Režie:
Tim BurtonScénář:
Daniel WatersKamera:
Stefan CzapskyHudba:
Danny ElfmanHrají:
Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken, Michael Gough, Rick Zumwalt, Michael Murphy, Andrew Bryniarski, Pat Hingle (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Během vánočních svátků rozpoutá v ulicích Gothamu peklo znetvořený muž přezdívaný Tučňák. Mstí se za rodiče, kteří ho po narození hodili do kanálu, i za samotu, v níž byl nucen žít. Jeho nenávisti využije milionář Schreck a přesvědčí ho ke kandidatuře na úřad starosty. Chce jeho prostřednictvím ovládnout město. Milionář Bruce Wayne je nucen znovu v masce Batmana vyrazit do boje, vinou Tučňákova ďábelského plánu se však stává v očích veřejnosti zločincem. Zvrátit nepříznivou situaci a k tomu zachránit město se zdá nemožné. Naštěstí je tu ještě Kočičí žena, která má se Schreckem nevyřízené účty. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (705)
Film s Batmanem? Jedině tenhle. Protože oslava fašistické estetiky říznutá dokonalostí art deco, to je spojení lásky. Vybroušená filmařina s obdivem k dokonalosti sochařiny. Takový je příběh Kočky a Tučňáka. Počátkem 90. let osvěžila Hollywood hodně zajímavá vlna, která čerpala inspiraci z 30. let, a stejně, jako laskavě poživačné byly remaky s návratem ke kořenům klasických monster Universalu, i Burtonův tým pochopil, odkud vzít pravé požitky. Pakliže ale potřebovali něco komického do dekadentního světa nového expresionismu, zvolili Ledovou královnu inspirovanou takovými šašky let 40. jako byla Betty Grable. Jasně tím definovali počátek nevkusu a konec blaha. Miluju Michelle Pfeiffer za její rozpolcenou Selinu a Dannyho De Vita za ptačího Oswalda. Michael Keaton pobavil rozhodně více, než-li v jedničce. Kdo máte slabost pro Batmanův návrat, neváhejte s 2 DVD vydáním. ()
║Rozpočet $80miliónov║Tržby USA $162,831,698║Tržby Celosvetovo $266,831,698▐ Tržby z požičovní VHS v USA $100,100,000║ Výborné obsadenie, Michelle Pfeiffer a Danny DeVito sú excelentný vo svojich úlohách, vizuálna stránka opäť výborná, miestami troška okresať - doladiť dej a pridať troška nejakej tej akcie na vrch a bolo by to dokonalé. /80%/ ()
Gotham City se vrací na scénu, o různé role se pere spousta slavných herců, v masce a okřídlené kombinéze se nakonec vrací Michael Keaton, Danny DeVito prý ani předem nečetl scénář. A kývl. Autoři se docela sympaticky odchylují od pravidel comicsu, jsou satiričtí, o dost temnější, výpravnější než napoprvé, předkládají zajímavé charaktery i dost atraktivních nápadů. Nechybí typická burtonovská fantazie, díky němu je to znovu žranice pro oči, znovu jsme svědky požitkářsky šílených nápadů a znovu má hudební podkres dokonale pod kontrolou Danny Elfman. Atmosféra Vánoc se k vyprávění hodí dokonale, dekorace jsou působivé, celkově mě pokračování přijde promyšlenější a propracovanější než jednička. Ač budu asi určitě v menšině. I Burton je z plátna víc cítit. ()
Takové to když se s odstupem takřka tří dekád kouknete na film, který na vás udělal dojem v raných nácti letech, a zjistíte, jak je překvapivě bizarní, vyšinutý, zvrhlý, nadržený, unikátní a nádherný. V dnešní éře důkladně plánovaných blockbusterů, které se sice marketingově tváří jako ohromně novátorské či originální, ale při tom jsou úzkostlivě kontrolované v zájmu korporátní image, působí Burtonův druhý Batman jako skvostně antisystémový počin. Nejen, že Burton ignoruje komiksový kánon obsedantně střežený fanoušky, na které zcela vědomě kašle. Zaštítěn štědrým rozpočtem a tvůrčí kontrolou spřádá romanticky chorou a slizce krásnou antitezi různých amerických mýtů od politického systému přes superhrdiny až po Vánoce. "Batman se vrací" je jako sněžítko obrácené vzhůru nohama, jehož dno odhaluje skrývané ošklivé nitro kýčovité idyly na jeho nyní odvrácené straně. S až operní rozmáchlostí Burtnon diriguje fantasmagoricky stylizované výjevy, v nichž se snoubí gotická monumentálnost s vychýleností expresionismu. V tomto světě pak nechává řádit cirkusácké zjevy, od nichž se zdejší hrdinové i padouši liší jen v tom, že z různých důvodů nemohou dávat průchod svým niterným tužbám. Spandex byl vystřídán latexem, přičemž masky a kostýmy tu nevyznívají jako silácká brnění, nýbrž fetišistické oblečky, které marně zkouší před vnějším světem skrýt dětská traumata i dospělácké perverze, obsese a sny o nespoutané moci. Burtonův batmanovský biják ale při tom všem není nabubřele temný a vážný jako ty z nového tisíciletí. V jeho groteskní vizi je ponurost stejně zásadní jako klasická komiksová nevážnost až slapstickových rozměrů. Stejně jako zdejší svět, také jeho logika, násilí i sami antihrdinové jsou poťouchlí, teatrální, dětinsky zlovolní, ale také plní zármutku, bolesti a naivní touhy po něčem lepším. Nakonec stejně jako všechny správné vánoční bijáky i tento pojednává o rodině, sounáležitosti a spočinutí v náruči blízkých. Jen s tím rozdílem, že zdejší hrdinové o tom mohou pouze snít. ()
Atmosféra zůstává, ale namísto jasného a řízného duelu z jedničky se tady účinek možná až příliš drolí mezi všechny zúčastněné. Potěšily Elfmannovy reminiscence na "The Nighmare Before Christmas" (třeba motiv z písně "Making Christmas" během přepadení u vánočního stromu) i když zrovna ty asi nejširší publikum plně nedocení. Oproti hrůze, která bude následovat, si ale oba první díly drží odstup několika filmových pater. ()
Galerie (184)
Zajímavosti (76)
- Postava Maxe Shrecka, kterou ztvárnil Christopher Walken, byla pojmenována podle německého herce Maxe Schrecka, jenž se proslavil rolí upíra v legendárním snímku Upír Nosferatu z roku 1922. (Zdroj: ČSFD)
- Danny DeVito měl zakázáno komukoliv vykládat o své masce a kostýmu tučňáka. (fannah)
- Pre rolu Tučniaka (Danny DeVito) boli tiež zvažovaní Bob Hoskins, Alan Rickman, Marlon Brando, Dustin Hoffman, Dudley Moore, John Goodman, Joe Pesci, Ray Liotta, Christopher Lee, Gabriel Byrne či Christopher Lloyd. (donnie22)
Reklama