějších thrillerů poslední doby. Děj je velmi propracovaný, tudíž trvá geniálnímu člověku se zorientovat ve všech postavách a jejich motivacích přibližně hodinu. Nechtěl bych být v kůži těch méně šťastných lidí, kteří tápali snad až do konce. Velice se mi líbila syrovost snímku. Během 20 minut člověk uvidí hned 3 ciciny, z nichž jednu vlastnila dokonce nezletilá slečna. Tedy herečka nezletilá pravděpodobně nebyla, jinak by podobnou scénu mohla absolvovat jen s falešnými doklady. Pokud někdo čeká nějaké obrovské a brutální války gangů, jak slibuje obsah, tak bude pravděpodobně zarmoucen. Akce je ve filmu velice po skromnu. Více se snímek soustředí na budování hutné atmosféry a několik nečekaných zvratů, které se vynoří odnikud a stejně rychle zase zmizí. Snímek není v žádném ohledu přestřelený a působí opravdu velice realistickým dojmem, což je snad jeho vůbec nejsvětlejší stránkou, ze které je většina diváku nefalšovaně a právem unešena. Postavy jsou velmi dobře povybírané a kvalitně zahrané. Dialogy jsou vybroušené. K dokonalosti mi tam však přeci jenom něco scházelo. Nebo byla moje očekávání ze zdejších chvalozpěvů nastavena jenom příliš vysoko. O maximálním hodnocení jsem prostě ani nezauvažoval. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Výraznou hudební složkou filmu jsou skladby formace M83 z jejich původní tvorby. Film obsahuje celkem 13 skladeb M83 (včetně těch nejslavnějších): Outro, Midnight City, Wait, Violet Tree, Sister (Part I+II), Waves Waves Waves, My Own Strange Path, By the Kiss, We Own the Sky, On a White Lake Near a Green Mountain, In the Cold I'm Standing, Bruits de train. (POMO)
- Režisér Stefano Sollima sa vyjadril, že pokiaľ by si mal vybrať, jeho obľúbenou spomedzi postáv by bol "Osmička" (Alessandro Borghi), pretože ako jediný sa riadi svojimi hlbokými citmi - snom zmeniť svoje mesto a láskou ku svojej snúbenici. (Sufferer)
- Režisér Stefano Sollima prezradil, že film sa dočkal rozhorčených reakcii od talianskych politikov i protestov od zástupcov Vatikánu. (Sufferer)
Reklama