Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na scénu vstupuje neodolatelný, i když občas smolařský vyznavač ženských půvabů Alfons Karásek, kterého nezapomenutelným způsobem ztvárnil Miloš Kopecký... Když v roce 1967 natočil režisér Zdeněk Podskalský podle scénáře Gustava Oplustila tuto hudební komedii s podtitulem „Aneb, když holky berou, já nevím kterou“, založil malou sérii s ústřední postavou záletného seladona, v níž spojovací a děj posouvající prvek tvoří hudební úryvky známých šlágrů (např. "Tisíc mil", "O nás dvou", "Čau, čau bambína", "Tak prázdná", "Proč se lidi nemaj rádi", "Krajina posedlá tmou" a mnoho dalších). V prvním, ještě černobílém provedení, se Alfons Karásek na nádraží loučí se svou ženou Růženou (J. Adamová), která jede do lázní. Plánuje si eroticky naplněný týden, plný žen a záletů. Na každý den jedna milenka. Jenže už na začátku se složitě vybudovaný itinerář pokazí. Nakonec se sice v jeho bytě ocitne plno krásných žen (mj. J. Dítětová, N. Urbánková, C. Mayerová, K. Slunéčková, P. Filipovská…), bohužel ale včetně jeho vracející se manželky… (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

Bigfuckman 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tohle dokonale spojení parádního humoru s dobře vybranými a vtipnými výtažky z písni. Miloš Kopecký jako dokonalý svůdník jemuž se bohužel smůla lepí na paty přimo vteřinovým lepidlem. Finální střetnutí nemělo chybu. Stopáž je poměrně krátka a tato komedie opravdu netrpí hluchými pasážemi. Bravo režisérovi! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Já mít na týden volno od rodiny, nutkavou potřebu zasunout a deníček plný telefonních čísel nadržených slečen, tak patrně nebudu mít problém skórovat. Známý obšourník Alfons Karásek tohle všechno měl, vše pečlivě naplánoval, ale ke koitu přesto nedošlo. Škoda, ale vtipně naroubované dobové hity do triviálního děje učinily z tohoto snímku celkem roztomilou záležitost. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

První díl z volné čtyřdílné série o Alfonsi Karáskovi. Neskutečné, jak obrovský mix písniček dokáže vyjádřit děj - žena Alfonse Karáska odjíždí na týden do lázní a milý záletník má na každý den připravenou jinou milenku. Jenže plány je jedna věc, skutečnost druhá. A černá můra provalení milenek se uskuteční o víkendu, kdy všechny milenky i manželka se setkávají společně v Karáskově bytě. Krásná hudebně-komediální záležitost Zdeňka Podskalského. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Dva moudří pánové - Miloš Kopecký & Zdeněk Podskalský - spojili své tvůrčí síly a nechali vzniknout proutníka a sukničkáře Karáska, který je ve svém pokročilém věku obklopen (roztomile nadrženými) ženami, ale za celý svůj "televizní" život si ani jedenkrát před televizními kamerami nevrzne. Vždycky se něco zvrtlo. Žen bylo tolik, že už na ně nestačil nejen notýsek, v němž měl záletník jejich seznam, ale také Karáskovi ubývalo sexuálních sil. A jak to řešit? Zpěvem, respektive interpretací těch největších písničkových hitů tehdejší doby a komediální náladou. Každý díl je nahuštěn hudebními fláky, které nejsou zazpívány ani z jedné čtvrtiny, ale pouze se zazpívá jakýsi útržkovitý vzorek z notoricky známé písně, který nějakým způsobem doprovodí herce na jejich cestě bláznivým a rozvrkočeným dějem, který nemá žádnou extra zápletku. Bohatá plejáda tehdejších hereckých i pěveckých hvězd se táhne napříč všemi dalšími pokračováními, díky nimž si tahle série udržovala kvalitu. Podskalský to celé natočil s řemeslnou zručností a s přehledem muže, který měl pro ženy evidentní slabost. Kdo jiný by mohl ztvárnit Alfonse Karáska než Miloš Kopecký. Jeho neodolatelná kreace muže v nejlepších letech, pohlceného neutuchajícím libidem, je pro dané pojetí přímo úměrná. Výběr žen je pestrý, jsou to spíše zralé a zachovalé paní, za kterými by se v té době ohlédl nejeden muž. Vkus na ženy se ale velmi měnil a postihlo to i film. První Karáskovy eskapády jsou docela originálně zábavné, nevyhnula se jim ale ani trapnost, když se záletnictví ocitá až v přepjaté grotesknosti, v níž už se ztrácela nastavená noblesnost. V Karáskově bytě se odehrála největší porce legračních výstupů. Shořela i záclona, ejhle, v příští scéně visí v okně nezničená. Líbilo se mně, jak Podskalský nesměle přistupoval k erotice. Takže vrcholem tehdejší erotiky je vkusné svlékání paní Slunéčkové. Ze závěru, v němž všechny milenky proudí do Karáskova bytu, se dalo vytěžit víc. Mix písní potěší pamětníky, erotické terno, které Karásek slibuje, se nekoná, ale tahle černobílá hudební komedie si stárne po svém, a určitě se nedá napsat, že bych se u ní vůbec nebavil. Bavil, jen nejsem pamětník šedesátých let, do nichž se datuje vznik počátku téhle populární série. 60% ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dobrý nápad Zdeňka Podskalského st., který kupodivu nestárne a pobaví i dnes. Nehledě na to, že se tímto připomenou mnohé tehdejší velice známé písničky. A vtom je právě to kouzlo. Dialogy, monology či vyprávění je ve většině textu složeno z úryvků písniček své doby, které jsou pochopitelně zpívané. Role záletníka Alfonse Karáska byla Miloši Kopeckému šitá přímo na míru. On to v podstatě ani nehrál, neboť dnes víme, že záletníkem a milovníkem žen byl i ve svém soukromém životě. Zábavná takřka estrádní TV povídka mající motto ´obraz dnešních mravů se zpěvy´ byla v TV zábavě rozhodně trefou do černého. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Benešove a v Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama