Maigret - Season 2 (2017) (série)
Režie:
Sarah HardingScénář:
Stewart HarcourtKamera:
Dirk NelHudba:
Samuel SimHrají:
Rowan Atkinson, Ben Caplan, Tom Wlaschiha, Mia Jexen, Aidan McArdle, Shaun Dingwall, Leo Staar, Kevin McNally, Stephen Wight, Mark Heap, Paul Chahidi, Joplin Sibtain, Lucy Cohu, Dorothy Atkinson (více)Obsahy(1)
Komisař Maigret několik hodin vyslýchal záhadného Dána jménem Carl Andersen, ale ani navzdory hromadě usvědčujících důkazů se mu z něj nepodařilo vypáčit přiznání. Co dělá mrtvola obchodníka s diamanty v kufru Andersenova auta zaparkovaného u jeho usedlosti na samotě? Buď je nevinný, nebo opravdu dobrý lhář! Co tom může vědět jeho krásná a křehká sestra? A proč se všichni z okolí chovají tak strašně tajuplně? Maigret se rozhodne najít pachatele, ať to stojí, co to stojí… a ve vzrušujícím, napínavém detektivním příběhu se sám ocitá v pokušení. (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Rád by som vyššie, no mňa takýto druh kriminálok príliš nebaví. Keď nejde o sériového vraha, nejde o nič :D Nie je tu zverejnený obsah, a ja som tak nejak dúfal, že to bude o nejakých vraždách. Počas sledovania filmu som si myslel, že ho napíšem JA. Ale zas by ho nezverejnili, tak si budeme musieť počkať, kým si to pozrie "Marceloo". ()
"Dědeček mi jednou řekl, že jedna z nejhorších věcí, ke které za jeho života došlo, byl nárůst policejních pravomocí. Nyní může do gentlemanova salonu vstoupit každý hulvát a zpochybnit jeho slova." Případ je jasný, ale Maigret tomu nevěří. Proč? Tak si to zopakujme - máme tu mrtvého žida, neexistujícího dánského občana, falešnou sestru, úplatné poldy, ozbrojené sousedy a díru zvanou Arpajon. No a mně se v tom chaosu docela líbilo. ()
Oproti Případu mrtvého muže zpátečka ke klasické whodunitce, takže to není tak drsné a emotivní. Tenhle díl je spíš melancholický, Maigret je tu tichý a zadumaný a ostatně má proč – záhada je totiž ze seriálu prozatím nejkomplexnější a klobouk dolů, jestli jste ji rozluštili před policisty. Zeitgeist stále perfektní. Těším se na Vánoce. ()
Zmizela zbytečná akce z druhého dílu a opět se vrátila větší starosvětskost. A opět to bylPředloha Simenona popisuje zdřejmě jeden z těch složitějších případů, který mi možná nepřipadal tak zajímavý jako ostatní co jsem viděl a četl. Postava Andersena byla ale zajímavá a opět se mi líbilo Maigretovo dokonalé uvažování. Ta postava mě prostě fascinuje ať už na papíře nebo na plátně v podání Jeana Gabina či právě Rowana Atkinsona, který ji ztvárňuje zase úplně jinak než můj miláček Gabin ale taky velmi dobře. Zamrzela mě trochu absence hudebního podkresu, který v předchozích dílech dokresloval atmostféru scén. Ale jinak vážně všechny klady, které jsem vypsal u předchozích dvou dílů vcelku zústavají. Akorát nebyl zrovna zvolen nejlepší Simonenův příběh. Ale i když je složitý, je zároveň i promyšlený, se standardním napětím a překvapivým závěrem. Takže objektivně vzato vlastně ani na ten si nemohu stěžovat a mohu dát zase 4 hvězdy. ()
Vypadáte jako smutný muž. Povězte, proč jste smutný? Postava tiše brilantního, bezvýrazného Julese Amedée Françoise Maigreta představuje přesně to savo, jímž lze z hereckého životopisu vymýt skvrnu tvaru pitvořícího se idiota. Takovou, jíž se Atkinson prokaňkal do srdcí milovníků silvestrovsky krátkometrážní televizní zábavy. Zvlášť když Simenonova předloha nešetří tentokrát nikoho: V jakém vztahu jsou mrtvý Žid, zjizvený Dán, minimalistický Angličan a celá parta Francouzů (alespoň že Češi tentokrát scházejí)? Křižovatky přinášejí do baterie britských zpracování francouzského detektiva noirový případ, temný a nepřehledný jako Evropa. Kam se hrabe Belgičan. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Ve filmu je několikrát záběr na telefonní budku, kde je automat s kroucenou telefonní šňurou. To však v době, kdy se film odehrává (konec padesátých let), nebylo možné - kroucená telefonní šňura byla zavedena až začátkem let šedesátých. (tommicek)
- Fotoaparát, kerým je na policejní stanici fotografován Carl Anderson (Tom Wlaschiha), je Flexaret, model IV, vyráběný v letech 1955-1959 podnikem Meopta Přerov. Tyto fotoaparáty byly vybaveny hledáčkovým objektivem Anastigmat 80mm f/3 a snímacím objektivem Belar 80mm f/3,5. Tento model Flexaret jako první umožňoval fotografovat nejen na střední formát 6x6 (60x60mm), ale i na kinofilm 35mm. (Vikta)
- Střelná zbraň, která je nalezena u Carla Andersena (Tom Wlaschiha), je malá kapesní zbraň značky Derringer. (ArthasKarfa)
Reklama